۷۰۰ میلیارد دلار ارزش بازار پخش محتوای آنلاین و تلویزیون

- 4 دقیقه مطالعه

ارزش بازار پخش محتوای آن لاین و تلویزیون در سال ۲۰۲۳ مشخص شد.

به گزارش فیلم نت نیوز، ارزش بازار پخش محتوای آن لاین و تلویزیون در سال ۲۰۲۳ به ۷۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید، که شامل ۱۶۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش تولید است.

این مبلغ ۷۰۰ میلیارد دلار براساس درآمدهای ناشی از آگهی، اشتراک و درآمدهای عمومی است. آمار سال ۲۰۲۳ نسبت به رقم ۳۹۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۰، ۷۷ درصد افزایش نشان می دهد.

این تحقیق که توسط «اومدیا» صورت گرفته، شبکه های تلویزیونی، ماهواره ای و سامانه های پخش آن لاین در ۱۱۹ کشور را در بر می گیرد و بخش اشتراک در سامانه های پخش آن لاین ۳۲۹ میلیارد دلار یعنی ۴۷ درصد از کل ارزش بازار، بخش آگهی ۳۳۶ میلیارد دلار یعنی ۴۸ درصد از کل بازار و بخش درآمدهای عمومی تنها پنج درصد را تشکیل می دهند.

قاره آمریکا ۴۳ درصد بازار ۷۰۰ میلیارد دلاری را به خود اختصاص داده و آسیا و اقیانوسیه ۲۵ درصد و اروپای غربی نیز ۱۸ درصد را از آن‌ خود کرده اند.

در بخش سرمایه گذاری در تولید برنامه تنها یک درصد افزایش نسبت به سال قبل دیده می شود و سامانه های پخش آن لاین مانند نتفلیکس بالاترین درصد سرمایه گذاری را در بازه زمانی ۵ تا ۱۰ سال اخیر داشته اند. البته استودیوهای هالیوودی در بخش سرمایه گذاری تولید محتوا با استریمرها (سامانه های پخش آن لاین) رقابت دارند و شبکه هایی مانند Sky و RTL هم از بازیگران این حوز‌ه اند. نکته مشترک همه این بنگاه های عظیم تولید محتوا، کاهش هزینه های تولید و افزایش سود است، دیزنی و دیسکاوری برادران وارنر در حال کاهش هزینه های تولید اند. در بخش آگهی هم، در فضای سامانه های آن لاین رشد داشته اما در شبکه تای تلویزیوونی با کاهش آگهی روبروییم.

شمار محتوای ارائه داده شده در فصل ۲۰۳۳/۲۴ در آمریکا تنها ۴۳ برنامه بوده که نسبت به ۱۷۹ برنامه در سال ۲۰۱۹، کاهش قابل توجهی نشان می دهد.

آمار تماشاگران شبکه های تلویزیونی در آمریکا در ۲۰۲۲ نیز تنها ۴۵ درصد و در بریتانیا ۴۸ درصد بوده، هر چند در کشوری مانند ایتالیا این آمار، ۸۰ درصد و‌در اسپانیا ۷۳ درصد رسیده است.

پنج استودیوی هالیوودی همچنان بالاترین درآمد را در بخش تولید و پخش تلویزیونی در سال ۲۰۲۱ دارند که در صدر ان بی سی یونیورسال با ۸/۷۱ میلیارد دلار است. گروه بانیجای فرانسه در راس بنگاه های اروپایی قرار داشته و کشور فرانسه بزرگ ترین بازار خرید تولیدات در جهان است.

منبع: سینه ایران

برچسب‌ها: برگزیده،پلتفرم
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها