جدیدترین خبر از جانی دپ و «مودی»

- 2 دقیقه مطالعه
فیلم بیوگرافی «مودی» به کارگردانی جانی دپ، ماه آینده در جشنواره فیلم سن سباستین به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گزارش فیلم نت نیوز به نقل از ورایتی، فیلم بیوگرافی مودی (Modi) به کارگردانی جانی دپ، ماه آینده در جشنواره فیلم سن سباستین نمایش داده می‌شود و این اولین نمایش این اثر خواهد بود.

«مودی» دومین تلاش جانی دپ به عنوان یک کارگردان است؛ در واقع دپ پیش از این فیلم، اولین تلاش خود را برای ورود به دنیای کارگردانی در فیلم «شجاع» (The Brave) به نمایش گذاشت که البته چندان با استقبال خوبی روبه‌رو نشد.

همانطور که در بالاتر گفته شد، «شجاع» که اولین تلاش دپ برای ورود به دنیای کارگردانی است، اولین بار در جشنواره فیلم کن (۱۹۹۷) به نمایش در آمد؛ جایی که با نقدهای منفی بسیار زیادی مواجه شد و برخی از منتقدان آن را غمگین، باور نکردنی و حتی خودشیفته نامیدند. اگرچه دپ در ابتدا گفت که «نمی‌تواند اهمیتی به نقدها بدهد» اما او در نهایت تصمیم گرفت تا این فیلم را به طور رسمی در ایالات متحده عرضه نکند و از این رو هم‌اکنون نمی‌توان «شجاع» را در رسانه‌های خانگی پیدا کرد و بنابراین این اثر در یک سرویس استریم پیدا نمی‌شود؛ گرچه که «شجاع» برخی از توزیع‌کنندگان بین المللی را جذب خود کرد، اما در کشورهای دیگر عرضه بسیار محدودی داشت و به صورت DVD منتشر شد.

اما هم‌اکنون پس از گذشت چندین سال، فیلم جدید این کارگردان و بازیگر هالیوودی که نشان‌دهنده بازگشتش به دنیای کارگردانی پس از اولین تلاشش در سال ۱۹۹۷ است؛ با بازی ریکاردو اسکامارسیو در نقش آمدئو مودیلیانی، نقاش مشهور ایتالیایی، قرار است در بخش خارج از رقابت جشنواره کن نمایش داده شود.

بر اساس خلاصه داستان، «مودی» داستانی از هنر، عشق و طرد شدن است که گردبادی ۷۲ ساعته از رویدادهای پر هرج و مرج در خیابان‌ها و کوچه پس‌کوچه‌های پاریس را که در طول جنگ جهانی اول از هم پاشیده شده است، دنبال می‌کند.

گفته می‌شود که استیون گراهام، آل پاچینو و آنتونیا دسپلات نیز در این فیلم بازی می‌کنند.

این فیلم همچنین یکی از اولین پروژه‌های این بازیگر از زمان درگیری دادگاهی او در سال ۲۰۲۲ با همسر سابقش، امبر هرد، است که در آن، او پس از متهم شدن به خشونت علیه زنان و خشونت خانگی از هرد به دلیل تهمت و افترا شکایت کرد که دپ در نهایت برنده این پرونده شد که البته با این وجود، این جنجال روی زندگی این هنرمند تاثیرات زیادی گذاشته است اما در نهایت او در سال ۲۰۲۳ با ایفای نقش در فیلم «ژان دو بری» (Jeanne du Barry) به کارگردانی مایون، در جشنواره کن به جایگاه خود مجددا بازگشت.

دپ در بیانیه‌ای در کنار عکس‌های منتشر شده از صحنه فیلمبرداری «مودی»، ساخت این فیلم را تجربه‌ای فوق‌العاده رضایت‌بخش و متحول‌کننده توصیف کرد.

او ادامه داد: می‌خواهم قدردانی عمیق خود را از تمامی بازیگران، گروه و تهیه‌کنندگان برای وفای به عهد و خلاقیت تزلزل‌ناپذیرشان ابراز کنم. به آل، که از من خواست تا این فیلم را بسازم؛ اصلا چگونه می‌توانم درخواست پاچینو را رد کنم؟! از او صمیمانه برای مشارکت سخاوتمندانه، استعداد و فداکاری‌اش در این پروژه قدردانی می‌کنم. «مودی» گواهی‌ای بر روحیه مشارکتی فیلمسازی مستقل است و من برای ارائه این داستان منحصر به فرد و جذاب به جهان بسیار هیجان‌زده هستم.

ترجمه: پریسا مقیلان

 

فیلم نت نیوز- جدیدترین اخبار و اطلاعات فیلم و سریال

برچسب‌ها: اخبار فیلم و سریال خارجی،جانی دپ
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها