بازتاب رسانه‌ای فعالیت‌های «فیلم‌نت» (15 تا 21 اردیبهشت 1402)

هفته دوبله‌های پرشمار

- 5 دقیقه مطالعه

در هفته گذشته، دوبله چند فیلم و سریال خارجی در پلتفرم فیلم‌نت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، در هفته‌ای که گذشت (از جمعه ۱۵ اردیبهشت تا پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲) پلتفرم فیلم‌نت در دوبله محصولات خارجی پرکار نشان داد. اخبار مربوط به دوبله مجموعه متنوعی از آثار توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد. همچنین خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری-تحلیلی در مطالب مختلفی به ارزیابی محصولات عرضه‌شده در فیلم‌نت (از تولیدات اختصاصی این پلتفرم تا آثار خارجی دوبله‌شده) پرداختند.

اخبار و اطلاعات

خبر دوبله دو فیلم ابرقهرمانی «شزم! خشم خدایان» و «مرد مورچه‌ای و زنبورک: کوانتومانیا» با پوشش گسترده‌ای از جانب رسانه‌ها مواجه شد.

خبر دوبله دو فیلم ابرقهرمانی در خبرگزاری ایلنا

خبر دوبله دو فیلم ابرقهرمانی در پایگاه خبری صبا

خبر دوبله دو فیلم ابرقهرمانی در هنرمندنیوز

خبر دوبله دو فیلم ابرقهرمانی در پرسون

خبر دوبله دو فیلم ابرقهرمانی در سینماسینما

خبر دوبله دو فیلم ابرقهرمانی در خبرگزاری برنا

خبر دوبله دو فیلم ابرقهرمانی در سینما روزان

خبر دوبله دو فیلم ابرقهرمانی در خبرگزاری پانا

خبر دوبله دو فیلم ابرقهرمانی در جهانی پرس

خبر دوبله دو فیلم ابرقهرمانی در شهرآرا نیوز

خبر دوبله دو فیلم ابرقهرمانی در پلاتو هنر

خبر دوبله دو فیلم ابرقهرمانی در شهر قشنگ آنلاین

خبر دوبله دو فیلم ابرقهرمانی در روزنه هنر

خبر دوبله دو فیلم ابرقهرمانی در جامعه ایده‌آل

خبر دوبله دو فیلم ابرقهرمانی در سینما جریان

خبر دوبله دو فیلم ابرقهرمانی در سینمای نو

 

یکی دیگر از محصولات کنجکاوی‌برانگیزی که به‌تازگی با دوبله اختصاصی توسط پلتفرم فیلم‌نت در دسترس مخاطبان قرار گرفته است، «مسافر بی‌میل» نام دارد: یک سریال مستند با رگه کمیک که به ماجراجویی‌های یوجین لوی بازیگر کانادایی می‌پردازد که به نقاط مختلف دنیا سفر کرده و طی بازدید از هتل‌ها، با فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف دنیا آشنا می‌شود.

خبر دوبله «مسافر بی‌میل» در صبا

خبر دوبله «مسافر بی‌میل» در خبرگزاری ایلنا

خبر دوبله «مسافر بی‌میل» در خبرگزاری دانشجو

خبر دوبله «مسافر بی‌میل» در جهانی پرس

خبر دوبله «مسافر بی‌میل» در شهرآرا نیوز

خبر دوبله «مسافر بی‌میل» در پرسون

خبر دوبله «مسافر بی‌میل» در سینما جریان

خبر دوبله «مسافر بی‌میل» در روزنه هنر

خبر دوبله «مسافر بی‌میل» در سینما سینما

خبر دوبله «مسافر بی‌میل» در خبرگزاری پانا

خبر دوبله «مسافر بی‌میل» در پلاتو هنر

خبر دوبله «مسافر بی‌میل» در سینمای نو

خبر دوبله «مسافر بی‌میل» در دنیای تصویر آنلاین

 

فیلم ترسناک «جن‌گیر پاپ» با بازی راسل کرو از دیگر محصولاتی بود که به‌تازگی با دوبله اختصاصی در فیلم‌نت عرضه شده است. محمدرضا علیمردانی مدیریت دوبلاژ این فیلم را بر عهده داشته و به‌جای راسل کرو هم صحبت کرده است.

خبر دوبله «جن‌گیر پاپ» در خبرگزاری ایلنا

خبر دوبله «جن‌گیر پاپ» در پلاتو هنر

خبر دوبله «جن‌گیر پاپ» در هنرآنلاین

خبر دوبله «جن‌گیر پاپ» در خبرگزاری ایسنا

خبر دوبله «جن‌گیر پاپ» در روزنه هنر

خبر دوبله «جن‌گیر پاپ» در قدس آنلاین

خبر دوبله «جن‌گیر پاپ» در شهر قشنگ آنلاین

خبر دوبله «جن‌گیر پاپ» در خبرگزاری پانا

خبر دوبله «جن‌گیر پاپ» در هنرمندنیوز

خبر دوبله «جن‌گیر پاپ» در اعتماد آنلاین

خبر دوبله «جن‌گیر پاپ» در جهانی پرس

خبر دوبله «جن‌گیر پاپ» در همشهری آنلاین

خبر دوبله «جن‌گیر پاپ» در خبر آنلاین

خبر دوبله «جن‌گیر پاپ» در صبا

 

در کنار این آثار، خبر دوبله محصولات دیگری در فیلم‌نت نیز توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد:

خبر دوبله فیلم «پین‌بال: مردی که بازی را نجات داد» در خبرگزاری ایلنا

خبر دوبله «آدمکش بوستون» در صبا

دوبله فیلم «آکا» در سینما سینما

 

خبر دوبله اختصاصی دو فیلم هندی «گلمهر» و «رهبر شورش» در فیلم‌نت، هفته گذشته در رسانه‌ها انعکاس یافته بود. اما این هفته هم پایگاه جهانی پرس این خبر را پوشش داد.

دوبله دو فیلم هندی در جهانی پرس

 

 

 

گزارش‌ها، گفت‌وگوها و مطالب تحلیلی

پایگاه خبری صبا در یادداشتی به ارزیابی قسمت سوم «سیاه‌چاله» پرداخت. در این یادداشت یه قلم احسان دبیروزیری، سه ویژگی «پُر بودن دست سازندگان از نظر داستانی در مقایسه با قسمت دوم»، «تلاش برای پیچیده‌تر کردن لحن سریال»، و «توجه بیشتر به استعاره‌ها» به‌عنوان سه ویژگی اصلی سومین قسمت «سیاه‌چاله» مطرح شده‌اند.

پلاتو هنر مطلبی در مورد رئالیتی شوی «ناتو» منتشر کرد. در این مطلب به راه‌های پیروزی بازیکن ناتو در مسابقه پرداخته شده است.

فیلم‌نیوز به مناسبت موفقیت فیلم «طلاخون» در اکران آنلاین مطلبی را در مورد ارزیابی ابعاد مختلف «طلاخون» منتشر کرد. در این مطلب به کیفیت بازی بازیگران به‌عنوان یکی از ویژگی‌های مثبت فیلم اشاره شده است: «یکی از نقاط قوت فیلم، بازی بازیگران آن است. بخش مهمی وزن فیلم روی دوش بهار قاسمی است؛ بازیگر نقشی که ابتدا به عنوان یک مربی رانندگی ساده و مادری مهربان معرفی می‌شود اما هرچه پیش می‌رویم با کشف رازهایی درباره‌ زندگی‌اش، به درک جدیدی از او می‌رسیم. قاسمی در کل فیلم ساده و صمیمی به نظر می‌رسد و همین هم غافلگیری مسئله را برایمان بیشتر می‌کند. حسام منظور با گریمی متفاوت و در نقش یک راننده کامیون به میدان آمده و یکی از بهترین بازی‌هایش را به نمایش گذاشته است. شهاب حسینی با اینکه نقشی به نسبت کوتاه دارد اما با نگاه‌ها و رفتار متفاوتش در قالب یک بازپرس، حس و حال خوبی به فیلم می‌دهد. این اواخر در سریال «پوست شیر» هم شاهد بازی شهاب حسینی در نقش یک پلیس بودیم. ترنم کرمانیان، بازیگر کودک فیلم هم درخشان ظاهر شده و شادی و خشم و اندوه و رفتار مادرانه‌اش با خواهر کوچک‌تر، کاملا باورپذیر از آب درآمده است.»

قدس آنلاین مصاحبه‌ای با مهدی یاری، تهیه‌کننده سریال «دیو و ماه پیشونی» منتشر کرد. در بخشی از این گفت‌وگو، یاری در مورد لزوم معرفی اسطوره‌های ملی به کودکان و نوجوانان چنین گفت: «الان قهرمانان کودکان ما شده‌اند بتمن، سوپرمن، اسپایدرمن، السا، آنا و فلان، رسالت کسانی که در ژانر کودک و نوجوان کار می‌کنند این است که اساطیر و قهرمانان ملی را به کودکان و نوجوانان معرفی کنند و این جزو رسالت‌های ماست. امروز اگر از بچه‌ها بپرسید رستم، سهراب و اسفندیار را می‌شناسند یا بتمن، سوپرمن و اسپایدرمن را؟ با قهرمانان تخیلی سینمای ‌هالیوود آشنایی بیشتری دارند در حالی که قهرمانان و پهلوانان ملی شگفت‌انگیزی داریم که باید به کودک و نوجوان امروز معرفی شوند.»

خبرگزاری برنا یادداشتی بر فیلم «آدمکش بوستون» را به مناسبت دوبله اختصاصی این فیلم در پلتفرم فیلم‌نت منتشر کرد. در این یادداشت «آدمکش بوستون» یک فیلم استاندارد معرفی شده است که اگر طرفدار معماهای جنایی و فیلم‌های مربوط به این ژانر باشید بعید است از دیدنش پشیمان شوید.

خبرگزاری پانا در یادداشتی اختصاصی به قلم سارا شاهرودیان به بررسی سریال کوتاه «ملوان جنگ» پرداخت. نویسنده، «ملوان جنگ» را اثری همه‌جانبه می‌داند: «تماشای «ملوان جنگ» این حس را ایجاد می‌کند که داریم چند فیلم جنگی را تماشا می‌کنیم بدون این‌که احساس کنیم با اثری چندپاره و مغشوش روبه‌روییم. هر کدام از اپیزودهای این سریال کوتاه حس‌وحال جداگانه‌ای دارد. در قسمت اول عمدتا با روابط خانوادگی آلفرد روبه‌روییم و شکل‌گیری تدریجی رفاقت‌های تازه در دل جنگ را مشاهده می‌کنیم؛ بخش اعظم قسمت دوم به فجایع رخ‌داده در حین جنگ اختصاص دارد و محور قسمت سوم، درام و اخلاقیات پیچیده شکل‌گرفته پس از جنگ است. آن‌چه این سه قسمت را به یکدیگر پیوند می‌دهد (جدا از خطوط داستانی به‌هم‌پیوسته و شخصیت‌های ثابت)، حسّ تراژیکی است که تقریبا در تمام دقایق موج می‌زند. این‌که آدم‌های اصلی داستان کاملا ناخواسته درگیر جنگ شدند، تراژیک بودن موقعیت‌ها را افزایش می‌دهد.» سریال «ملوان جنگ» را می‌توانید با دوبله اختصاصی در فیلم‌نت تماشا کنید.

برچسب‌ها: برگزیده،فیلم نت
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها