یک عکس، یک فیلم

سربازهای جمعه

- 2 دقیقه مطالعه

مرحوم عباس کیارستمی برای آثار مسعود کیمیایی سه بار عنوان بندی ابتدایی ساخت اولین بار در فیلم سینمایی «قیصر»، دومین بار در فیلم سینمایی «رضا موتوری» و سومین و آخرین بار در فیلم «سربازهای جمعه» در شماره امروز «یک عکس، یک فیلم» به داستان ساخت تیتراژ فیلم سینمایی «سربازهای جمعه» می‌پردازیم.

به گزارش فیلم‌نت‌نیوز، اوخر سال ۱۳۷۸ بود که در در مطبوعات و محافل سینمایی ایران این خبر قوت گرفت که مسعود کیمیایی به همراه همسر آن دورانش گوگوش ایران را به مقصد کانادا ترک کرده است و قرار است فیلمنامه‌ای با نام «عاشق مترسک» را در آمریکا مقابل دوربین ببرد. حدود چهار سال از غیبت مسعود کیمیایی در سینمای ایران گذشت و آن پروژه سینمایی هیچ وقت مقابل دوربین نرفت، اواخر سال ۱۳۸۱ بود که خبر رسید مسعود کیمیایی به ایران بازگشته و قرار است فیلمنامه‌ای با نام «سربازان جمعه» را به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته و دفتر هدایت فیلم مقابل دوربین ببرد و اگر همه چیز فراهم شود فیلم به جشنواره ۲۲ فیلم فجر می‌رسد. فیلم سینمایی «سربازان جمعه» با انبوهی از ستارگان سینمای ایران عاقبت کلید خورد تا مسعود کیمیایی پس از چهار سال دوری از سینما تازه ترین ساخته خود را مقابل دوربین ببرد.

سر صحنه تیتراژ سربازهای جمعه

اما این فیلم یک خبر ویژه و غافلگیر کننده هم داشت و آن همکاری مرحوم عباس کیارستمی پس از بیش از سی سال در ساخت تیتراژی برای مسعود کیمیایی بود.

عباس کیارستمی با همکاری مانی حقیقی، جعفر پناهی و سیف الله صمدیان ساخت تیتراژ فیلم سینمایی «سربازان جمعه» را آغاز کرد که به یکی از بهترین تیتراژهای آثار مسعود کیمیایی و سینمای ایران بدل شد.

این تیتراژ در آذر ۱۳۸۲ و در پادگان المهدی کهریزک فیلمبرداری شده است

برچسب‌ها: برگزیده،جعفر پناهی،عباس کیارستمی،مانی حقیقی،مسعود کیمیایی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها