اگر فوبیای فضای بسته داری اینجا نیا

- 5 دقیقه مطالعه

با مشهورترین فیلم‌های تاریخ سینما که داستان‌شان در مکان‌های تنگ می‌گذرد و روایتی همراه با ترس و دلهره دارند، آشنا شوید.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، کلاستروفوبیا یا تنگناهراسی به ترس از گیر کردن در یک مکان تنگ و نداشتن راه گریز در محیط‌های بسته گفته می‌شود. تنگناهراسی شدید اغلب به عنوان یک اختلال اضطراب دیده می‌شود. اتاق‌های کوچک یا قفل‌شده، تونل، آسانسور، مترو، جمعیت‌های شلوغ هریک به تنهایی می‌تواند محرکی برای شروع علائم کلاستروفوبیا باشد. در سینما احتمالا فیلم‌های بسیاری دیده‌اید که در محیط بسته رخ می‌دهند و البته اینجا فیلم‌هایی را معرفی کرده‌ایم که در آنها مکان تنگ و بسته موقعیتی ترسناک و دلهره‌آور را برای آدم‌های گرفتار در آن مکان به وجود آورده‌اند.

اکران آنلاین فیلم در پلتفرم فیلم نت

فیلم موجود (The Thing)

امتیاز (IMDB): 8.2 از ۱۰

ژانر: علمی، تخیلی، رازآلود، ترسناک

مدت زمان پخش: ۱۰۹ دقیقه

خلاصه داستان فیلم موجود

موجودی فضایی مانند، یک انگل است که بدن موجودات زنده را آلوده می‌کند و در آن پنهان می‌شود و پس از آنکه آشکار می‌شود، بدن قربانی را به شکلی ترسناک و خونخوار تغییر می‌دهد. این موجود فضایی در بین کارکنان یک پایگاه تحقیقاتی آمریکایی در قطب جنوب نفوذ کرده است و کارکنان پایگاه برای پاکسازی و یافتن اینکه چه کسی آلوده شده است درگیر حوادث مرموز و غیرمنتظره‌ای می‌شوند.

دانلود و تماشای فیلم موجود با زیرنویس فارسی

فیلم موجود

فیلم کشتی (Das Boot)

امتیاز (IMDB): 8.4 از ۱۰

ژانر: درام، جنگی

مدت زمان پخش: ۱۴۹ دقیقه

خلاصه داستان فیلم کشتی

خدمه یک زیردریایی گشت‌زنی آلمانی در خلال جنگ جهانی دوم در اقیانوس اطلس، با شرایط همراه با تنش‌ و دوره‌های طولانی کسالت‌بار در محیطی بسته مبارزه می‌‌کنند.

فیلم کشتی

فیلم اتاق سبز (Green Room)

امتیاز (IMDB): 7از ۱۰

ژانر: درام، جنایی، ترسناک

مدت زمان پخش: ۹۵ دقیقه

خلاصه داستان فیلم اتاق سبز

یک گروه موسیقی راک، هنگام خروج از سالن اجرا درگیر قتل یک شخص ناشناس می‌شوند. این فیلم جنایی و دلهره‌آور، در ۹۵ دقیقه تلاش این گروه برای فرار از موقعیتی که برایشان پیش آمده است را به تصویر می‌کشد.

فیلم مجتمع مسکونی (Tower Block)

امتیاز (IMDB): 5.9 از ۱۰

ژانر: تریلر

مدت زمان پخش: ۹۰ دقیقه

خلاصه داستان فیلم مجتمع مسکونی

در شبی تاریک و سرد نوجوانی ۱۵ ساله با لباسی خون آلود وارد یک مجتمع مسکونی می‌شود و از ساکنان مجتمع کمک می‌خواهد. هیچ یک از ساکنین آن‌جا جز یک کارمند به او کمک نمی کنند. اما کمک آن فرد هم میسر نیست و چون نوجوان به شدت آسیب دیده است، به سرعت جان خود را از دست می‌دهد. صبح روز بعد تحقیقات پلیس آغاز می‌شود اما همان شخص که به نوجوان کمک کرده است هم مدعی می‌شود او را ندیده و جراحاتش مربوط به یک سرقت در خیابان است.

فیلم مجتمع مسکونی

فیلم حمله به کلانتری ۱۳ (Assault On Precinct 13)

امتیاز (IMDB): 6.3 از ۱۰

ژانر: درام، جنایی، اکشن

مدت زمان پخش: ۱۰۹ دقیقه

خلاصه داستان فیلم حمله به کلانتری ۱۳

چند ساعت مانده به تحویل سال نو یک گروه تبهکار برای فراری دادن رهبر خود به یک کلانتری در حومه دیترویت حمله می‌کنند. قرار است کلانتری ۱۳ بعد از تحویل ماریون بیشاپ رهبر گروه تبهکار به زندان، برای همیشه بسته شود. اما با حمله گروه ناشناس آرامش آخرین شب این کلانتری برهم می‌ریزد.

فیلم مکعب (Cube)

امتیاز (IMDB): 7.1 از ۱۰

ژانر: ترسناک، علمی، تخیلی، رازآلود

مدت زمان پخش: ۹۰ دقیقه

خلاصه داستان فیلم مکعب

شش نفر در سنین،‌ تخصص و مشاغل مختلف که یک دیگر را نمی‌شناسند در یک اتاق معکبی گیر افتاده‌اند و برای نجات خود ناچاراند با هم همکاری کنند. این فیلم بازسازی نسخه کانادایی آن به همین نام در سال ۱۹۹۷ است.

فیلم مکعب

فیلم یک دست لباس (The Outfit)

امتیاز (IMDB): 7.2 از ۱۰

ژانر: درام، جنایی، رازآلود

مدت زمان پخش: ۱۰۵ دقیقه

خلاصه داستان فیلم یک دست لباس

پیرمردی انگلیسی یک مغازه خیاطی در شیکاگو دارد و از سال ۱۹۵۶ برای مشتریان خاص شهر با وسواس و ظرافت لباس می‌دوزد. مشتریان او همه گنگسترهای معروف شیکاگو هستند. یکی از گنگسترها در ازای تأمین امنیت لئوناردو، برای تبادل پیام‌هایش از مغازه خیاطی او استفاده می‌کند تا این که یک شب یکی از گنگسترها که با منشی لئوناردو رابطه دارد زخمی و خونین وارد مغازه می‌شود.

تماشای فیلم یک دست لباس با زیرنویس فارسی

فیلم کلاوردفیلد (Cloverfield)

امتیاز (IMDB): 7 از ۱۰

ژانر: تریلر، علمی، تخیلی، ترسناک

مدت زمان پخش: ۸۵ دقیقه

خلاصه داستان فیلم کلاوردفیلد

زمین لرزه‌ای ناگهانی باعث قطع برق شهر می‌شود. گزارش‌های خبری اعلام می‌کنند که تانکر نفتی در کنار مجسمه آزادی قرار دارد. یک گروه از جوانان که در حال برگزاری مهمانی خداحافظی برای دوستشان هستند پس از شنیدن این خبر به پشت بام می‌روند تا شاهد انفجار منهتن باشند که بخش‌هایی از این انفجار به ساختمان آن‌ها نیز می‌رسد. وقتی آن‌ها برای نجات خود به پائین ساختمان می‌روند ناگهان سر مجسمه آزادی در نزدیکی آن‌ها فرود می‌آید. هود یکی از افراد گروه ادعا می‌کند که تصویر یک هیولا را در دوربین دیده‌است.

فیلم کلاوردفیلد

فیلم اره (Saw)

امتیاز (IMDB): 7.6 از ۱۰

ژانر: تریلر، رازآلود، ترسناک

مدت زمان پخش: ۱۰۳ دقیقه

خلاصه داستان فیلم Saw

مجموعه‌ای سینمایی به نام اره در ژانر ترسناک و معمایی و در مورد یک قاتل سریالی است که برای بازی با گروگان‌های خود تله‌های مرگباری در برابر آن‌ها قرار می‌دهد و با راهنمایی‌هایی گنگ به آن‌ها انگیزه واهی می‌دهد تا برای نجات خود دست به هر کاری بزنند.

تماشای مجموعه فیلم Saw با زیرنویس فارسی

فیلم Saw

فیلم آزمایش بالکو (The Belko Experiment)

امتیاز (IMDB): 6.8 از ۱۰

ژانر: درام، جنایی، تریلر

مدت زمان پخش: ۱۱۲ دقیقه

خلاصه داستان فیلم آزمایش بالکو

هشتاد نفر از کارکنان چند شرکت که دفترشان در یک آسمان خراش واقع در کلمبیایِ آمریکا است از طریق یک صدای ناشناخته وارد یک بازی مرگبار می‌شوند. آن‌ها چاره‌ای ندارند جز این که یا وارد بازی شوند و یا کشته شوند.

فیلم آزمایش بالکو

فیلم اتاق پناهگاه (Panic Room)

امتیاز (IMDB): 6.2 از ۱۰

ژانر: ترسناک، تریلر

مدت زمان پخش: ۸۹ دقیقه

خلاصه داستان فیلم اتاق پناهگاه

اتاق امن، ماجرای مقاومت مادر و دختری است که سعی می­کنند در برابر مهاجمانی که برای سرقت به آپارتمانشان وارد شده‌اند از خودشان محافظت کنند. دزدان قصد دارند اوراق قرضه مالک قبلی را سرقت کنند که در یک اتاق امن داخل آپارتمان مخفی است.

فیلم اتاق پناهگاه

برچسب‌ها: تیتر یک،جان کارپنتر،دیوید فینچر،کلاستروفوبیا،معرفی فیلم و سریال
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها