فیلم‌نت به روایت تصویر

درد خفیف

- 3 دقیقه مطالعه

فیلم کوتاه «درد خفیف» چهارمین ساخته پویا نبی از حدود ده روز پیش در پلتفرم فیلم‌نت عرضه شده است که با استقبال مخاطبان این پلتفرم مواجه شده است.

به گزارش فیلم‌نت‌نیوز، در بخش «فیلم‌نت به روایت تصویر» قصد داریم محصولاتی را که به صورت انحصاری در پلتفرم فیلم‌نت عرضه شده است و یا از تولیدات اختصاصی این پلتفرم نمایش خانگی است را در قالب تصویری عرضه کنیم. این بخش بنا دارد عکس‌های صحنه و پشت صحنه ای که پیشتر دیده نشده است را در اختیار مخاطبان سایت فیلم‌نت‌نیوز و همراهان پلتفرم فیلم‌نت بگذارد. در اولین شماره این بخش به سراغ فیلم کوتاه «درد خفیف» چهارمین ساخته پویا نبی و محصول سال ۱۴۰۰ می رویم. ثبت و ضبط تصاویر پیش رو کار سرکار خانم سمیه جعفری عکاس شناخته شده سینمای ایران است.

این فیلم در ژانر جنایی قرار می‌گیرد و مدت زمان آن ۲۷ دقیقه است.

 

در این فیلم گیلدا ویشکی و مرجان اتفاقیان ایفای نقش می‌کنند. این دو بازیگر جوان در سال‌های اخیر آثاری همچون «تفریق» ساخته مانی حقیقی، «مغزهای کوچک زنگ زده» ساخته هومن سیدی و «پیلوت» ساخته ابراهیم ابراهیمیان را در کارنامه سینمایی خود ثبت گرده اند.

روایت این فیلم ساختاری تجربی دارد و به صورت معکوس از انتها به ابتدا روایت می‌شود و حول یک داستان زنانه برای فائق آمدن به ظلمی است که در خانه به یکی از طرفین می شود است.

 

این فیلم پس از «ماه عسل»، «سایلنت» و «خوابگردها» چهارمین و آخرین فیلم کوتاه پویا نبی است . این فیلم در دوران همه گیری ویروس کرونا تهیه و تولید شده است و سابقه حضور در بیش از بیست جشنواره بین المللی معتبر را دارد و جزو آثار مهم و معتبر سال ۱۴۰۰ در حوزه فیلم کوتاه قلمداد می‌شود.

 

تهیه کنندگی این فیلم کوتاه بر عهده سید علیرضا علویان صداگذار شاخص سنمای ایران است که از رکورداران دریافت سیمرغ بلورین و جشن خانه سینما در بخش بهترین صدا است و سابقه همکاری با کارگردانان مهمی چون علیرضا داودنژاد، داریوش مهرجویی، سعید روستایی، وحید جلیلوند، هومن سیدی و ابراهیم حاتمی‌کیا را در کارنامه سینمایی خود دارد. همچنین مجری طرح و یکی از سرمایه گذاران این پروژه کوتاه سارا امامی است.

فهرست عوامل فیلم کوتاه «درد خفیف» عبارتند از نویسنده و کارگردان: پویا نبی، مجری طرح: سارا امامی، مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده، طراح صحنه: حجت اشتری، تدوین: پیوند اقتصادی، طراح چهره پردازی: عباس عباسی، صدابردار: محمود خرسند و سهیل متولی، طراح جلوه های ویژه بصری: حسن پیله ور، جلوه های ویژه میدانی: آرش آقابیک، عکاس: سمیه جعفری، سرمایه گذاران: سارا امامی، مبینا معصوم آبادی، مهرناز انصاری، موسیقی:جلیل نوایی، تصحیح رنگ و نور: هوتن حق شناس، پخش بین الملل: کمپانی ماداکتو پیکچرز، بازیگران به ترتیب ورود: گیلدا ویشکی، مرجان اتفاقیان .تهیه کننده: سید علیرضا علویان.

 

 

از جمله ویژگی‌های تولید این فیلم کوتاه استفاده از عوامل حرفه ای سینمای ایران در بخش‌های مختلف تولید این فیلم کوتاه ۲۷ دقیقه ای است. همچنین این فیلم  روایتگر یک انتقام زنانه است. برای تماشای این فیلم کوتاه می توانید به این لینک مراجعه کنید.

برچسب‌ها: پویا نبی،تیتر یک،درد خفیف،سینمای دیگر،فیلم کوتاه،گیلدا ویشکی،مرجان اتفاقیان
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها