به بهانه همبازی شدن عزتی و حجازی‌فر در دوزیست

این زوج‌های درخشان

- 4 دقیقه مطالعه

با اکران فیلم سینمایی دوزیست، بار دیگر جواد عزتی و هادی حجازی‌فر کنار هم قرار می‌گیرند؛ دو هنرپیشه‌ای که هواداران سینما در این سال‌ها زیاد آنها را کنار هم دیده‌اند و لذت برده‌اند. به همین بهانه خالی از لطف نیست اگر نیم‌نگاهی به تعدادی از زوج‌های هنری سینما و تلویزیون بیندازیم. البته که این لیست می‌توانست طولانی‌تر هم باشد. راستی شما کدام زوج را ترجیح می‌دهید؟

جواد عزتی- هادی حجازی‌فر (حرفه‌ای‌ها)

بهانه تنظیم این گزارش همبازی شدن دوباره جواد عزتی و هادی حجازی‌فر در فیلم سینمایی دوزیست است. این دو بازیگر در فیلم سینمایی ماجرای نیمروز و بعدتر ماجرای نیمروز، رد خون کنار هم خوش درخشیدند و البته در لاتاری و آتابای هم کنار هم ظاهر شده‌اند. عزتی یک آرتیست درخشان با توانایی بالا در ایفای نقش‌های کمدی و جدی است و حجازی‌فر هم قابلیت‌های ارزشمند خودش را مخصوصا در ایفای نقش یک مرد خشک و قاطع دارد. حجازی‌فر به عنوان نویسنده آتابای، در حالی نقش «یحیی» را برای عزتی نوشت که می‌دانست او حتی یک کلمه هم ترکی بلد نیست! اعتماد متقابل بین این زوج هنری در این سطح است.

لیلا حاتمی- علی مصفا (دوست‌داشتنی‌ها)

یک زوج واقعی که در دنیای هنر هم ترکیبی استثنایی و عمدتا موفق ساختند. از جمله آثار مشترک حاتمی و مصفا می‌شود به پله آخر، چیزهایی هست که نمی‌دانی، در دنیای تو ساعت چند است، لیلا، خوک، سریال کیف انگلیسی، سریال پریدخت، مردی بدون سایه، آسمان محبوب و میکس اشاره کرد. بازی آرام و همنوای هر دو بازیگر، به این زوج هارمونی خاصی بخشیده بود؛ آنچه شاید بهترین نمودش در فیلم «در دنیای تو ساعت چند است» نمایان شد.

شهاب حسینی- ترانه علیدوستی (سوپراستارها)

این دو بازیگر ممتاز و درخشان سینمای ایران در سه کار همبازی بودند؛ دو فیلم سینمایی درباره الی و فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی و البته سریال محبوب شهرزاد در شبکه نمایش خانگی. هر یک از این دو بازیگر وزن هنری بسیار بالایی دارند و ترکیب‌شان هم کاملا موفق بوده است.

 

محمدرضا گلزار- مهناز افشار (تجاری‌ها)

یک زوج تجاری مربوط به فیلم‌های پرفروش سینمای بدنه. اوج موفقیت گلزار و افشار و در فیلم سینمایی آتش‌بس بود، اما غیر از آن در برخی آثار دیگر همچون کما، سیزده گربه روی شیروانی و کلاغ‌پر هم همبازی شدند که این فیلم‌ها هم صددرصد مربوط به سینمای تجاری بود. آخرین همکاری مشترک آنها به سریال عاشقانه در شبکه نمایش خانگی مربوط می‌شود. مهاجرت مهناز افشار، شاید نقطه پایان همیشگی بر روند کار این زوج بود.

فاطمه معتمدآریا- ایرج طهماسب (خاطره‌انگیزها)

این زوج هنری خاطره‌انگیز در فیلم پرمخاطب و فراموش‌نشدنی کلاه‌قرمزی و پسرخاله متولد شد و پس از آن در آثاری همچون عینک دودی، یکی بود یکی نبود، دختر شیرینی فروش و زیر درخت هلو تداوم یافت. اغلب این آثار، جنبه‌های شیرین و انسانی داشتند و برای بسیاری از مردم ایران خاطرات خوبی ساختند. غیر از این، ایرج طهماسب با حمید جبلی هم زوج ممتاز و مهمی ساخته بودند که اوج کار آنها به مجموعه‌های عروسکی کلاه‌قرمزی مربوط می‌شد. معتمدآریا هم زوج هنری دیگری با پرویز پرستویی داشت که در آثاری همچون مرد عوضی، شوخی، عزیزم من کوک نیستم و سریال‌های زیر تیغ و آشپزباشی مورد استفاده قرار گرفت. سال‌هاست که گفته می‌شود معتمدآریا در تلویزیون ممنوع‌التصویر شده است.

محسن تنابنده- احمد مهران‌فر (ماندگارها)

از متاخرترین زوج‌های هنری در تلویزیون ایران باید به ترکیب طلایی نقی معمولی- ارسطو عامل اشاره کرد. این زوج در سریال دنباله‌دار پایتخت خلق شد و برای سال‌ها خاطرات بسیار خوشی برای مردم ایران رقم زد؛ طوری که بعید است خاطره آنها به این زودی از حافظه مردم پاک شود. آنها همچنان در پایتخت جای کار دارند و باید دید سرنوشت این سریال چه خواهد شد. غیر از این، تنابنده و مهران‌فر در سریال علی‌البدل که یک کار نوروزی دیگر از سیروس مقدم بود نیز حضور یافتند. آنها در فیلم سینمایی استشهادی برای خدا و نیز سریال شاهگوش در شبکه نمایش خانگی هم با یکدیگر همبازی بوده‌اند.

پژمان جمشیدی- سام درخشانی (بامزه‌ها)

این زوج هنری با درخشش غیرمنتظره جمشیدی در دنیای بازیگری شکل گرفت و از تلویزیون به سینما و بعد هم شبکه نمایش خانگی رسید. کم‌هوشی، ویژگی مشترک کاراکترهای هر دو نفر بود که در کنار کل‌کل‌های همیشگی آنها، موقعیت‌های بامزه‌ای به وجود می‌آورد. کار این زوج از سریال پژمان شروع شد و به فیلم‌های سینمایی تگزاس یک و دو، خوب بد جلف یک و دو و البته سری سوم این اثر در شبکه نمایش خانگی رسید. جمشیدی و درخشانی تصمیم گرفتند در اوج موفقیت برای مدتی به همکاری در این قالب پایان بدهند تا از گزند تکراری شدن در امان بمانند.

هومن برق‌نورد- بهنام تشکر (کار بلدها)

از دیگر زوج‌های کمدی در تلویزیون ایران بودند که مخصوصا در سریال ساختمان پزشکان خوش درخشیدند. کاراکتر آنها به عنوان دو برادر با ویژگی‌های کاملا متفاوت، موقعیت‌های طنز درجه یکی به وجود می‌آورد. آنها بعدا در سریال‌های دزد و پلیس، دودکش و پادری هم کنار هم ظاهر شدند.

مهران مدیری- سیامک انصاری (پرمخاطب‌ها)

یکی از بزرگترین کمدین‌های تاریخ تلویزیون ایران مهران مدیری است که معمولا تیم بازیگران خودش را داشته است. سیامک انصاری از جمله مهم‌ترین بازیگران تیم او به شمار می‌آید که در ساخته‌های مختلف این کارگردان، از پاورچین و نقطه چین تا شب‌های برره، باغ مظفر، مرد هزار چهره، مرد دو هزار چهره، قهوه تلخ و… حضور داشت. انصاری معمولا در سریال‌های مدیری نقش مرد دانایی را بازی می‌کرد که در جمع تعدادی نادان گرفتار شده است. اغلب کارهایی مدیری جزو سریال‌های پرمخاطب و موفق تلویزیون بود.

برچسب‌ها: برگزیده
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها