قسمت اول سریال «قهوه ترک» چه کیفیتی دارد؟

قصه عشق و مهاجرت

- 2 دقیقه مطالعه
قسمت اول «قهوه ترک» موضوعاتی را مطرح می‌کند که کنجکاوی مخاطب را برای ادامه تماشای داستان برمی‌انگیزد.
به گزارش فیلم‌نت نیوز، پس از پایان سریال «پوست شیر»، پلتفرم فیلم‌نت سریال «قهوه ترک» به کارگردانی علیرضا امینی را جایگزین این مجموعه کرده است. قسمت اول «قهوه ترک» با بازی حامد بهداد، سارا رسول‌زاده، مجتبی پیرزاده، امیر جعفری و محمد ولی‌زادگان دیروز منتشر شد. قصه این سریال درباره دختری به نام «ترانه» است که سودای مهاجرت در سر دارد و قدم در این مسیر سخت می‌گذارد. به بهانه انتشار قسمت اول «قهوه ترک» درباره شروع این مجموعه می‌خوانید.
قصه عشق و مهاجرت
علیرضا امینی که فیلم‌هایی مانند «هفت دقیقه تا پاییز»، «من دیوانه نیستم» و سریال تلویزیونی «تعطیلات رویایی» را در کارنامه دارد، به عنوان اولین تجربه سریال‌سازی خود در نمایش خانگی «قهوه ترک» را کارگردانی کرده است. این سریال قصه دختری را روایت می‌کند که در فضای مجازی با جوانی به نام «پرهام» (مجتبی پیرزاده) آشنا و با وعده‌های او برای مهاجرت به آلمان، راهی ترکیه می‌شود. سریال در شروع اطلاعات مختصری درباره کاراکتر «ترانه» و خانواده او به مخاطب می‌دهد، اما معرفی کاملی از این شخصیت ندارد، به همین دلیل کاراکتر او در قسمت اول کمی گنگ و مبهم به نظر می‌رسد. «قهوه ترک» در شروع تنها به سفر «ترانه» به ترکیه پرداخت و هنوز ماجرای اصلی سریال به جریان نیفتاده است. اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای که احتمالا در این سفر برای «ترانه» رخ می‌دهد، انگیزه «پرهام» از ترغیب او برای خروج از ایران و حادثه ای که در گذشته «ترانه» رخ داده و باعث مرگ یک فرد شده نیز موضوعاتی هستند که کنجکاوی مخاطب برای ادامه تماشای داستان را برمی‌انگیزد. «قهوه ترک» فعلا شروع بدی نداشته و باید دید قصه در ادامه چه مسیری را در پیش می‌گیرد.
بازی سارا رسول‌زاده
از میان بازیگران سریال «قهوه ترک»، در قسمت اول تنها شاهد بازی سارا رسول‌زاده هستیم و محمد ولی‌زادگان نیز در نقش یک مهاجر افغانستانی حضور کوتاهی در سریال دارد. رسول‌زاده در «قهوه ترک» نقش «ترانه» و خواهر دوقلویش «طنین» را ایفا می‌کند و در واقع نقش دو شخصیت را بازی کرده است. تفاوت‌های این دو شخصیت و لحن آن‌ها در بازی رسول‌زاده چندان واضح نیست. هرچند که این دو شخصیت خواهر دوقلو هستند، اما گریم این کاراکترها شباهت زیادی به یکدیگر دارد، بنابراین «ترانه» و «طنین» به عنوان دو شخصیت مستقل، در قسمت اول برای مخاطب قابل باور نیستند. فعلا در قسمت اول، نکته ویژه‌ای در بازی سارا رسول‌زاده به چشم نمی‌آید و بعضی از لحظات، بازی او در سریال «خون‌سرد» در ذهن مخاطب تداعی می‌شود، باید دید او در ادامه قصه و پس از نمایش دیگر ابعاد کاراکتر خود، چه عملکردی خواهد داشت.
الهام سعیدی

سریال «قهوه ترک» را می‌توانید با مراجعه به این آدرس تماشا کنید.

گالری عکس قهوه ترک

برچسب‌ها: برگزیده،فیلم نت،قهوه ترک
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها