درباره اکران آنلاین یک کمدی در فیلم‌نت

شوخی جنسی در هتل ممنوع است!

- 3 دقیقه مطالعه
دو شاخصه مهم فیلم «هتل» را می‌توان پرهیز از شوخی‌های جنسی و همچنین توجه به موضوع اجتماعی روز دانست.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، ساخت فیلم کمدی در سینمای ایران راه رفتن بر لبه تیغ بوده است و دیدن فیلم هایی از این دست با توجه به شرایط حاکم بر جامعه یکی از راه‌های برون رفت از بحران های شناسایی شده در جوامع، به خصوص جوامع در حال توسعه بوده است که نمونه هایی از ساخت چنین کمدی هایی را می‌توان در کارنامه کارگردان فقیدی چون داریوش مهرجویی با فیلم «اجاره نشین‌ها» مورد بررسی قرار داد.

هتل با فیلمنامه‌ای قابل دفاع

سینمای ایران، ساخت این دسته از فیلم‌های طنز را به خود بسیار دیده است. آثاری که با توجه به موضوعاتِ مختلف برای خنداندن مردم با فیلمنامه‌هایی قابل دفاع ساخته شده اند که می توان به فیلم‌های متاخر‌تر چون «سن پترزبورگ»، «دشمن مردم» و «دینامیت» اشاره کرد. با این توضیح که فیلم سینمایی «هتل» تازه‌ترین ساخته مسعود اطیابی هم از همین دست کمدی‌های به جا و قابل دفاع است که خانواده‌ها را از تماشای آن راضی نگه می‌دارد.

پول‌آوری برای سینما

فیلم سینمایی «هتل» داستان دو مرد است که در کمدی موقعیت سعی می کنند موضوع خیانت به همسران خود را همپوشانی کنند و یکدیگر را در موقعیت های طنزی که قرار می گیرند، نجات دهند. ساخت فیلم هایی از این دست در دو دهه قبل به نوعی ممکن نبود به خصوص اگر قرار بود فیلمنامه‌ای با این موضوع در قالب سینمای اجتماعی ساخته شود، اما به توجه به گستردگی موضوع خیانت و عیان شدن آن در سطح اجتماع ساخت فیلم هایی با چنین موضوعاتی در قالب طنز آسان‌تر شده است زیرا هم طرح موضوع می کند هم پول‌آوری  به صنعت سینما را تسهیل می کند.

سینما آنلاین فیلم‌نت با فیلم‌های دیدنی

تقبیح موضوع خیانت

مسعود اطیابی کارگردان، به همراه امیر برادران، مصطفی زندی و پیمان جزینی از نویسندگان این فیلم سینمایی توانسته‌اند موضوعی چون خیانت را که در میان نسل جوان و زوج‌های جوان به بحران تبدیل شده است با بیانی طنز روی پرده نمایش دهند؛ فیلمی که ضمن تقبیح مساله خیانت، گرفتاری و بی اخلاقی فرد خائن را به تصویر می کشد.

از تیپ‌سازی پژمان جمشیدی تا تاثیر بر سایر کاراکترها

اطیابی برای کشاندن مخاطب عام به سینما در انتخاب بازیگران خود ابتدا سراغ پژمان جمشیدی که تجربه همکاری با او در «دینامیت» را داشته رفته است تا هم گیشه سینما را پر رونق کند و هم از تیپ‌سازی جمشیدی و تاثیر آن روی سایر کاراکترها بهره ببرد و به تبع آن حضور بازیگرانی چون میلاد کیایی، مه لقا باقری، ریما رامین‌فر، صدف اسپهبدی، غلامرضا نیکخواه، مریم وحیدزاده، فرزانه قاسم‌زاده، کارن رفعتی، سام نوری در پیشبرد داستان فیلم موثر بوده است. در واقع جمعی یک دست با محوریت بازی پژمان جمشیدی کنار هم بوده اند.

هتل را می توان در کنار خانواده دید

یکی از ویژگی های این فیلم وجود دیالوگ‌های تمیز و به دور از شوخی‌های جنسی است؛ شوخی هایی که برای تصاحب گیشه در آثار دو سال اخیر بسیار دیده و شنیده می شد. فیلم هایی که به زعم و نظر افراد نمی توان با خانواده دید اما «هتل» را به دور از شوخی‌های جنسی می توان در کنار خانواده دید و از دیدن آن لذت برد.

فیلمی قابل حمایت

اطیابی بدون هیچ ادعایی فیلم «هتل» را ساخت تا شاید بتواند خانواده‌ ها را بار دیگر با سینما آشتی دهد و موجب رونق صنعتِ ضعیف شده سینما در کوران ورشکستگی سینما و سینماداران شود که از این جهت قابل تقدیر و البته حمایت است. این فیلم اکنون به صورت اکران آنلاین در پلتفرم فیلم‌نت قابل دسترسی است.

پریسا ساسانی عضو انجمن منتقدان سینمای ایران

فیلم سینمایی هتل را در سینما آنلاین فیلم نت تماشا کنید.

برچسب‌ها: سینما آنلاین،هتل
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها