منتقدان در مورد فیلم «بیوه‌ها» چه گفته‌اند؟

چهار زن در پی تکمیل ماموریت ناتمام

- 2 دقیقه مطالعه

به مناسبت عرضه فیلم «بیوه‌ها» با زیرنویس فارسی در فیلم‌نت، نگاهی به چکیده نظر منتقدان در مورد این فیلم انداخته‌ایم.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، فیلم «بیوه‌ها» (Widows) از جمله فیلم‌های مطرح سال‌های اخیر سینمای آمریکا است که به‌تازگی با زیرنویس فارسی در دسترس کاربران پلتفرم فیلم‌نت قرار گرفته است. «بیوه‌ها» از محصولات ۲۰۱۸ سینمای آمریکا است و به کارگردانی استیو مک‌کوئین ساخته شده است. وایولا دیویس، میشل رودریگز، الیزابت دبیکی، برایان تایری هنری، کالین فارل، دنیل کالویا، جکی ویور، رابرت دووال و لیام نیسون در «بیوه‌ها» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

این درام جنایی، داستان زندگی چهار زن بیوه است که تنها وجه اشتراک‌شان سارق بودن همسرانشان است که همگی در یک عملیات گروهی کشته شده‌اند. حالا این چهار زن، قصد دارند ماموریت نا‌تمام همسران خود را تمام کنند و سرنوشت‌شان را به دست بگیرند.

به مناسبت عرضه فیلم «بیوه‌ها» در فیلم‌نت، نگاهی به چکیده نظر منتقدان در مورد این فیلم انداخته‌ایم.

الیور ویتنی منتقد «اسکرین کراش» درباره «بیوه‌ها» نوشت: استیو مک‌کوئین استاد درام‌های هنری با محوریت مردانگی و رنج است، گیلیان فلین نیز برای کتاب‌هایش که با محوریت زنانی است که رنج را به دوش می‌کشند، شناخته می‌شود. به نظر نمی‌رسید که این دو با هم همکاری کنند، حالا اما این دو در فیلم «بیوه‌ها» که یک تریلر سرقتی جذاب است همکاری زیبایی داشته‌اند. اگرچه «بیوه‌ها» به اندازه کارهای قبلی مک‌کوئین استثنایی نیست، با این حال سبک او این اثر را فراتر از هر فیلم ژانری استودیوهای بزرگ کرده است. فیلم یک کار پاپ‌کورنی هیجان‌انگیز درجه یک است که شما را شگفت‌زده می‌کند و چیزی متفکرانه و درخور به شما ارائه می‌دهد.

کریستوفر شوبرت منتقد «فیلم استیج» نوشت: «بیوه‌ها» یک اثر سرگرم‌کننده دقیق و ظریف است. یک فیلم سرقتی با ضرب‌آهنگ بالا، با بازیگران عالی، فیلمنامه‌ای هوشمندانه و موضوعات زیرساختی اجتماعی انکارناپذیر که فیلم‌های موفقی مانند «ارتباط فرانسوی» و «مخمصه» را به یاد می‌آورد. هرگز البته همسان آن فیلم‌های تاریخی سینما که نقطه عطف بوده‌اند، نیست، با اینحال فیلم بسیار گیرا و جذابی است.

ریچارد روپر منتقد «شیکاگو تریبون» نوشت: استیو مک‌کوئین در این فیلم همچون همیشه، یک داستان‌سرای اصیل و جسور است که کارش را با خلاقیتی خیره‌کننده ارائه می‌دهد. این فیلم یکی از بهترین‌های سال ۲۰۱۸ است. در «بیوه‌ها» که پر از نقش‌های مکمل قابل توجه است، استثنایی‌ترین (به مدد فیلمنامه) بازی‌ها را برایان تایری هنری و الیزابت دبیکی انجام داده‌اند.

مارک کرمود منتقد «گاردین» با نقل قولی از دیالوگ فیلم «بیوه‌ها» درباره این اثر نوشت: «زندگی ما در خطر است، شوهران ما بر نمی‌گردند، ما خودمان تنها هستیم.» مجموعه تلویزیونی پیشگامانه دهه هشتادی «بیوه‌ها» ساخته لیندا لا پلانت از لندن دهه ۸۰ به شیکاگوی امروز منتقل شده است. این جدیدترین اثر استیو مک‌کوئین، کارگردان فیلم «۱۲ سال بردگی» یک تریلر قوی و پرانرژی با گروهی از بازیگرانی است که می‌شود برای‌شان جان‌تان را بدهید.

پیتر تریورس منتقد «رولینگ استون» نیز درباره فیلم نوشت: استیو مک‌کوئین هرچه را که به عنوان یک هنرمند در چنته دارد به این تریلر آورده است.

مالیک آدان منتقد «فیلم‌تریت» هم درباره فیلم نوشت: «بیوه‌ها» یک فیلم با ریتم تند و جذاب است که داستانش را با دیالوگ‌های درگیرکننده، تک جمله‌های شگفت‌انگیز، شبیه فیلم نئو نوآرهای خوب و درجه یک، تعریف می‌کند.

فیلم «بیوه‌ها» را می‌توانید این‌جا تماشا کنید.

محمدامین شکاری

برچسب‌ها: انتخاب سردبیر،برگزیده،وایولا دیویس
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها