غزل خداحافظی برای دو شبکه تلویزیونی

مرگ، در سالروز تولد!

- 1 دقیقه مطالعه

شایعات چند روز گذشته سرانجام به تحقق پیوست و سازمان صداوسیما رسما تعطیلی دو شبکه کم‌مخاطب خود را تایید کرد. به این ترتیب دو شبکه تلویزیونی «ایران‌کالا» و «شما» از پنجم مرداد دیگر روی آنتن نخواهند رفت. آنطور که صداوسیما اعلام کرده، برنامه‌های برجسته این دو شبکه از طریق سایر کانال‌های تلویزیونی پخش می‌شود، اما ماموریت مستقل هر دو شبکه پایان یافته است.

شبکه شما با فلسفه حمایت از تولیدات مراکز استان‌ها افتتاح شد و گاهی حتی مسابقات ورزشی مربوط به نمایندگان غیرتهرانی را هم روی آنتن می‌برد. با این همه تعطیلی شبکه مورد نظر گواهی بر ناکامی آن در برآوردن انتظارات بوده است. جالب این که شبکه شما روز هشتم مرداد ۹۰ رسما افتتاح شد و حالا در حوالی یازدهمین زادروزش خبر تعطیلی آن منتشر می‌شود.

پیشینه شبکه ایران‌کالا هم به همان حوالی برمی‌گردد. این شبکه اقتصادی در فاصله سال‌های ۹۰ تا ۹۴ با نام «بازار» روی آنتن بود و بعد از مدتی وقفه، از اسفند ۹۶ با نام فعلی احیا شد. به این ترتیب دو خیز این شبکه برای تحقق اهدافش ناکام بوده و دیگر بعید است شاهد خیز سومی باشیم. شنیده‌ها از سازمان حکایت از آن دارد که ممکن است سرنوشت تعطیلی یا ادغام به زودی برای شبکه تلویزیونی «سلامت» هم تکرار شود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها