«پرویز خان»؛ تقویت غرور ملی با زبان سینما

- 2 دقیقه مطالعه
«پرویز خان» اثری قصه‌گو است که بخشی از تاریخ فوتبال در ایران را روایت می‌کند.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، در سینمای ایران فیلم یا سریال ورزشی موفق که فراگیر شود و‌ مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند خیلی کم‌تولید شده است اما در این بین فیلمی در حال حاضر در اکران آنلاین فیلم‌نت است که خیلی‌ها را شگفت زده کرده است: فیلم سینمایی «پرویز خان».

این فیلم اثری قصه‌گو است که با داستانی گیرا فرازهایی از زندگی زنده‌یاد پرویز دهداری مربی فوتبال را روایت می کند. او برای فوتبال‌دوستان نامی آشناست اما خیلی ها از خدماتش به فوتبال ایران بی اطلاع هستند. پرویز دهداری معلم اخلاق فوتبال ایران بود و از اصول خود کوتاه نمی آمد. همین هم بود که دسته ای از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران از تیم ملی استعفا می‌دهند. مرحوم دهداری اما دست به اتفاقی غیر منتظره می‌زند و به دنبال استعدادهایی در زمین خاکی و تیم های دسته دوم و سومی می‌رود . آن هم برای بستن یک تیم در مسابقه جام ملت های آسیا مقابل کویت که بهترین بازیکنان فوتبال آسیا را در اختیار داشت.

«پرویز خان» فیلمی که هوشمندانه‌ترین فراز و فرودهای دراماتیک را دارد و به عبارتی پژوهشی تاریخی را به درست‌ترین شکل ممکن تبدیل به قصه کرده است. علی ثقفی کارگردان جوان این فیلم نشان داد که هم درام را می‌شناسد و هم کارگردانی بلد است.

فضاهای متنوع و دشواری که در فیلمنامه‌ پرویزخان وجود دارد، می‌تواند حتی پخته‌ترین کارگردان‌ها را از رفتن به سمت چنین اثری دچار هراس کند اما این فیلمساز جوان در اولین قدم موفق شد از پس آن بربیاید و فیلمی خلق بکند که هر چه به انتها نزدیک می شود ضربات قلب مخاطب شدیدتر زده می شود و آدرنالین خون افزایش پیدا می کند.

و فیلم در نهایت تبدیل به امکانی برای تقویت امر ملی در جامعه ایران می شود؛ نه با شعار و محتوازدگی بلکه با زبان سینما!

پرویز خان را به طور اختصاصی در بخش سینما آنلاین فیلم‌نت ببینید

گالری عکس فیلم سینمایی پرویزخان

برچسب‌ها: اکران آنلاین،پرویز خان،سینما آنلاین،علی ثقفی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها