رازهایی درباره انتخاب بازیگران

هر چیزی که باید درباره فیلم «مگالوپولیس» کاپولا بدانید

- 4 دقیقه مطالعه
فیلم «مگالوپولیس» اثر جدید فرانسیس فورد کاپولا، یکی از بزرگترین پروژه‌های سینمایی سال‌های اخیر است که در ژانر علمی‌تخیلی ساخته شده است.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، فیلم «مگالوپولیس»، جدیدترین اثر فرانسیس فورد کاپولا کارگردان افسانه‌ای یکی از بزرگترین پروژه‌های سینمایی سال‌های اخیر است که پس از بیش از ۴۰ سال تحقیق و توسعه به مرحله تولید رسیده است. این فیلم که در ژانر علمی‌تخیلی ساخته شده، با الهام از تاریخ روم باستان، روایتگر داستانی است که در یک امپراتوری خیالی به نام «نیو روم» جریان دارد.

فرانسیس فورد کاپولا مشهور پس از اتمام اینک آخرالزمان در اواخر دهه ۱۹۷۰، شروع به تحقیق درباره فیلم علمی‌تخیلی الهام‌گرفته از روم باستان با نام «مگالوپولیس» کرد. پس از تاخیرها و شروع‌های ناموفق فراوان — از جمله ۳۰۰ بار بازنویسی فیلمنامه — سرانجام این فیلم دیستوپیایی در جشنواره فیلم کن در اردیبهشت ۱۴۰۳ به نمایش در آمد.

مگالوپولیس به زودی در فیلم نت

آثار فرانسیس فورد کاپولا در فیلم نت

داستان فیلم مگالوپولیس درباره چیست؟

داستان «مگالوپولیس» حول محور سه شخصیت اصلی می‌چرخد که برای قدرت در یک امپراتوری رو به زوال مبارزه می‌کنند. سزار کاتالینا، با بازی آدام درایور، یک معمار خوش‌بین است که توانایی کنترل و متوقف کردن زمان را دارد. او به دنبال ایجاد یک جامعه بهتر است، در حالی که شهردار فرانکلین سیسرو، با بازی جیانکارلو اسپوزیتو، تلاش می‌کند با حفظ فساد در دولت، قدرت خود را حفظ کند. در این میان، جولیا، دختر شهردار، با بازی ناتالی امانوئل، در میان این کشمکش‌ها گیر کرده و نمی‌داند به چه چیزی باور داشته باشد.

الهام تاریخی فیلم مگالوپولیس

کاپولا از حادثه‌ای تاریخی به نام «توطئه کاتیلینا» که در دوره جمهوری روم رخ داده الهام گرفته است. در این واقعه، لوسیوس سرجیس کاتیلینا قصد داشت علیه مارکوس تولیوس سیسرو کودتا کند، اما شکست خورد و کشته شد. کاپولا با تلفیق این داستان تاریخی با المان‌های علمی‌تخیلی، دنیایی جدید خلق کرده که بازتابی از مبارزات قدرت در جامعه معاصر است.

megalopolis

چه کسانی در فیلم مگالوپولیس بازی می‌کنند؟

این فیلم از بازیگران مشهور و شناخته‌شده‌ای تشکیل شده که از ژانرهای مختلف سینمایی گرد هم آمده‌اند.

علاوه بر شخصیت‌های اصلی که توسط درایور، اسپوزیتو و امانوئل ایفا شده‌اند، پلازا نقش یک مجری تلویزیونی به نام واو پلاتینوم، لباف نقش پسر عموی کاتالینا کلودیو پولچر، و وویت نقش همیلتون کراسوس سوم، عموی کاتالینا و رئیس یک بانک ملی را بازی می‌کنند.

دیگر بازیگران شناخته‌شده شامل لارنس فیشبرن به عنوان راوی و راننده کاتالینا، خواهر کاپولا، تالیا شایر، به عنوان مادر معمار و جیسون شوارتزمن به عنوان یکی از اعضای گروه فاسد شهردار هستند.

کاپولا به بازیگران اعتبار زیادی برای زنده کردن داستانش داده است. او در یک کنفرانس مطبوعاتی در جشنواره کن گفت: ما این فیلم را با هم ساختیم — من این فیلم را نساختم. وقتی فیلمی مثل این می‌سازید، نمی‌دانستم چطور آن را انجام دهم. فیلم خودش را می‌سازد.

بسیاری از بازیگران در طول ۴۰ سالی که کاپولا روی «مگالوپولیس» کار می‌کرد، فیلمنامه را خوانده اند، از جمله جان هام. کاپولا همچنین در سال ۲۰۰۱ به مجله ورایتی گفت که در نظر داشته است راسل کرو، رابرت دنیرو، نیکلاس کیج و پل نیومن را برای فیلم انتخاب کند.

megalopolis فیلم نت مگالوپلیس

کاپولا درباره مگالوپولیس چه گفته است؟

این کارگردان مشهور از زمان اتمام فیلم جنگی نمادین خود «اینک آخرالزمان» در سال ۱۹۷۹ روی «مگالوپولیس» کار کرده است. در طول سال‌ها، او در مورد این پروژه صحبت کرده و حتی ۱۲۰ میلیون دلار از سرمایه شخصی خود را برای ساخت «مگالوپولیس» هزینه کرده است.

کاپولا گفته است: در تاریخ، کاتیلینا شکست خورد و کشته شد و سیسرو زنده ماند، اما از آنجا که بازمانده داستان را روایت می‌کند، از خودم پرسیدم، اگر آنچه که کاتیلینا برای جامعه جدیدش در نظر داشت، واقعاً یک تغییر قدرت بوده و شاید حتی بینشی و خوب بوده است، و چیزی که سیسرو درنظر داشت شاید واکنشی و بد بوده باشد، چه می‌شد؟

علاوه بر الهام تاریخی برای این فیلم، کاپولا همچنین به فیلم «آینده» (Things to Come۱۹۳۶) نوشته اچ.جی. ولز به عنوان تاثیرگذار مهمی بر «مگالوپولیس» اشاره کرده است.

کاپولا در مصاحبه‌ای با مجله ونیتی فیر اظهار کرد: این ایده سال‌ها با من بود ولی در این ۴۰ سال مستقیم روی این فیلمنامه کار نکردم بلکه یادداشت‌ها و بریده‌های مختلف از چیزهایی که برایم جالب بود، جمع‌آوری کردم. در نهایت به ایده‌ای برای یک حماسه رومی رسیدم و بعداً این حماسه رومی را در آمریکای معاصر قرار دادم.

او افزود که می‌خواهد تماشاگران پس از تماشای فیلم از خود بپرسند: آیا جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم تنها گزینه موجود است؟

megalopolis

کاپولا توضیح داد: این فیلمنامه این موضع را اتخاذ کرده است که نیویورک مدرن، یعنی آمریکای مدرن، شگفت‌انگیزترین معادل روم جمهوری‌خواه است. من یک حادثه بسیار مشهور و بسیار مرموز در تاریخ روم از دوره جمهوری، نه امپراتوری، به نام توطئه کاتیلینا را انتخاب کرده‌ام.»

 مگالوپولیس چه زمانی اکران می‌شود؟

این فیلم در ۶ مهر ۱۴۰۳ در IMAX به نمایش درخواهد آمد.

تریلر فیلم مگالوپولیس

پوستر فیلم مگالوپولیس

پوستر مگالوپلیس

برچسب‌ها: فرانسیس فورد کاپولا،مگالوپولیس
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها