معرفی فیلم «رنفیلد»

هجو بزرگ‌ترین خون‌آشام تاریخ سینما

- 2 دقیقه مطالعه

به مناسبت عرضه فیلم «رنفیلد» در پلتفرم فیلم‌نت، به معرفی این فیلم کنجکاوی‌برانگیز پرداخته‌ایم.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، بعید است کسی با اسطوره دراکولا آشنا نباشد. از زمانی که رمان «دراکولا» به قلم برام استوکر در سال ۱۸۹۷ منتشر شد تا همین امروز، بیش از ۱۲۵ سال است که شخصیت دراکولا جایگاه ویژه‌ای نزد چند نسل از مردم سرتاسر جهان را به خود اختصاص داده است. اگر نگاهی به فهرست فیلم‌هایی بیاندازیم که در طول تاریخ سینما در مورد دراکولا ساخته شده‌اند (به‌جز آن‌هایی که ممکن است به‌شکل غیرمستقیم تحت تاثیر این کاراکتر و این داستان قرار داشته باشند) از بلندبالا بودن این فهرست شگفت‌زده خواهیم شد. در چنین شرایطی، عجیب نیست که در طول تاریخ با آثاری روبه‌رو شده‌ایم که نگاه‌های متفاوتی به این پدیده جهانی داشته‌اند.

فیلم «رنفیلد» (۲۰۲۳) یکی از این آثار است. آن‌ها که با داستان دراکولا آشنایی داشته باشند احتمالا شخصیت رنفیلد را هم به خاطر می‌آورند. رنفیلد، خدمتکار وفادار و متعصب کنت دراکولا است که در داستان برام استوکر در یک آسایشگاه اقامت کرده و توسط دکتر جان سوارد تحت درمان قرار می‌گیرد. حالا با فیلمی روبه‌رو هستیم که با محوریت این شخصیت ساخته شده است. در این‌جا رنفیلد (با بازی نیکلاس هولت) از دست دستورهای کنت دراکولا (نیکلاس کیج) و محدودیت‌هایی که ناچار است به‌خاطر خدمت به این خون‌آشام متحمل شود خسته شده است و می‌خواهد زندگی خودش را داشته باشد. همچنین در این فیلم با چند شخصیت جدید همچون یک زن پلیس به‌شدت عمل‌گرا و خشن روبه‌روییم.

«رنفیلد» را کریس مک‌کی کارگردانی کرده که پیش از این سابقه کارگردانی آثاری همچون انیمیشن محبوب «لگو بتمن مووی» (۲۰۱۷) و تدوین فیلم «لگو مووی» (۲۰۱۴) را در کارنامه دارد. در کنار نیکلاس هولت و نیکلاس کیج، بازیگران دیگری چون آکوافینا، بن شوارتز و شهره آغداشلو نیز در «رنفیلد» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

شاید کنجکاوی‌برانگیزترین جنبه «رنفیلد» (جدا از حضور نیکلاس کیج در نقش دراکولای خون‌آشام) لحن کمیک غلیظی باشد که با ویژگی‌های ژانر وحشت ادغام شده و ترکیب جالبی را پدید آورده است.

«رنفیلد» در مجموع با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شد. در وبسایت راتن تومیتوز، ۵۷ درصد از ۲۵۸ نقد منتشرشده بر این فیلم مثبت هستند. برآیند نظر منتقدان در راتن تومیتوز می‌گوید هر چند «رنفیلد» نمی‌تواند بهترین استفاده ممکن را از ترکیب ستاره‌ها و ایده اولیه‌اش داشته باشد اما ویژگی‌های کمیک و ترسناک در این فیلم به‌اندازه‌ای با یکدیگر آمیخته شده‌اند که بر تماشاگر تاثیر بگذارند. همچنین امتیاز «رنفیلد» در وبسایت متاکریتیک (بر اساس ۴۹ یادداشت) ۵۳ از ۱۰۰ است.

با مراجعه به این آدرس می‌توانید فیلم «رنفیلد» را با زیرنویس فارسی در پلتفرم فیلم‌نت تماشا کنید.

برچسب‌ها: انتخاب سردبیر،برگزیده،فیلم نت،فیلم‌های 2023
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها