به علت نمایش تصویر نامناسب از ارتش این کشور

حمله وزير دفاع فرانسه به «پلنگ سیاه»

- 2 دقیقه مطالعه

طرفداران «پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد» کم نیستند ولی به‌نظر نمی‌رسد وزیر دفاع کشور فرانسه یکی از این طرفداران باشد.

به گزارش فیلم‌نت نیوز به نقل از سی‌ان‌ان، وزیر دفاع فرانسه فیلم «پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد» را به دلیل آنچه “بازتاب نادرست و گمراه‌کننده” سربازان فرانسوی می خواند، به شدت مورد انتقاد قرار داد.

سباستین لکورنو، وزیر دفاع فرانسه روز یکشنبه در توییتی نوشت: «من این بازتاب نادرست و گمراه‌کننده نیروهای مسلح‌مان را به شدت محکوم می‌کنم.»

در قسمت دوم این فرنچایز (مجموعه فیلم) که نوامبر ۲۰۲۲ در فرانسه منتشر شد، مردم واکاندا – یک کشور افریقایی خیالی – در تلاش هستند تا از منابع کشور در برابر قدرت های خارجی محافظت کنند. در طول فیلم، گروهی از مزدوران در حال سرقت منابع متعلق به واکاندا دستگیر می‌شوند.

واکنش وزیر دفاع فرانسه پس از آن صورت گرفت که یک روزنامه‌نگار فرانسوی روز شنبه به شباهت‌های لباس استتار مزدوران فیلم با لباس سربازان فرانسوی که تقریبا ده سال در مالی فعالیت می‌کردند، اشاره کرد.

لکورنو روز یکشنبه در توییتر خود در پاسخ به این روزنامه‌نگار نوشت: «من به ۵۸ سرباز فرانسوی که در دفاع از مالی به درخواست این کشور در برابر گروه‌های تروریستی جان باختند، فکر و به آنها ادای احترام می‌کنم.»

سخنگوی وزارت دفاع فرانسه روز دوشنبه در یک تماس تلفنی به سی‌ان‌ان گفت: «در حالی که همه عناصر دیگر فیلم نام‌ها و مکان‌های خیالی هستند، نام فرانسه مشخص است. ارتش فرانسه به‌گونه‌ای به تصویر کشیده می‌شود که گویی در غارت منابع کشور دست داشته است و البته این غیرقابل قبول است.»

سخنگوی این وزارتخانه افزود: «ما از استودیو نمی‌خواهیم فیلم یا هر چیز دیگری را حذف کند، از سوی دیگر این وظیفه وزیر دفاع است که از نظامیان فرانسوی دفاع کند که در مالی برای دفاع از کشور در برابر گروه‌های تروریستی درگیر بودند.»

فرانسه که یک قدرت استعماری سابق است، برای اولین بار در ژانویه ۲۰۱۳ به درخواست مالی وارد منطقه شد و عملیات Serval را که یک عملیات زمینی و هوایی توسط سازمان ملل متحد علیه شبه نظامیان اسلام‌گرا بود، آغاز کرد.
این ماموریت در آگوست ۲۰۱۴ توسط عملیات برخان، یک ابتکار گسترده‌تر ضد تروریستی فرانسه که اسلام‌گرایان را در سراسر ساحل، از جمله در بورکینافاسو، نیجر و چاد هدف قرار می‌داد، کامل شد.

اما رابطه بین مالی و نیروهای تحت رهبری فرانسه پس از کودتای ۲۰۲۰ و متعاقب آن ایجاد حکومت نظامی در مالی، به ویژه پس از استقرار گروه مزدور روسی واگنر در مالی در پایان سال ۲۰۲۱، بدتر شده است.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در ژوئن ۲۰۲۱ اعلام کرد که این ماموریت با تلاش‌های بین‌المللی بیشتری جایگزین خواهد شد و نیروهای غربی در فوریه سال گذشته شروع به خروج از مالی کردند، اگرچه در بورکینافاسو باقی می‌مانند.

برچسب‌ها: برگزیده،پلنگ سیاه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها