نتفلیکس رکورد ۹۵ میلیارد ساعت تماشا را ثبت کرد

- 5 دقیقه مطالعه
نتفلیکس در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که در نیمه نخست ۲۰۲۵ با ۹۵ میلیارد ساعت تماشا، رکورد جدیدی را ثبت کرده است.

به گزارش فیلم نت نیوز به نقل از سایت خبری ورج، نتفلیکس اعلام کرده است که در مسیر ۲ برابر کردن درآمد تبلیغاتی خود در سال جاری قرار دارد؛ همزمان با گسترش پلتفرم تکنولوژی تبلیغاتی‌اش. این غول استریم این خبر را در گزارش مالی سه ‌ماهه دوم خود منتشر کرد که نشان می‌دهد نتفلیکس طی چند ماه گذشته ۱۱.۰۸ میلیارد دلار درآمد داشته است یعنی افزایشی ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته.

در کنار گزارش مالی، نتفلیکس همچنین آمار بینندگان خود را برای نیمه اول سال ۲۰۲۵ منتشر کرد. نتفلیکس اعلام کرد که کاربران در این مدت ۹۵ میلیارد ساعت محتوا تماشا کرده‌اند.

در این میان، سریال «نوجوانی» (Adolescence) با ۱۴۵ میلیون بازدید در صدر پربیننده‌ترین سریال‌ها قرار گرفته است و فصل دوم و سوم «بازی مرکب» (Squid Game) نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفته است همچنین برنامه کودک محبوب «خانم ریچل» (Ms. Rachel)، که ابتدا در یوتیوب آغاز شد نیز در جایگاه هفتم این فهرست قرار دارد.

در بخش فیلم‌ها نیز فیلم «بازگشت به عمل» (Back in Action) با ۱۶۵ میلیون بازدید به عنوان پربیننده‌ترین فیلم نیمه نخست سال معرفی شده، و فیلم‌های «حصیر» (Straw) و «فهرست زندگی» (The Life List) در رده‌های بعدی قرار گرفتند. همچنین انیمیشن محبوب «شکارچیان شیطان کی‌پاپ» (K-Pop Demon Hunters) که در ماه ژوئن منتشر شد، تنها در چند هفته ۳۷ میلیون بازدید داشته است.

نتفلیکس در نامه‌ای به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که پلتفرم تبلیغاتی داخلی آن ستون اصلی استراتژی تبلیغاتی‌اش خواهد بود و این سیستم امکان اندازه‌گیری دقیق‌تر، هدف‌گذاری بهتر آگهی‌ها و فرمت‌های جدید تبلیغاتی را فراهم می‌کند. این پلتفرم از سال گذشته وارد مرحله آزمایشی شد و اکنون در تمامی بازارهایی که برنامه  تبلیغاتی نتفلیکس فعال است در دسترس قرار دارد.

اگرچه نتفلیکس مشخص نکرده است که چگونه قصد دارد تا درآمد تبلیغاتی خود را افزایش دهد، برخی از رقبای آن از طریق افزایش تعداد آگهی‌ها چنین کرده‌اند. به عنوان مثال، پس از آن‌که آمازون پرایم ویدیو سال گذشته برنامه تبلیغاتی را به کاربرانش تحمیل کرد، اکنون تعداد تبلیغات پخش ‌شده را ۲ برابر کرده است. همچنین پشتیبانی اچ. بی. او. مکس نیز تایید کرده که تبلیغات در پلن پایه این سرویس افزایش یافته است.

در ماه می، نتفلیکس اعلام کرد که برنامه تبلیغاتی‌اش به بیش از ۹۴ میلیون کاربر دست یافته است و فرمت‌های تبلیغاتی جدیدی را معرفی خواهد کرد.

در ژانویه، نتفلیکس قیمت برنامه‌های خود را افزایش داد؛ برنامه تبلیغاتی از ۶.۹۹ دلار به ۷.۹۹ دلار و ارزان‌ترین برنامه بدون تبلیغ از ۱۵.۴۹ دلار به ۱۷.۹۹ دلار در ماه افزایش یافت. همچنین، نتفلیکس در ماه می طراحی جدید صفحه ‌اصلی در تلویزیون‌ها را آغاز کرد که تاکنون به حدود ۵۰ درصد از مشتریان رسیده است. نتفلیکس می‌گوید با این طراحی جدید و سیستم پیشنهادی هوشمندتر که به‌ صورت لحظه‌ای به‌روزرسانی می‌شود، کاربران راحت‌تر می‌توانند محتوای دلخواه خود را پیدا کنند.

از گزارش مالی ماه آوریل به بعد، نتفلیکس دیگر تعداد مشترکان جدید را به ‌صورت فصلی گزارش نمی‌دهد و در عوض بر درآمدزایی از طریق تبلیغات تمرکز کرده است.

ترجمه: پریسا مقیلان

بیشتر بخوانید

اعلام جدیدترین برنامه‌ها و تولیدات نتفلیکس در سال ۲۰۲۵

نتفلیکس قیمت اشتراک‌ خود را افزایش می‌دهد 

فیلم نت نیوز- جدیدترین اخبار و اطلاعات فیلم و سریال

برچسب‌ها: اخبار فیلم و سریال خارجی،نتفلیکس
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها