معرفی فیلم «خاطرات پاریس»

دختری که زنده ماند

- 1 دقیقه مطالعه

فیلم درام «خاطرات پاریس» از محصولات سال ۲۰۲۲ سینمای فرانسه است که می‌توانید آن را با زیرنویس فارسی در پلتفرم فیلم‌نت تماشا کنید.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، «خاطرات پاریس» نام درامی از سینمای فرانسه است که در سال ۲۰۲۲ به نمایش درآمد.

این فیلم داستان دختری به نام میا را به تصویر می‌کشد که بعد از زنده ماندن در حمله تروریستی، سعی می‌کند خاطرات آن شب تلخ را فراموش کند. «خاطرات پاریس» تازه‌ترین ساخته آلیس وینکور، فیلمنامه‌نویس و کارگردان ۴۷ ساله فرانسوی است. فیلم‌های پیشین وینکور عموما با تحسین منتقدان روبه‌رو شده‌اند. نامزدی‌ها و جوایزی از جشنواره کن، جوایز سزار، جوایز لومیر، جشنواره فیلم استکهلم، جشنواره فیلم شیکاگو، جشنواره فیلم لس‌آنجلس و جشنواره فیلم سن‌سباستین تنها بخشی از موفقیت‌های وینکور در طول دوران کاری‌اش است. فیلم «خاطرات پاریس» هم موفقیت‌هایی همچون کسب جایزه سزار بهترین بازیگر زن و نامزدی جایزه لومیر بهترین فیلم را به دست آورد. «خاطرات پاریس» همچنین در بخش دوهفته کارگردانان در جشنواره کن ۲۰۲۲ حضور داشت.

بازیگر نقش اصلی «خاطرات پاریس» ویرجینا افیرا است که به‌خصوص به‌خاطر بازی در فیلم «بندتا»، ساخته جنجالی پل ورهوفن، شهرت دارد. بونوآ ماژیمل، گرگوار کولین، مایا سانسا و آمادو مبو از دیگر بازیگران فیلم «خاطرات پاریس» محسوب می‌شوند.

همچون اکثر فیلم‌های قبلی آلیس وینکور، «خاطرات پاریس» هم با واکنش‌های نسبتا گرمی روبه‌رو شده است. در وبسایت متاکریتیک، میانگین امتیاز این فیلم (بر اساس ۶ یادداشت منتشر شده) ۶۶ از ۱۰۰ است که نشان‌دهنده نظرات عمدتا مطلوب منتقدان است. جوردن مینتزر از هالیوود ریپورتر، شخصیت اصلی «خاطرات پاریس» را با کاراکتر گای پیرس در فیلم «ممنتو» (کریستوفر نولان) مقایسه کرده است چون در این‌جا هم شخصیت اصلی سعی می‌کند با جست‌وجوی سرنخ‌های مختلف و خاطرات شکسته‌شده و درهم، به حقیقت برسد.

فیلم «خاطرات پاریس» را می‌توانید در این لینک با زیرنویس فارسی تماشا کنید.

برچسب‌ها: برگزیده،فیلم نت،فیلم‌های 2022
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها