آخر هفته در فیلم‌نت چه ببینیم؟ - 3

از یک ترسناک کلاسیک تا فیلم مهم میرکریمی

پیشنهاد فیلم‌نت نیوز 3
- 5 دقیقه مطالعه

فیلم‌نت نیوز: این سومین راهنمای فیلم فیلم‌نت نیوز برای تماشا در آخر هفته است. همچون هفته‌های گذشته، آثار متنوعی از میان محصولات منتشرشده در فیلم‌نت را به‌عنوان پیشنهادهایی برای تماشا در این آخر هفته برای شما در نظر گرفته‌ایم.

 

فیلم ایرانی هفته

«قصر شیرین» (رضا میرکریمی)

رضا میرکریمی فیلمساز فضاهای خلوت است. بهترین آثار او، معمولاً تقابل آدم‌هایی کم‌تعداد را در محیط‌هایی بکر یا دنج به تصویر می‌کشند. پس از یکی، دو تجربه نه‌چندان موفق، میرکریمی با «قصر شیرین» به حال‌وهوای محبوب‌ترین ساخته‌هایش بازگشت. این فیلم، داستان زندگی جلال است که بعد از دو سال به شهرش بازمی‌گردد چراکه متوجه می‌شود همسر سابقش دچار مرگ مغزی شده است. او حالا باید از بچه‌هایش مراقبت کند و در این حین با همسر جدیدش دچار مشکل می‌شود. حامد بهداد، ژیلا شاهی، یونا تدین و نیوشا علیپور از بازیگران «قصر شیرین» هستند. نمایش «قصر شیرین» در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر با استقبال منتقدان و داوران روبه‌رو شد. این ساخته میرکریمی نامزد ۸ سیمرغ بلورین شد و دو جایزه را در رشته‌های بهترین فیلمنامه و بهترین موسیقی متن به دست آورد.

«قصر شیرین» را می‌توانید این‌جا تماشا کنید.

 

فیلم خارجی هفته

«گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو» (جوئل کرافورد)

انیمیشن «گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو» گزینه مناسبی برای تماشا به همراه کودکان است. این انیمیشن درباره گربه ماجراجویی است که به‌خاطر کارهایی که انجام داده، هشت جانش را از دست می‌دهد و تنها یک جان برایش باقی مانده است. او تمام تلاشش را می‌کند تا نُه جانش را بازیابی کند. آنتونیو باندراس، سلما هایک، فلورنس پیو و هاروی گیلن از صداپیشگان «گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو» محسوب می‌شوند.

«گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو» یکی از انیمیشن‌های پرفروش سال ۲۰۲۲ بوده که با بودجه‌ای ۹۰ میلیون دلاری به فروشی نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار دست یافته است. این انیمیشن با استقبال منتقدان هم روبه‌رو شده و در سایت متاکریتیک امتیاز ۷۵ از ۱۰۰ را بر اساس ۲۱ یادداشت منتشرشده دریافت کرده است. «گربه چکمه‌پوش» در فصل جوایز هم به‌خوبی دیده شده و نامزدی‌های زیادی در بخش انیمیشن به دست آورده است. نامزدی جوایز اسکار، بفتا و گلدن‌گلوب در رشته بهترین انیمیشن و ۶ نامزدی در جوایز آنی (از مهم‌ترین جوایز مخصوص انیمیشن در سطح دنیا) از جمله دستاوردهای این فیلم محسوب می‌شود.

«گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو» را می‌توانید با دوبله اختصاصی فیلم‌نت در این لینک ببینید.

 

فیلم کلاسیک هفته

«جن‌گیر» (ویلیام فریدکین، ۱۹۷۳)

فیلم کلاسیک و ماندگار «جن‌گیر» امسال ۵۰ ساله می‌شود. «جن‌گیر» را نقطه عطفی در تاریخ ژانر وحشت می‌نامند. مارتین اسکورسیزی زمانی این فیلم را در صدر فهرست شخصی‌اش از ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ قرار داده بود. بزرگان دیگری همچون استنلی کوبریک و دیوید فینچر هم «جن‌گیر» را از آثار محبوب خود نامیدند. هرچند با افزایش ابزار تکنیکی ساخت فیلم و گسترش امکانات روایی، «جن‌گیر» ممکن است امروزه کمی کهنه به نظر برسد اما تاثیری که بر تماشاگر می‌گذارد فراتر از وحشت لحظه‌ای است. اما از نظر تاریخی هم با فیلم بسیار مهمی روبه‌رو هستیم. تا قبل از دهه ۱۹۷۰، کودکان در سینمای آمریکا معمولا به‌عنوان نشانه‌هایی از معصومیت و ذات پاک بشری به تصویر کشیده می‌شدند و کمتر فیلمسازی شجاعت این را داشت که به‌سراغ تصویری چنین ساختارشکنانه از رفتار یک کودک برود. ساخته شدن «جن‌گیر» و فیلم‌های دیگری همچون «طالع نحس» بازی را عوض کرد. از سوی دیگر، هنوز هم سینمادوستانی با مرور چندباره «جن‌گیر» به نتایج جالبی می‌رسند به‌طوری که یک جست‌وجوی ساده در فضای مجازی ما را با انواع تفسیرهای مذهبی و سیاسی از فیلم روبه‌رو می‌کند. به همه این دلایل، «جن‌گیر»، نیم قرن پس از ساخت، کماکان فیلم مهم و بحث‌برانگیزی محسوب می‌شود.

«جن‌گیر» با بازی الن برستین، مکس فون سیدو، لیندا بلر و لی. جی. کوب، داستان دختربچه‌ای است که دچار بیماری و تشنج شده است. مادرش بعد از این‌که پزشکان از درمان او عاجز می‌مانند، از یک کشیش درخواست کمک می‌کند و متوجه می‌شود شیطان بدن فرزندش را تسخیر کرده است. حالا کشیش تنها کسی است که می‌تواند شیطان را از جسم او دور کند.

«جن‌گیر» را می‌توانید این‌جا تماشا کنید.

 

سریال هفته

«شهردار کینگزتاون»

«شهردار کینگزتاون» سریالی است در ژانر جنایی و درام که پخش فصل دوم آن به‌تازگی آغاز شده است. جرمی رنر، دایان ویست و درک وبستر از جمله بازیگران این سریال موفق محسوب می‌شوند. سریال «شهردار کینگزتاون»، داستان خانواده‌ای در شهر کینگزتاون ایالت میشیگان را روایت می‌کند که دلالان قدرت به حساب می‌آیند و با موضوعاتی مثل نژادپرستی سیستماتیک، فساد و نابرابری در این ایالت سروکار دارند. ایالتی که تنها صنعت مهم آن، فرار از محبوس بودن است.

«شهردار کینگزتاون» از سوی منتقدان با واکنش‌های ضدونقیضی روبه‌رو شده است اما کاربران اینترنتی در مجموع استقبال خوبی از آن کرده‌اند به‌طوری‌که در وبسایت IMDB میانگین امتیاز ۸.۲ از ۱۰ (بر اساس ۲۸ هزار رای) برای این مجموعه ثبت شده است. البته «شهردار کینگزتاون» برای مخاطبان زیر ۱۷ سال مناسب نیست با این وجود به‌نظر می‌رسد قابلیت این را دارد که بتواند بیشتر مخاطبان آثار جنایی را راضی کند.

فصل اول و قسمت اول فصل دوم «شهردار کینگزتاون» را می‌توانید در این لینک تماشا کنید. ضمن این‌که قسمت‌های بعدی این مجموعه هم پس از پخش در پلتفرم فیلم‌نت بارگذاری خواهند شد.

 

محصولات فیلم‌نت

این هفته هم قسمت‌های جدیدی از دو محصول اختصاصی فیلم‌نت منتشر شدند. قسمت ششم از فصل دوم مجموعه «پوست شیر» روز گذشته در فیلم‌نت ارائه شد. در قسمت‌های اخیر با جدی‌تر شدن ماجرا و پررنگ‌شدن شخصیت‌هایی که در قسمت‌های گذشته حضور چندان قدرتمندی نداشتند، سطح تنش‌های موجود در «پوست شیر» وارد فاز جدیدی شده و همین، تماشای قسمت جدید این مجموعه را کنجکاوی‌برانگیزتر می‌کند. «پوست شیر» به کارگردانی جمشید محمودی و با بازی هنرمندانی چون شهاب حسینی، هادی حجازی‌فر، پانته‌آ بهرام، مهرداد صدیقیان، علیرضا کمالی، پردیس احمدیه و بابک کریمی، چهارشنبه‌ها ساعت ۸ از طریق فیلم‌نت در معرض تماشای علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

از طریق این لینک می‌توانید به قسمت‌های پخش‌شده از سریال «پوست شیر» دسترسی پیدا کنید.

قسمت ششم بازی «پدرخوانده» دیگر محصول اختصاصی فیلم‌نت بود که این هفته عرضه شد. در این قسمت شاهد رقابت دوم از گروه سوم مسابقه هستیم. امیر کربلایی‌زاده، پژمان بازغی، باربد بابایی، علی صالحی، ترلان پروانه، سپند امیرسلیمانی، شیدا یوسفی، امیرحسین مدرس، حدیث میرامینی، بیژن بنفشه‌خواه و محمد نادری بازیکنان این مرحله هستند. کامبیز دیرباز هم مطابق معمول نقش گرداننده بازی را بر عهده دارد.

«پدرخوانده» به روایت و کارگردانی سعید ابوطالب، دوشنبه‌ها ساعت ۸ در فیلم‌نت منتشر می‌شود.

قسمت‌های پخش‌شده از «پدرخوانده» را می‌توانید در این لینک تماشا کنید.

 

 

برچسب‌ها: برگزیده،پیشنهاد فیلم،فیلم نت
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها