ایزابل هوپر رئیس هیات داوران جشنواره ونیز شد
خبر
- 1 دقیقه مطالعه
ایزابل هوپر به سمت ریاست هیات داوران جشنواره ونیز منصوب شد.

به گزارش فیلم نت نیوز به نقل از ورایتی، ایزابل هوپر ریاست هیات داوران هشتاد و یکمین دوره جشنواره ونیز را برعهده خواهد داشت.

این هنرپیشه فرانسوی پیش از این در جشنواره ونیز برای بازی در فیلم‌های «داستان زنان» محصول ۱۹۸۸ و «لا سرمونیه» در سال ۱۹۹۵ برنده بهترین بازیگر زن این جشنواره شد.

این بازیگر همچنی برای نقش‌آفرینی در فیلم «ویولت» در سال ۱۹۷۸ و فیلم «معلم پیانو» در سال ۲۰۰۱ برنده نخل طلای کن شده است.

او همچنین در سال ۲۰۰۵ جایزه افتخاری شیر طلایی جشنواره ونیز را برای بازی در درام «گابریل» دریافت کرد. در سال ۲۰۱۷ برای بازی در فیلم «او» نامزد بهترین بازیگر زن اسکار شد و در سال ۲۰۲۲ جایزه افتخاری جشنواره برلین را دریافت کرد.

آلبرتو باربارا مدیر هنری جشنواره ونیز درباره انتخاب این بازیگر گفت: ایزابل هوپر یک هنرپیشه بزرگ است، مطالبه‌گر، کنجکاو و با سخاوت فراوان. او الهام‌بخش بسیاری از فیلمسازان بزرگ است و هرگز دعوت کارگردان‌های جوان یا نه چندان مشهور را رد نکرده است؛ کارگردان‌هایی که او را برای داستان‌های خود ایدآل می‌دیدند. تمایل زیاد او برای قرار دادن خود در خط مقدم، نشانه‌ای از هوش بالای او، همراه با توانایی او در نگاه کردن به سینما، فراتر از مرزهای جغرافیایی و ذهنی، او را تبدیل به رئیس ایده‌آلی برای هیات داوران در جشنواره‌ای می‌کند که درهایش روی تمام جهان باز است.

جشنواره فیلم ونیز که از معتبرترین جشنواره‌های سینمایی جهان است از ۲۸ آگوست تا ۷ سپتامبر (۷ تا ۱۷ شهریور) برگزار خواهد شد.

مترجم: پریسا ایرانی

فیلم‌های ایزابل هوپر را در فیلم‌نت ببینید.

برچسب‌ها: ایزابل هوپر،جشنواره فیلم ونیز
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها