برنامه آینده سینما آنلاین فیلم نت

آشنایی با فیلم سینمایی «آبی روشن»

قمار باز رو کسی لو میده که بهش باخته!

- 3 دقیقه مطالعه
پوستر فیلم سینمایی «آبی روشن» به کارگردانی بابک خواجه پاشا و تهیه‌کنندگی محمد حسین میری رونمایی شد.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، فیلم سینمایی «آبی روشن» به کارگردانی بابک خواجه پاشا و تهیه‌کنندگی محمد حسین میری به زودی در سینما آنلاین فیلم نت اکران می‌شود.

بازیگران فیلم آبی روشن

مهران احمدی، مهران غفوریان، سارا حاتمی، مرتضی امینی‌تبار، روح‌الله زمانی، علی‌اکبر اصانلو، کاظم هژیر آزاد، سامان مهکویه و دیگر بازیگران در این فیلم سینمایی به ایفای نقش می‌پردازند.

داستان فیلم آبی روشن چیست

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: در دل شهری کویری، معدن‌داری معتمد به نام حاج یونس، گوهری نفیس کشف می‌کند؛ فیروزه‌ای که نمادی از ایمان و باورهای عمیق اوست. اما این گنجینه بی‌نظیر، به طرز معماگونه‌ای به سرقت می‌رود و زندگی آرام حاج یونس را دگرگون می‌کند. سرقت فیروزه، دریچه‌ای به سوی گذشته حاج یونس می‌گشاید و او را با چالش‌های درونی و بیرونی متعددی روبرو می‌کند. رازهایی ناگفته، اشتباهات گذشته و تردیدهایی در ایمان، حاج یونس را در مسیری پرفراز و نشیب قرار می‌دهند.

در این میان، «آبی روشن» به واکاوی مفاهیمی عمیق همچون روابط انسانی، اعتقادات دینی و مسائل اجتماعی می‌پردازد. روابط پیچیده بین شخصیت‌ها، چالش‌های حفظ ایمان در دنیای مدرن و تضاد سنت و مدرنیته، از جمله مضامینی هستند که در تار و پود داستان تنیده شده‌اند. حاج یونس در سفری پرمخاطره برای یافتن فیروزه گمشده، به دنبال رستگاری و یافتن هویت واقعی خود نیز می‌گردد. او در این مسیر با افراد مختلفی روبرو می‌شود که هر کدام نقشی در سرنوشت او ایفا می‌کنند و درس‌هایی ارزشمند به او می‌آموزند.

جوایز و زمان اکران فیلم آبی روشن 

این فیلم سینمایی که از ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ در سینماهای سراسر کشور اکران شد در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر پخش شد و نامزد بهترین نقش اول زن، بهترین طراحی صحنه، بهترین موسیقی متن، بهترین فیلمبرداری و بهترین صداگذاری شد.

عوامل فیلم آبی روشن

«آبی روشن» محصول مشترک سازمان هنری رسانه‌ای اوج، بنیاد سینمایی فارابی و بنیاد بین المللی امام رضا(ع) است که فیلمنامه آن را امیر ابیلی و داوود گنجوی نوشته‌اند.

«شهر فرنگ» پخش این فیلم سینمایی را برعهده دارد.

برخی از عوامل «آبی روشن» عبارتند از مجری طرح: وحید معدنی، مدیر فیلمبرداری: پیمان عباس‌زاده، تدوین: حسین جمشیدی‌گوهری، طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی، موسیقی: فرید سعادتمند، طراح صحنه: امیر زاغری، مدیر تولید: سید مقصود میرهاشمی، طراح چهره پردازی: کامران خلج، مدیر صدابرداری: اشکان پورتاجی، طراح لباس: الهام ترکمن، مدیر برنامه‌ریزی: امید همتی‌فراز، انتخاب بازیگر: کیومرث مرادی، دستیار اول کارگردان: امیر رونقی، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان، طراحی جلوه‌های بصری: امین پهلوان‌زاده، منشی صحنه: آرزو قربانی، عکاس صحنه: صمد قربان‌زاده، تبلیغات: استودیو شهرفرنگ، طراح نشان: احسان حسینی، روابط‌ عمومی: علی سلمانزاده.

پوستر فیلم آبی روشن

پوستر آبی روشن

 

عکس های آبی روشن

آبی روشن

آبی روشن

آبی روشن

آبی روشن

آبی روشن

آبی روشن

آبی روشن

گالری عکس های آبی روشن

برچسب‌ها: آبی روشن
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها