کمدی‌های قابل‌انتظار در نمایش خانگی

- 2 دقیقه مطالعه

علاقه‌مندان سریال‌های طنز باید منتظر چه آثاری در پلت‌فرم‌ها باشند؟

در روزهای سختی کمدی‌سازی در تلویزیون که فقط هر چند وقت یک‌بار سریال‌هایی مثل زیرخاکی، پایتخت یا نون.خ از هزار توی تولید به آنتن راهی پیدا می‌کنند، وی‌اودی‌ها جور تلویزیون را در این زمینه کشیده‌اند. سریال‌های طنز از خوب، بد، جلف و هیولا آغاز شد و بعدا گسترش یافت. هم‌اکنون فیلم‌نت، فیلیمو و نماوا سریال‌هایی در دست تولید دارند تا در کنار رقابت با یکدیگر به سلیقه طنز مخاطبان تشنه کمدی پاسخ بدهند.

آفتاب‌پرست

برزو نیک‌نژاد برای فیلم‌نت سریالی ساخته که از ۲۹تیر آماده پخش می‌شود. نقش اصلی این سریال را پژمان جمشیدی بازی می‌کند. نام سریال در ابتدا جمال پورشه بود که به این نام تغییر یافت. حمیدرضا آذرنگ، باران کوثری، گوهر خیراندیش، روشنک گرامی، گلاره عباسی، امیرحسین رستمی، آتیلا پسیانی، حسن معجونی و… دیگر بازیگران آفتاب‌پرست هستند. موضوع آن درباره یک خلافکار زندانی است که در موقعیتی تازه و اشتباهی قرار می‌گیرد. هواداران پژمان جمشیدی قطعا از این کار راضی خواهند بود.

روزی روزگاری مریخ

پیمان قاسم‌خانی که در جوکر از بسته‌تر بودن فضا برای کار طنز گلایه می‌کرد، حالا برای نماوا و فیلیمو یک سریال طنز و فانتزی جدید می‌سازد که دومین همکاری او با این پلت‌فرم پس از «خوب، بد، جلف» است. داستان این سریال که در ابتدا «قمر در عقرب» درباره موجودات فضایی است که به زمین می‌آیند و درگیر اتفاقاتی می‌شوند. پیش از این در سریال مسافران و فیلم «من زمین را دوست دارم» به موضوع آدم فضایی‌ها پرداخته شده و کارهای موفقی از آب درآمده بود. در «قمر در عقرب» چهره‌هایی مثل بهادر مالکی، سام درخشانی، ویشکا آسایش و… بازی می‌کنند.

شبکه مخفی زنان

افشین هاشمی سریالی طنز برای نماوا می‌سازد با نام «شبکه مخفی زنان». بازیگران این مجموعه عمدتا زن هستند؛ لیلا حاتمی، شقایق دهقان، شبنم مقدمی، باران کوثری و… در کنار بازیگرانی چون مهدی هاشمی، احمد مهران‌فر، سیامک انصاری و… داستان: «در سال ۱۳۱۰ وزارت فرهنگ و هنر، تصمیم به تشکیل کانون بانوان گرفته تا با تشکل‌های مشابه رقابت و سپس آن‌ها را حذف کند. میرزا محمود زنبورکچی کارمند عالی‌رتبه‌ اداره‌ سجل احوال، دعوت می‌شود تا در کنار دلبرجان تاجرباشی مسئولیت انتخاب اعضا و سپس فعالیت کانون را بر عهده بگیرد».

مگه تموم عمر چند تا بهاره؟

سروش صحت وقتی برنامه کتاب‌باز در شبکه نسیم را از او گرفتند، واکنش‌های مثبتی در شبکه‌های اجتماعی دریافت کرد. حالا زمان بهره‌برداری از وجهه‌ای است که بابت این حذف نصیب‌اش شده است. فیلیمو و نماوا به‌طور اشتراکی این سریال را تولید خواهند کرد. سروش صحت اولین فیلم سینمایی‌اش را با نام «جهان با من برقص» با الهام از آهنگ «ای دل تو خریداری نداری» ساخت و حالا انگار سریال جدیدش را از روی ترانه قدیمی «مگه تموم عمر چند تا بهاره» می‌سازد. البته اطلاعات و عکسی از این سریال منتشر نشده و ساخت آن در سکوت خبری ادامه دارد. صحت برای تلویزیون سریال‌های کمدی موفقی از قبیل ساختمان پزشکان، لیسانسه‌ها و پژمان را ساخت و حالا فعلا برنامه‌ای در صداوسیما ندارد. رشید، علی مصفا، پژمان جمشیدی و هوتن شکیبا در این اثر بازی می‌کنند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها