معرفی و نقد سریال‌های محبوب امی ۲۰۲۲

- 2 دقیقه مطالعه

آن‌چه درباره لوتوس سفید، تد لاسو، وراثت، بازی مرکب و… باید بدانید

 

در هفتادوچهارمین دوره مراسم امی که به اهدای جایزه به بهترین سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی سال اختصاص دارد و آن را با اسکار مقایسه می‌کنند، چند سریال و مینی‌سریال بیش از دیگران مورد توجه قرار گرفتند. اگر این سریال‌ها را ندیده‌اید یا هنوز کامل نکرده‌اید، توضیحات هر کدام را بخوانید.

 

بازی مرکب

بازی ماهی مرکب از همان چیزهایی بود که ناگهان مد شد و چیزی که ناگهان مد می‌شود ناگهان از مد می‌افتد. قصه اسکویید گیم داستان گروهی ثروتمند از خدا بی‌خبر کره‌ای و خارجی است که یک بازی مرگ را برای افرادی داوطلب ترتیب می‌دهند که از بازی‌های دوران کودکی الهام گرفته شده.

این سریال کره‌ای ترکیبی است از:

west world (تفریح پولدارها برای تخلیه جنسی و روانی بدون ترس از مجازات)

hunger game & saw (بازی مرگبار)

گاندو ( از لحاظ این‌که خارجی‌ها خیلی پدرسوخته‌اند با همدستی بعضی ایادی داخلی)

یکی از ایرادهای سریال این است که مخاطب فکر می‌کند در کره‌جنوبی به همین راحتی می‌شود آن همه پول را به کارت کسی ریخت و اداره مالیات هم ردی از آن به دست نیاورد.

 

لوتوس سفید

قصه سفر توریست‌های سفیدپوست ثروتمند به جزیره هاوایی. یک خانواده سفید شامل یک زن و شوهر، یک دختر و یک پسر نوجوان همراه با دوست همکلاسی دختر خانواده به سفری تفریحی و گران‌قیمت می‌روند و در هتلی به نام لوتوس (نیلوفر سفید) اقامت می‌کنند. افراد دیگری هم در این تور حضور دارند که قصه هر کدام و روابط‌شان با دیگران به تصویر کشیده می‌شود. یک کمدی شیطنت‌آمیز که به کشف لایه‌های درونی شخصیت‌هایش می‌پردازد. یک ملودرام روانشناسانه علیه اختلاف طبقاتی که جذابیت‌هایی نظیر صحنه‌های جنایی و قتل را هم در خود دارد. سریال در برخی لحظات شعاری می‌شود و این شعارها به سلاحی برای توجیه رفتار غیراخلاقی منتقدان طبقه ثروتمند تبدیل می‌شود.

 

تد لاسو

یک باشگاه لیگ برتری فوتبال در انگلیس به یک زن ارث می‌رسد و این زن برای آن‌که حرص همسر سابقش را درآورد، تصمیم می‌گیرد باشگاه را به نابودی بکشاند. اولین اقدام او برای رسیدن به این هدف استخدام یک سرمربی است که سررشته‌ای از فوتبال ندارد و مربی فوتبال آمریکایی بوده. تفاوت‌های فرهنگی بین انگلیس و آمریکا و همچنین قرار گرفتن این مربی در موقعیت اشتباهی موجب ایجاد موقعیت‌های کمدی می‌شود. از لحاظ دراماتیک واقعا جذاب است اما از لحاظ فوتبالی ایرادهایی دارد. از جمله این‌که همه مربیان و دستیاران کنار خط طولی زمین می‌ایستند و تیم را کوچ می‌کنند، تعداد اعضای کادر فنی برای یک باشگاه لیگ برتری بسیار کم است و…

 

وراثت

قبلا دو فصل این سریال در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ پخش شده و فصل سوم پس از وقفه‌ای که به دلیل کرونا در آن ایجاد شده بود، در سال۲۰۲۲ روی آنتن رفت. داستان خانواده‌ای بسیار ثروتمند و صاحب یک امپراتوری عظیم مالی و چند رسانه‌ای که فرزندان مالک این شرکت با هم مشکلاتی پیدا می‌کنند و پس از سکته قلبی پدر خانواده، امپراتوری در آستانه فروپاشی قرار می‌گیرد. سریال فصل به فصل بهتر شده و افتی نکرده. برایان کاکس برای ایفای نقش پدر برنده گلدن گلوب شده و بقیه بازی‌ها هم عالی است. در کل سریال‌های HBO از لحاظ کیفی از وسواس بیش‌تری نسبت به محصولات عامه‌پسندتر در شبکه نتفلیکس برخوردارند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها