روایتی تازه از تقابل نسل‌ها در ادامه یک داستان ماندگار

معرفی و بررسی فیلم «مصائب شیرین ۲»

- 3 دقیقه مطالعه
«مصائب شیرین ۲» ادامه‌ای بر داستان عشق و چالش‌های نسلی در خانواده‌ای ایرانی است که پس از سال‌ها انتظار به نمایش درآمد.

به گزارش فیلم نت نیوز، فیلم «مصائب شیرین ۲» به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی علیرضا داوودنژاد محصول سال ۱۳۹۷، یکی از آن آثاری است که از لحظه آغاز پروژه تا زمان اکران، مسیری پرپیچ‌وخم را پشت سر گذاشت. این فیلم در لوکیشن‌های متنوعی مانند شهرهای لندن، منچستر و جاده‌های روستایی میان آن‌ها در انگلستان و همچنین تهران و متل قو در ایران فیلم‌برداری شده است. فیلم «مصائب شیرین ۲» به زودی سینما انلاین فیلم نت اکران خواهد شد.

مصائب شیرین ۲ به زودی در فیلم نت

خلاصه داستان فیلم مصائب شیرین ۲

«مصائب شیرین ۲» داستان دختری به نام مانا را روایت می‌کند که برای تولد ۱۸ سالگی خود، پدر و مادرش را به مکانی ناآشنا دعوت می‌کند. رضا و مونا، پدر و مادر مانا، از منچستر به سمت لندن سفر می‌کنند تا به مقصد تعیین‌شده برسند. در طول این سفر، آن‌ها خاطرات گذشته خود را مرور کرده و با چالش‌های زندگی روبرو می‌شوند.

بازیگران فیلم مصائب شیرین ۲

بازیگران فیلم «مصائب شیرین ۲» شامل رضا داوودنژاد، ترلان پروانه، مونا داوودنژاد، زهرا داوودنژاد، همایون کاظمی، سارا لوئیز کاظمی، علی داوودنژاد، یلدا محمودی‌پور، محمدرضا داوودنژاد و اقدس سعادت رضائی هستند.

تولید و اکران فیلم مصائب شیرین ۲

«مصائب شیرین ۲» به‌دلیل مشکلات متعدد از جمله شیوع کرونا و دیگر مسائل، تا سال ۱۴۰۳ در انتظار اکران باقی ماند. این فیلم که آخرین حضور رضا داوودنژاد در مقابل دوربین پدرش بود، با مرگ او و پیگیری‌های سرمایه‌گذاران و سازمان سینمایی بالاخره به نمایش درآمد.

تحلیل و نقد فیلم مصائب شیرین ۲

فیلم «مصائب شیرین ۲» همانند قسمت اول، یک اثر تجربی با ساختاری نزدیک به سینمای داوودنژاد است. داستان فیلم با فلاش‌بک‌هایی به زندگی رضا و مونا از گذشته تا حال، تقابل نسل‌ها را به تصویر می‌کشد. این فیلم نشان‌دهنده تحولاتی است که در زندگی و نگرش‌های نسل‌های مختلف ایجاد شده است. با این حال، فیلم برای کسانی که قسمت اول را ندیده‌اند، ممکن است کمی خسته‌کننده و غیرقابل درک به نظر برسد.

علیرضا داوودنژاد و کارگردانی

علیرضا داوودنژاد، با نیم قرن تجربه در سینما، همیشه به دنبال ایجاد نوآوری و تجربه‌گرایی بوده است. او در این فیلم نیز از شهر به‌عنوان یک المان برای نشان دادن سردی روابط انسانی استفاده کرده است. نگاه‌های مستقیم بازیگران به دوربین، امضای شخصی داوودنژاد را در این اثر برجسته می‌کند.

علیرضا داوودنژاد از کارگردانان برجسته سینمای ایران است که از دهه ۱۳۵۰ تا کنون، نقش مهمی در شکل‌گیری و تحول سینمای اجتماعی ایران داشته است. اولین تجربه کارگردانی او با فیلم «نازنین» در سال ۱۳۵۴ آغاز شد. این فیلم، که در مقابل جریان اصلی فیلمفارسی آن زمان قرار داشت، داستان دختری فراری از روستا را روایت می‌کرد و نشان داد که داوودنژاد تمایل دارد به مسائلی بپردازد که کمتر در سینما به آن‌ها پرداخته می‌شد.

دهه ۶۰ بیشتر به فیلمنامه‌نویسی مشغول بود، اما دهه ۷۰ با ساخت فیلم «نیاز» که یکی از مهم‌ترین آثار اوست، دوباره به کارگردانی روی آورد. در همین دهه، داوودنژاد با ساخت فیلم‌های «عاشقانه» و «بچه‌های بد» توانست جایگاه خود را در میان کارگردانان اجتماعی سینمای ایران تثبیت کند.

فیلم «مصائب شیرین» (۱۳۷۷) یکی از آثار برجسته اوست که با استفاده از نابازیگران و روایت عشق نوجوانی، مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد. این فیلم با حضور خانواده داوودنژاد ساخته شد و به دلیل رویکرد متفاوتش به مسائل اجتماعی و عشق نوجوانی، مورد تحسین قرار گرفت.

پس از آن، داوودنژاد در دهه ۸۰ به تجربه‌گرایی در سینما ادامه داد و فیلم‌های مختلفی ساخت که برخی از آن‌ها مانند «مرهم» دوباره به سینمای اجتماعی بازگشت. فیلم «فراری» و «مصائب شیرین ۲» از آخرین ساخته‌های او هستند که همچنان نشان‌دهنده تلاش او برای تجربه‌گرایی در سینماست.

تیزر فیلم مصائب شیرین ۲

 

پوستر فیلم مصائب شیرین ۲

سینما آنلاین

برچسب‌ها: سینما آنلاین،مصائب شیرین ۲
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها