انسان علیه زنبور؛ مستربین علیه خودش

- 2 دقیقه مطالعه

معرفی سریال Man Vs Bee

سریال ۹قسمتی انسان علیه زنبور با حضور روان اتکینسون در فیلم‌نت قابل مشاهده است. مستربین با همان فرمول خودش این مینی‌سریال را بازی کرده. مدت سریال در حد یک فیلم سینمایی معمولی است اما هر قسمت کوتاه آن مختصات اپیزودهای یک سریال را دارد؛ مقدمه، اوج، غافلگیری و در انتظار گذاشتن مخاطب برای اپیزود بعدی.

داستان

ماجرای درگیری یک مرد مسن مامور مراقبت از یک خانه گران‌قیمت با یک زنبور که مطابق روال کارهای مستربین به خرابکاری منتهی می‌شود.

توصیف

مستربین اریجینال و جوان خصوصیاتی شبیه پلنگ صورتی داشت؛ تنها و مجرد، کم‌حرف و کمی بدجنس و دیگرآزار. او این خصوصیات را به انسان علیه زنبور هم آورده است.

در قسمت پنجم، سریال از پلنگ صورتی و مستربین به تام و جری شیفت می‌کند؛ جایی که پای پیانو به میان می‌آید و درگیری موش و گربه‌ای بین و زنبور در داخل جعبه پیانو.

در قسمت‌های آخر، سریال به جانی انگلیش و حتی میگ‌میگ (کایوتی و رود رانر) شبیه می‌شود با عملیات مضحک و پیچیده‌ای که روان اتکینسون برای نابودی زنبور طراحی می‌کند.

روان اتکینسون

آدم می‌ترسد وقتی نام روان اتکینسون را در گوگل جست‌وجو می‌کند. او ۶۷ساله است و طبیعی است که از پیر شدنش بترسیم. اتکینسون سری آیتم‌های تلویزیونی مستربین را به این بهانه تعطیل کرد چون نمی‌خواست مخاطبانش مستربین را پیر ببینند. حالا همان مستربین را در قالبی دیگر که حرف می‌زند و زن و بچه هم دارد به نمایش درآورده.

خالق

خالق این سریال خود اتکینسون و ویلیام دیویس هستند که کارهای مشترکی با هم در فیلم‌های جانی انگلیس و… انجام داده‌اند. شاید برای همین است که مینی‌سریال جدید کمی تکراری یا آشنا به نظر می‌رسد.

شوخی‌های جدید

روان اتکینسون سبک خودش را برای شوخی و خنداندن مخاطب پیدا می‌کند. او حتی از شوخی‌های جنسی و جنسیت‌زده هم ابایی ندارد. شاید ناب‌ترین شوخی‌اش در این مینی‌سریال بی‌حرکت ماندنش در تماس تصویری بود، طوری که از آن طرف خط این‌گونه به نظر بیاید که تصویر فریز شده و ارتباط از دست رفته است.

بقیه بازیگران

جینگ لوسی، کلودی بلکلی، تام بیسدن، جولین رایند-توت، گرگ مک‌هیو و ایندیا فولر دیگر بازیگران این سریال ۹ اپیزودی حدود ۹۰دقیقه‌ای هستند.

اطلاعات دیگر

کل سریال در ۱۲هفته تولید شد و نتفلیکس آن را پخش کرد.  

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها