هدیه ویژه به طرفداران اصغر فرهادی در زادروز این فیلمساز بزرگ؛

فیلم اسکاری سینمای ایران به «فیلم‌نت» آمد

- 2 دقیقه مطالعه

به مناسبت زادروز اصغر فرهادی، یکی از مهم‌ترین فیلم‌های این فیلمساز برجسته کشورمان در پلتفرم فیلم‌نت عرضه شد.
به گزارش فیلم‌نت نیوز به نقل از روابط عمومی فیلم‌نت، ۱۷ اردیبهشت زادروز اصغر فرهادی، فیلمساز برچسته و صاحب سبک سینمای ایران است. به این مناسبت، پلتفرم فیلم‌نت فیلم سینمایی «فروشنده» را در دسترس کاربران خود قرار داد.
«فروشنده»، هفتمین فیلم بلند و از مهم‌ترین ساخته‌های فرهادی است و داستان یک زوج جوان به نام رعنا و عماد را روایت می‌کند که در حال اجرای تئاتری بر اساس نمایشنامه «مرگ فروشنده» هستند و با نشست زمین خانه‌شان، مجبور به نقل مکان به خانه‌ای جدید می‌شوند؛ خانه‌ای که پیش‌تر زنی بدکاره در آن ساکن بوده و حادثه‌ای ادامه زندگی آنها را دستخوش اتفاقاتی می‌کند.
شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، بابک کریمی، فرید سجادی حسینی، سحر عبداللهی، مارال بنی‌آدم، مجتبی پیرزاده، مهدی کوشکی و مینا ساداتی از جمله بازیگران «فروشنده» محسوب می‌شوند.
فیلم «فروشنده» بعد از «جدایی نادر از سیمین» دومین محصول سینمای ایران بود که جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان را دریافت کرد. همچنین دریافت جوایز بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلمنامه از جشنواره فیلم کن، نامزدی جوایز بفتا و گلدن‌گلوب در رشته بهترین فیلم خارجی‌زبان، کسب جایزه بهترین فیلم بین‌المللی از جشنواره فیلم مونیخ، انتخاب به‌عنوان بهترین فیلم خارجی به انتخاب هیئت ملی نقد آمریکا، و نامزدی در رشته بهترین فیلم خارجی‌زبان در جوایز انتخاب منتقدان از دیگر موفقیت‌های هفتمین فیلم بلند سینمایی فرهادی محسوب می‌شوند.
«فروشنده» در سال ۱۳۹۵ به‌طور عمومی در ایران اکران شد و با جذب مخاطبی بالغ بر ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار نفر، رکورد بیشترین تعداد تماشاگر را در میان آثار سینمایی فرهادی به خود اختصاص داد. فروش این فیلم هم از ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان گذشت تا «فروشنده» به پرفروش‌ترین فیلم و دومین فیلم پرمخاطب سال ۱۳۹۵ سینمای ایران تبدیل شود.

با مراجعه به این آدرس می‌توانید فیلم مطرح فرهادی را تماشا کنید.

برچسب‌ها: اصغر فرهادی،تیتر یک،فیلم نت
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها