همه چیز درباره اولین انیمیشنِ اکران آنلاین در فیلم‌نت

مسافری از گانورا کیست؟

- 4 دقیقه مطالعه
«مسافری از گانورا» انیمیشنی خانوادگی، علمی تخیلی و ماجراجویی است که در فیلم‌نت به طور اختصاصی اکران آنلاین می‌شود.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، «مسافری از گانورا» فیلم بلند انیمیشنی در ژانر علمی تخیلی به کارگردانی سیداحمد علمدار و نویسندگی محمدحسین علمدار، احمد علمدار، فائزه داورپناه، مریم رجایی و معصومه علمدار است. تهیه‌کنندگی این انیمیشن به‌عهده محمدحسین علمدار بوده است. «مسافری از گانورا» با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری مؤسسه فرهنگی تصویر هنر پاسارگاد شرق، صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، صندوق پژوهش و فناوری سپهر و مرکز انیمیشن سوره تولید شده است. این فیلم اولین اثر بلند سینمایی رویداد رویازی است که توسط مرکز انیمیشن سوره مدیریت و راهبری می‌شود.

این انیمیشن در تاریخ ۱۵ آذر سال ۱۴۰۲ در سینماهای سراسر کشور اکران شد و به زودی در فیلم‌نت اکران آنلاین می‌شود. این اولین انیمیشن در پروژه اکران آنلاین فیلم‌های سینمای ایران در بخش «سینما آنلاین» فیلم‌نت است. انیمیشن سینمایی «مسافری از گانورا» حاصل تلاش جمعی از جوانان هنرمند و مشتاق در حوزه انیمیشن در مشهد است.

خلاصه داستان انیمیشن مسافری از گانورا

موجودی فضایی که به زمین می‌آید و با کمک پسری معلول و دوستانش به جست و جوی فرمانروای سیاره گانورا که در زمین گم شده است می‌پردازد تا صلح را به سرزمینش بازگرداند.

عوامل و سازندگان انیمیشن مسافری از گانورا

صداپیشگان: لیلا سودبخش / شهره روحی / محمد خاوری / عاطفه رضوان‌نیا / سمیه الیاسی

لوگوی انیمیشن سینمایی «مسافری از گانورا» توسط هادی محمدیان کارگردان نام آشنای سینمای انیمیشن ایران طراحی شده است.

نام شخصیت های انیمیشن مسافری از گانورا

سهیل: پسر نوجوانی است که با معلولیت جسمی به دنیا آمده است. او زمانی که متوجه می‌شود ملکه‌ی آدم‌فضایی‌ها گم شده است، تصمیم می‌گیرد به آن‌ها در پیدا کردن ملکه‌شان کمک کند.

ستار: دوست سهیل است. او یک پسر افغانستانی است که در ورزش‌های رزمی مهارت دارد. ستار به سهیل کمک می‌کند تا ملکه را پیدا کند.

امید: او نیز دوست ستار و سهیل است. امید در ابتدا ارتباط خوبی با ستار ندارد اما در ادامه ارتباط دوستانه‌ی درستی بین آن‌ها شکل می‌گیرد.

ساماندرآرتاراتوس: ساماندر یک فضایی است که متوجه می‌شود ملکه‌ی سیاره‌ی‌شان در سیاره‌ی زمین گم شده است. او به زمین می‌آید و از سهیل و ستار و امید می‌خواهد کمکش کنند تا ملکه را پیدا کند.

رنج سنی مخاطبان اثر

بالای ۱۰ سال

ساخت انیمیشن ایرانی، محدودیت‌ها و موفقیت‌ها

می توان گفت تولید انیمیشن بلند سینمایی در ایران در حال پیشرفت چشمگیری است و این موضوع را می‌توان از استقبال خوبی که از اکران‌های سینمایی آن نیز فهمید.

در حال حاضر نیروی انسانی متخصص که اتفاقا نسبت به دیگر کشورها دستمزد کمتری نیز می‌گیرند و همچنین امکانات تولید انیمیشن در ایران فراهم است ولی هزینه‌های بالای ساخت انیمیشن و نبود سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده به ویژه در بخش خصوصی باعث شده این حوزه رونق کافی نداشته باشد و عمده تولیدات نیز در نهادهای حاکمیتی تولید شوند. در بخش انیمیشن کوتاه نیز کم و بیش شرایط به همین شکل است و باز بخش خصوصی حضور پررنگی ندارد. انیمیشن‌های کوتاه ایرانی حضور خوب و موفقی در جشنواره‌های خارجی دارند ولی این موضوع درباره فیلم‌های بلند انیمیشن به طور کامل اتفاق نیفتاده است البته شبکه‌های تلویزیونی خارجی برخی از آثار ایرانی را خریده و نمایش داده‌اند.

همچنین در بحث اکران آنلاین هم پلتفرم‌ها اقبال چندانی به فیلم‌های انیمیشن نداشته‌اند ولی با شروع اکران آنلاین انیمیشن در فیلم‌نت انتظار می‌رود این بازار به زودی رونق بگیرد.

محمدحسین علمدار درباره چالش های ساخت انیمیشن «مسافری از گانورا» می گوید: «درک یک محیطی غیرزمینی شامل فضاها، ابزارها، تجهیزات و مخلوقات فضایی از طراحی گرفته تا اجرا، بزرگ‌ترین چالش ما بود. به‌این‌علت که در کشور ما چنین موضوعاتی کمتر کار شده و پیش‌زمینه چندانی وجود ندارد.»

او اضافه می کند: «کمبود سرمایه‌گذاری یکی از مشکلات آشکار ما و دیگر فعالان انیمیشن ایران است همچنین نقایص و مشکلات در چرخه تولید، توزیع و تجاری‌سازی باعث شده صنعتی‌سازی انیمیشن در ایران آن‌طور که باید و شاید اتفاق نیفتد.»

جوایز و واکنش‌ها به انیمیشن مسافری از گانورا

این فیلم در اردیبهشت ۱۴۰۳ عنوان بهترین انیمیشن پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فضایی (Tsiolkovsky ISFF) روسیه را از آن خود کرد. این اثر در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم فضایی (Tsiolkovsky ISFF) روسیه که هر ساله در شهر کالوگا برگزار می‌شود، به نمایش درآمده بود و به‌تازگی جوایز آن اعلام شده است.

«مسافری از گانورا» در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان رونمایی و موفق به دریافت پروانه زرین جایزه ویژه دبیر جشنواره، تندیس ویژه ستاد ملی خانواده و جوانی جمعیت و همچنین جایزه «فرهنگ بنیان» شد.

عکس‌های انیمیشن مسافری از گانورا

مسافری از گانورا انیمیشن مسافری از گانورا عکس های انیمیشن مسافری از گانورا انیمیشن مسافری از گانورا انیمیشن مسافری از گانورا مسافری از گانورا مسافری از گانورا تصاویر انیمیشن مسافری از گانورا مسافری از گانورا

گالری عکس مسافری از گانورا 

پوستر رسمی انیمیشن مسافری از گانورا

پوستر انیمیشن مسافری از گانورا

تیزر رسمی انیمیشن مسافری از گانورا

برچسب‌ها: اکران آنلاین،سینما آنلاین،مسافری از گانورا
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها