آیا ستارگان لاتین‌تبار در جوایز امی تاریخ‌ساز می‌شوند؟

سال درخشش لاتین‌ها

- 2 دقیقه مطالعه

دیگو لونا، جنا اورتگا، پدرو پاسکال و سلنا گومز فرصت تاریخ‌سازی در جوایز امی ۲۰۲۳ را دارند.

به گزارش فیلم‌نت نیوز به نقل از ورایتی، هنوز چند هفته تا اعلام نامزدهای جوایز امی (ملقب به اسکار تلویزیون) باقی مانده است. اما هیجان فزاینده‌ای در جامعه لاتین‌تبار وجود دارد، زیرا چندین بازیگر لاتین در موقعیت خوبی برای موفقیت قرار دارند.

دو تن از رقبای اصلی در رشته بازیگر نقش اصلی مرد سریال‌های درام لاتین‌تبار هستند. پدرو پاسکال در اقتباس HBO از «آخرین بازمانده از ما» نقش بازمانده سرسختی به‌نام جوئل را ایفا کرده است و دیگو لونا هم در سریال «آندور» که پیش‌درآمدی بر دنیای «جنگ ستارگان» است نقش یک قهرمان شورشی را بازی کرده است.

پیش از این تنها یک بازیگر لاتین‌تبار در این رشته به موفقیت رسیده است: جیمی اسمیتز از سال ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۹ برای بازی در سریال NYPD Blue پنج بار متوالی نامزد جایزه امی شد. جالب است که پدرو پاسکال در سال ۲۰۰۱ در یکی از قسمت‌های این سریال به‌عنوان مهمان ظاهر شده بود.

این بازیگر شیلیایی که بی‌وقفه میان سینما و تلویزیون در رفت‌وآمد است، به لطف حضور در سریال‌هایی چون «بازی تاج‌وتخت» و «نارکوها» و فیلم‌هایی مانند «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» و «وزن تحمل‌ناپذیر استعداد عظیم» به یک نام آشنا تبدیل شده است. حضور او در سریال «ماندالوریان» (اسپین‌آفی بر «جنگ ستارگان») شهرت او را دوچندان کرده است.

بازگشت لونا در سریال «اندور» هم با استقبال روبه‌رو شده است. این هنرپیشه مکزیکی که اولین بار در سال ۲۰۰۱ و با فیلم «و مادرت هم» (آلفونسو کوارون) در آمریکا دیده شد، به‌خاطر بازی درونی و تکان‌دهنده‌اش مورد ستایش قرار گرفته است. این سریال همچنین نقدهای مثبتی را به یمن هدایت‌های کارگردان و تهیه‌کننده‌اش، تونی گیلروی، دریافت کرده است.

اما در رشته‌های بازیگر زن، هم سلنا گومز که نقش میبل را در سریال کمدی جنایی «فقط قتل‌های داخل ساختمان» برای هولو ایفا کرده است و هم جنا اورتگا که در نقش نوجوان بی‌روح در سریال «ونزدی» برای نتفلیکس بازی کرده است، پیشتاز هستند.

این می‌تواند اولین باری باشد که دو بازیگر لاتین در یک رشته بازیگری نامزد می‌شوند. در تاریخ امی تنها دو بازیگر لاتین نامزد جایزه در رشته بهترین بازیگر نقش اول زن سریال‌های کمدی شده‌اند: ریتا مورنو برای «۹ به ۵» در سال ۱۹۸۳ و آمریکا فرارا برای «بتی زشت» در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸. فرارا تنها بازیگر زن لاتین‌تباری است که این جایزه را (در سال ۲۰۰۷) دریافت کرده است.

سلنا گومز سال گذشته فرصت نامزدی برای «فقط قتل‌های داخل ساختمان» را به دست نیاورد اما در فصل دوم حتی از فصل قبل هم بهتر است. اورتگا هم با رقص‌های دیوانه‌وار و لحظات وایرال‌شده‌اش حسابی به چشم آمده است.

برچسب‌ها: آخرین بازمانده از ما،امی،پدرو پاسکال،جنا اورتگا،جوایز امی،دیگو لونا،سلنا گومز،ونزدی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها