رئالیسم جادویی از نتفلیکس

دوست اهریمن من «My Oni Girl» کیست؟

مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من

- 4 دقیقه مطالعه
انیمه سینمایی «دوست اهریمن من» یک اثر در سبک رئالیسم جادویی است که به افرادی که خودخوری می‌کنند و یا درونگرا هستند می‌پردازد؛ آن‌هم طی یک قصه جذاب با کاراکترهای دوست‌داشتنی.

به‌گزارش فیلم‌نت‌ نیوز، انیمه سینمایی «دوست اهریمن من» (My Oni Girl) دومین محصول مشترک نتفلیکس و استودیو Colorido است که امسال به نمایش درآمده است و احتمالا پروژه‌های آتی دیگری پیرامون ساخت انیمه های سینمایی مشترک بین این دو استودیو ادامه داشته باشد. انیمه سینمایی «دوست اهریمن من» مانند سایر انیمه های سینمایی، نگاهی سوررئال به پدیده‌های اجتماعی دارد. در این انیمه سینمایی جدید ۲۰۲۴ به مفاهیمی نظیر تنهایی، درونگرا بودن و برونگرا بودن و مسائلی از این قبیل پرداخته می‌شود.

دوست اهریمن من را در فیلم نت تماشا کنید.

انیمه سینمایی «دوست اهریمن من» با یک قصه در فضای کاملا رئال آغاز می‌شود. ما با زندگی پسری به نام هیراگی آشنا می‌شویم که خیلی خجالتی است و نمی‌تواند حرف‌هایش را به دیگران بزند. او به‌اصطلاح خودمان کمی تا قسمتی توسری‌خور است و نمی‌تواند در برابر خواهش و حرف‌های دیگران صحبتی کند، حتی اگر هم‌نظر با آن‌ها نباشد. این موضوع باعث شده که هم دوستانش در مدرسه و هم والدینش در منزل بتوانند به او زورگویی کنند و با او کارهایی کنند که چندان دوست ندارد. یک روز او با یک دختر در اتوبوس آشنا می‌شود که پول بلیت اتوبوس ندارد و تنهایی به یک سفر دور و دراز آمده است. او این دختر را که میو نام دارد به خانه‌شان و پیش والدینش می‌برد تا کمکی به سفر طولانی دخترک کرده باشد. شب هنگام اما یک سری هیولای عجیب و غریب که کسی جز هیراگی و میو آن‌ها را نمی‌بیند وارد خانه‌شان شده و سعی دارند تا به آن‌ها آسیب بزنند. این هیولاها موجوداتی هستند که میو از آن‌ها به عنوان خدای برف یاد می‌کند. میو و هیراگی از خانه فرار می‌کنند و تازه هیراگی می‌فهمد که با یک دختر از نژاد Oni یا همان اهریمن آشنا شده که به‌دنبال مادر گمشده‌اش است و از سرزمین اهریمن‌ها فرار کرده است. او تصمیم می‌گیرد به میو برای یافتن مادرش کمک کند و در این مسیر با افراد مختلفی از جمله پدر میو آشنا می‌شوند…

انیمه «دوست اهریمن من» یک داستان در سبک رئالیسم جادویی است که سفر ادیسه‌وار دختر و پسر قهرمان خود را به نمایش در می‌آورد هیراگی و میو در سفری که به سمت معبد (جایی که مادر میو آخرین بار در آنجا دیده شده) دارند با افراد مختلفی آشنا می‌شوند. پدر هیراگی نیز چند قدم عقب‌تر از آن‌ها دنبال پسرش است تا او را به خانه برگرداند؛ پدری که ظاهرا چندان ارتباط خوبی با پسرش ندارد اما از نبود پسرش در خانه و گم شدنش آشفته شده است. کاراکترهایی که در مسیر سفر این پسر و دختر قرار می‌گیرند، مشکلاتی دارند که با حضور آن‌ها، مشکلاتشان تقریبا حل می‌شود. برخی از این کاراکترها نیز نقش راهنما و منتور را برای این دو نوجوان ایفا می‌کنند و می‌توانند به آن‌ها در مسیر رشد و بلوغی که دارند، کمک کنند. هیراگی و میو از دو دنیای کاملا متفاوت هستند، یکی نژاد انسان است و یکی نژاد اهریمن اما مشکلاتی که هر دو دارند، از یک جنس بوده و این موضوع نشان می‌دهد که نباید تصور داشت مشکلات فقط به یک قشر خاص برمی‌گردد و ممکن است هرکس با هر تفاوتی که در زندگی‌مان می‌بینیم، دقیقا از مشکلاتی که ما هم از آن رنج می‌بریم، رنج ببرد.

انیمه «دوست اهریمن من» داستان آدم‌هایی است که نمی‌توانند صدایشان را به گوش دیگران برسانند. افرادی که به‌خاطر علاقه‌شان به دیگران دوست ندارند آن‌ها را بیازارند و با سکوت در برابر خواسته‌های آن‌ها، تن به هر کاری می‌دهند. این موضوع در انیمه «دوست اهریمن من» به یک سری «کُنی» یا همان «اونی کوچک» تشبیه شده که از بدن افراد به بیرون تراوش می‌کنند. این موجودات سفید کوچک زمانی از سینه مردم بیرون می‌آیند که فرد جلوی حرفش را می‌گیرد و به‌اصطلاح خودخوری می‌کند. این موجودات باعث می‌شوند که هیولای برفی به سراغ آن فرد بیاید و از این موضوع تغذیه کند. در واقع کارگردان می‌خواهد به ما بگوید که خودخوری و صحبت نکردن درباره مشکلات، باعث می‌شود که این بحران‌ها بزرگ‌ و بزرگ‌تر بشوند و هیولایی را به دنبال ما می‌آورد که هیچ‌کس دیگری جز ما قادر به دیدن آن نیست. این هیولا از حس خودخوری ما بزرگ‌تر می‌شود و می‌تواند تبدیل به یک تهدید در زندگی‌مان شود.

انیمه «دوست اهریمن من» به دهکده‌ای اشاره می‌کند که اهریمن‌ها در آن زندگی می‌کنند و دور از چشم انسا‌ن‌ها به معیشت خود ادامه می‌دهند. آن‌ها زیر تپه‌های برف پنهان شدند و دوست ندارند در انظار عمومی ظاهر شوند. اهرمین‌ها در این اثر افراد درونگرایی هستند که از جامعه گریزان شده‌اند و میل سخن‌شان با دیگران نیست. در این جامعه آن‌ها تصمیم می‌گیرند با یکدیگر زندگی کنند و کاری به کار دیگران نداشته باشند. کارگردان می‌خواهد در اینجا تاکید کند که درونگراها باید در جامعه خود زندگی کنند و به قول سهراب سپهری باید طوری سراغ آن‌ها رفت که «مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من.»

انیمه «دوست اهریمن من» داستانی غنی دارد که با یک ریتم خوب و موسیقی دلنشین و صدالبته تصاویر چشم‌نوازی همراه است. تماشای این انیمه را به همه دوستداران انیمه‌‌های ژاپنی و انیمه‌های سینمایی توصیه می‌کنیم.

آرش پارساپور

شما انیمه دوستان عزیز می تونید بهترین انیمه های روز دنیا را در فیلم نت تماشا کنید.

برچسب‌ها: انیمه،دوست اهریمن من
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها