سوسن تسلیمی:

هنرمند باید مثل یک تاریخ‌نگار صادق باشد

- 2 دقیقه مطالعه

سوسن تسلیمی، بازیگر مطرح سینمای ایران، اخیرا در مصاحبه‌ای به مهمترین تجربیاتش در انجام فعالیت‌های هنری اشاره کرده و گفته در تمام طول فعالیتش نه در ایران و نه سوئد، با وجود سختی‌های زیادی که از سر گذرانده، هیچ‌گاه زیر بار کاری که به او دیکته شده باشد نرفته و همیشه با خودش صادق بوده است. او از هنرمندان خواسته مثل یک تاریخ‌نگار در آثارشان صادق باشند.

به گزارش فیلم‌‌نت نیوز، سوسن تسلیمی، بازیگر مطرح فیلم‌های «چریکه تارا»، «مرگ یزدگرد»، «باشو غریبه کوچک» و «شاید وقتی دیگر»، سال ۱۳۶۶ به سوئد مهاجرت کرد و سال ۲۰۰۲ توانست جایزه شخصیت ممتاز فرهنگی هنری این کشور را به دست بیاورد.

تسلیمی در مصاحبه‌ای به مهمترین تجربه‌ای که در زندگی به دست آورده اشاره کرده و گفته است: «من با خودم صادق و صمیمی‌ام. خودم را سانسور نمی‌کنم. هنرمند چشم و گوش وجدان بیدار جامعه است اگر من صادق نباشم و معنایی به هنرم ندهم چرا باید کار کنم؟»

او تاکید کرده است: «من نه در ایران و نه سوئد زیر بار حرفی که بهم دیکته کنند نرفته‌ام.»

تسلیمی به هنرمندان توصیه کرده و گفته است: «اگر بازیگرید، کارگردانید یا هر هنر دیگری دارید در هنرتان راست باشید. فکر نکنید اگر کاری بکنید ممکن است برایتان بد شود. مطمئن باشید کار خوب در تاریخ می‌ماند. این روزها می‌گذرد.»

او هنرمند را صادق‌ترین تاریخ‌نگار معرفی کرده و توضیح داده است: «هنرمند تاریخ نگار است. تاریخ را من نویسنده‌ و من فیلم‌ساز ثبت می‌کنیم. تاریخ را در کتاب‌های درسی نمی‌نویسند. آنها بیاید کتاب‌های تاریخی را سانسور کنند یا یک سلسله را از کتاب‌های تاریخ جدا کنند چه اهمیتی دارد؟ تاریخ را ما می‌نویسیم.»

تسلیمی درباره چگونگی تحمل سختی‌ها و رسیدن به این نقطه گفته است: «من روزهای سختی را گذرانده‌ام. از ظرفشویی در یک تئاتر شروع کردم تا امروز که در تئاتر بزرگ شهر صحنه بزرگی را کارگردانی می‌کنم. من می‌گویم برنده نهایی کسی است که با خودش صادق است.»

«شاید وقتی دیگر» به کارگردانی بهرام بیضایی آخرین فیلمی است که سوسن تسلیمی در ایران بازی کرد و بعد از آن برای همیشه به کشور سوئد مهاجرت کرد.

فیلم نیوز

 

برچسب‌ها: تیتر یک،سوسن تسلیمی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها