سریال عروسکی «شهرک کلیله و دمنه» آغاز مسیری نو در بخش خصوصی

دانشکده نمایش عروسکی

- 2 دقیقه مطالعه

نمایش عروسکی یکی از پر زحمت ترین گونه های نمایشی است که از طراحی، ساخت عروسک و طراح وساخت دکور در آن اهمیت دارد تا شیوه اجرا عروسک یعنی بازی دهندگی و صداپیشگی.وقتی نمایش عروسکی به عنوان اثری در مدیوم تصویر تولید می شود؛ تکنیک های سینمایی هم در آن اهمیت پیدا می کند.شاید نیاز باشد کارگردان بخش هنری و فنی عروسکی و بخش تلویزیونی آن مجزا شود.با توجه به این دلایل و هزینه بالای یک اثر عروسکی عظیم؛ اکثر آثار این حوزه در ساده ترین حالت آن تولید می شوند و یا تمرکز سازنده تنها به یک بخش آن جلب می شود.
مرضیه برومند در طول چهار دهه فعالیتش در زمینه نمایش عروسکی دست به ساخت آثار پر خطر و اغلب متمایز با آثار گذشته زده است حال چه شهرموش ها ۱ با کمترین امکانات و در زمان جنگ باشد یا شهرک کلیله و دمنه در عصر تکنولوژی.او تمایل دارد از تمام تکنیک های روز برای ساخت یک اثرعروسکی استفاده کند.برومند به جهت سابقه فعالیت در ساخت سریال های رئال؛ می تواند بخش کارگردانی تلویزیونی را نیز به خوبی اداره کند.
شهرک کلیله و دمنه از نظر تعداد شخصیت، نوع روایت قصه، فضاسازی، عدم ترکیب آن با دنیای رئال انسانی؛ یک اثر کم نظیر در ایران محسوب می شود؛سریالی که مخاطب را وارد دنیای خودش می کند و به دیدگان او احترام قائل است.برومند در این سریال به دستاوردی رسیده است که می تواند مورد توجه دانشجویان نمایش عروسکی باشد.او با انتشار پشت صحنه های «شهرک کلیله و دمنه» بارها به این مهم تاکید کرده است که می توان با تعداد شخصیت های بالا؛ در لوکیشنی محدود اثری تولید کرد که مخاطب دنیای حقیقی را برای ساعتی فراموش کند.
«شهرک کلیله و دمنه» می تواند آغازگر مسیری نو در نمایش عروسکی باشد و می تواند نظر نیروهای تازه نفس را برای ساخت آثاری خلاقانه و بدیع در این حوزه جلب نماید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها