در فیلم‌نت تماشا کنید

معرفی و نقد سریال زیر پل (Under the Bridge)

- 5 دقیقه مطالعه
مینی سریال «زیر پل» داستان واقعی مرگ رینا ویرک، دختر ۱۴ ساله کانادایی، را روایت و در روند روایت خود به راحتی مخاطب را با خود همراه می‌کند.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، مینی سریال «زیر پل» که در سال ۲۰۲۴ توسط Hulu پخش شد، داستان واقعی و تراژیک مرگ رینا ویرک، دختر ۱۴ ساله کانادایی را روایت می‌کند. رینا در نوامبر ۱۹۹۷ به طور وحشیانه‌ای توسط گروهی از همسالان خود به قتل رسید. این سریال بر اساس کتابی به همین نام نوشته ربکا گادفری ساخته شده است و به بررسی عمیق‌تر روان‌شناسی قلدرها و سیستم‌های اجتماعی که باعث این تراژدی‌ها می‌شوند، می‌پردازد.

خلاصه داستان سریال زیر پل به نقل از مجله ورایتی

سریال «زیر پل» بر اساس کتاب نان‌فیکشن ربکا گادفری، به بررسی قتل وحشیانه رینا ویرک ۱۴ ساله و حوادث قبل و بعد از آن می‌پردازد. این سریال که توسط کوین شپارد ساخته شده است، داستان را از دیدگاه گادفری (ریلی کیو) و کام بنتلند (لیلی گلادستون)، یک افسر پلیس محلی که پرونده را تحقیق کرد، روایت می‌کند.

رینا ویرک که در ۱۴ سالگی به دنبال یافتن دوستان جدید بود، با گروهی از نوجوانان همراه شد که او را به مهمانی در نزدیکی پل کرایگ‌فلاور دعوت کردند. در آنجا، یکی از دختران به نام نیکول کوک به او حمله کرد و سپس گروهی از نوجوانان به او پیوستند و او را کتک زدند. پس از این حمله، کلی الارد و وارن گلواتسکی رینا را به زیر آب کشاندند و غرق کردند.

پلیس جسد رینا را هشت روز بعد پیدا کرد و شش دختر و دو پسر که در این حمله دخیل بودند، به جرم حمله و قتل محکوم شدند. الارد و گلواتسکی به عنوان بزرگسال محاکمه شدند و هر دو به حبس ابد محکوم شدند، اگرچه بعدها الارد به طور موقت آزاد شد و گلواتسکی در سال ۲۰۱۰ مشمول عفو قرار گرفت.

بازیگران و نقش‌های سریال زیر پل

ریلی کیو در نقش ربکا گادفری، خبرنگاری که در مورد قتل رینا تحقیق می‌کند.
لیلی گلداستون در نقش کام بنتلند، افسر پلیسی که مسئول تحقیق در مورد قتل رینا است.
ورییتیگا گوپتا در نقش رینا ویرک، قربانی اصلی داستان.
جاون والتون در نقش وارن گلواتسکی، یکی از قاتلان رینا.
آرچی پنجابی در نقش سومان ویرک، مادر رینا.
کلویی گیدری در نقش جوزفین بل، یکی از دختران دخیل در قتل.
ایززی جی و آیانا گودفلو نیز در نقش‌های مکمل به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان واقعی سریال زیر پل

رینا ویرک، یک دختر ۱۴ ساله کانادایی از خانواده‌ای اهل جنوب آسیا بود که در ۱۴ نوامبر ۱۹۹۷ به طرز وحشیانه‌ای توسط گروهی از نوجوانان در سن‌نیک، بریتیش کلمبیا به قتل رسید. او قبل از مرگش قربانی قلدری بود و این حادثه توجه زیادی را در کانادا به خود جلب کرد.

رینا در یک خانواده مذهبی و سخت‌گیر به عنوان شاهدان یهوه بزرگ شد و به دلیل قوانین سخت‌گیرانه خانواده، از خانه فرار کرد و مدتی در خانه‌های گروهی زندگی کرد. در شب حادثه، او توسط هفت دختر و یک پسر مورد حمله قرار گرفت. یکی از دختران سیگار روشن خود را روی پیشانی رینا خاموش کرد و سپس گروهی از نوجوانان به او حمله کردند و او را به شدت کتک زدند.

بعد از این حمله، رینا سعی کرد به خانه برگردد اما دوباره توسط دو نفر از مهاجمان اصلی، کلی الارد و وارن گلواتسکی، مورد حمله قرار گرفت. او را به شدت کتک زدند و سپس در آب انداختند و او را غرق کردند. جسد نیمه‌برهنهٔ رینا هشت روز بعد در آب پیدا شد.

مینی سریال زیر پل را در فیلم نت تماشا کنید

در پیگیری قانونی، ۶ دختر به اتهام حمله محکوم شدند و کلی الارد و وارن گلواتسکی به قتل محکوم شدند. گلواتسکی در سال ۲۰۱۰ با حمایت خانواده ویرک‌ها از زندان آزاد شد. الارد نیز بعد از چندین محاکمه و دوره‌های مختلف زندان، به مرخصی روزانه دست یافت.

این حادثه یک گفتگوی ملی درباره قلدری و نژادپرستی در کانادا را برانگیخت و والدین رینا، مانجیت و سومان ویرک، تبدیل به فعالان ضد قلدری شدند و تلاش کردند تا از تکرار چنین حوادثی جلوگیری کنند.

نکات ساختاری و بازیگری سریال زیر پل

این سریال توسط کوین شپارد ساخته شده و بازیگران اصلی آن شامل ریلی کیو، لیلی گلداستون، ورییتیگا گوپتا و جاون والتون هستند. بازی‌های قوی این بازیگران به ویژه لیلی گلداستون در نقش کام بنتلند، پلیسی که مسئول تحقیق در مورد قتل رینا است، تاثیر عمیقی بر مخاطبان گذاشته است. گلداستون، که به تازگی نامزد جایزه اسکار برای بازی در فیلم قاتلان ماه کامل (Killers of the Flower Moon) شده بود، در این سریال نیز با اجرای احساسی و قوی خود توانسته نقش خود را به خوبی ایفا کند.

نقدهای سریال زیر پل

وبسایت ورایتی
سریال «زیر پل» به کارگردانی کوین شپرد و با بازی ریلای کیو و لیلی گلداستون، یک درام معمایی است که به قتل دختر نوجوانی به نام رینا ویرک می‌پردازد. این فیلم با تمرکز بر جنبه‌های انسانی و تاثیرات قتل بر خانواده و دوستان قربانی، توانسته است توجه منتقدان را جلب کند. بازی‌های برجسته بازیگران، به ویژه ریلای کیو و لیلی گلداستون، از نکات مثبت فیلم است. با این حال، برخی منتقدان به کندی فیلم در بعضی لحظات اشاره کرده‌اند که می‌تواند باعث خستگی بیننده شود.

وبسایت راجر ای برت
به گفته کریستینا اسکوبار، سریا زیر پل توانسته است شخصیت رینا را به خوبی به تصویر بکشد و به جای استفاده از او به عنوان یک ابزار روایی، زندگی و تجربه‌های او را به نمایش بگذارد. بازی‌های قوی بازیگران، به ویژه لیلی گلداستون و ریلای کیو، از نکات مثبت زیر پل است. با این حال، برخی منتقدان به نبود ریتم یکنواخت در فیلم اشاره کرده و معتقدند که برخی قسمت‌ها بیش از حد طولانی شده‌اند و می‌توانستند با تدوین بهتر کوتاه‌تر شوند.

وبسایت گاردین
سریال «زیر پل» توانسته است به خوبی خشونت و قساوت نوجوانان را به تصویر بکشد و با بازی‌های قوی بازیگران خود، تماشاگران را تحت تاثیر قرار دهد. توجه به جنبه‌های اجتماعی و فرهنگی قتل و تاثیر آن بر خانواده و جامعه از نقاط قوت زیر پل است. با این حال، برخی منتقدان به نقاط ضعف فیلم در پرداخت به جزییات پرونده و ضعف در روایت داستان اشاره کرده‌اند.

این بررسی‌ها نشان می‌دهد که سریال زیر پل توانسته است با پرداخت به موضوعی حساس و اجتماعی، نظرات مثبت بسیاری را جلب کند، اما همچنان با برخی نقدهای منفی درباره ریتم و ساختار داستانی روبرو بوده است.

عکس های سریال زیر پل

سریال زیر پل

سریال زیر پل

سریال زیر پل

سریال زیر پل

پوستر سریال زیر پل

 پوستر سریال زیر پل

برچسب‌ها: under the bridge،زیر پل
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها