به بهانه حضور در آفتاب‌پرست

باران به رنگی دیگر

- 2 دقیقه مطالعه

در کارنامه باران کوثری انبوهی از نقش‌های متفاوت و درخشان به چشم می‌خورد. او به خاطر بسیاری از هنرنمایی‌هایش تحسین شده است؛ از خون‌بازی و روز سوم تا حیران، عصبانی نیستم، کوچه بی‌نام، عرق سرد و… با این همه اما، بازی باران گاهی رنگ کمدی و فانتزی هم دارد و جالب این که او اغلب در این ژانرها نیز موفق بوده است. به بهانه حضور این روزهای باران کوثری در سریال آفتاب‌پرست، بد نیست این بخش از کارنامه این بانوی هنرمند را مرور کنیم.

اسب حیوان نجیبی است

یکی از متفاوت‌ترین هنرنمایی‌های باران کوثری در این فیلم رقم خورده است. او نقش منشی یک آموزشگاه را بازی می‌کند که البته وارد زندگی کارفرمایش شده است. کوثری در این فیلم در نقش یک دختر شوخ و شنگ ظاهر شده، اما غم بزرگ پنهانی هم دارد که در لحظات معدودی کاملا حس می‌شود. کوثری به خوبی از عهده نمایش این احساس دوگانه برآمده است.

توفیق اجباری

نقش همسر رضا گلزار را بازی می‌کند. داستان با جدایی این زوج آغاز می‌شود و در تمام طول فیلم باران نمایشی آمیخته از عشق، نفرت و حسادت دارد که باید در قالب کمدی ارایه شود. این زن هنوز به همسرش علاقه دارد و تحرکات او را کنترل می‌کند، اما مایل نیست کسی پی به این احساس ببرد. حضور رضا عطاران در نقش برادر باران، به بازی او رنگ و روی بهتری هم داده است.

دایره زنگی

کوثری در فیلم تحسین‌شده پریسا بخت‌آور هم به خوبی از ایفای نقش خود برآمده است. او دختری دغل‌باز است که هیچ فرصتی را برای تیغ زدن دیگران از دست نمی‌دهد. در عین حال اما ظاهر ساده و معصومی دارد که باعث می‌شود هیچ‌کس به او شک نکند. در او البته رگه‌هایی از عشق پاک به بازیگر مرد نقش مقابلش (صابر ابر) دیده می‌شود، اما سبک زندگی‌اش مجالی برای چنین دلدادگی‌هایی باقی نمی‌گذارد.

هیچ

یک فیلم تحسین‌شده دیگر که دو نیمه دارد؛ یک نیمه فان و سرشار از لحظات شیرین و یک نیمه دیگر که رو به تلخی و جدایی می‌زند. باران کوثری در فیلم کاهانی نقش یک دختر فوتبالیست را بازی می‌کند که به خاطر خانواده ناچار شده قید علاقه‌اش را بزند. بازی باران پر از جزییات است و از جمله لهجه و لحن گویش او، این نقش را باورپذیرتر می‌کند.

بی‌حسی موضعی

یک نمایش درخشان دیگر از باران کوثری. او ایفاگر نقش یک زن مبتلا به اختلال دو قطبی است؛ گاهی مهربان و خیرخواه و گاهی لجباز و غرغرو. یک و دوهای او با جلال برادرش و البته شاهرخ همسرش فوق‌العاده جذاب و تماشایی است. باران کوثری در این کار به خوبی احساسات متناقض زنی در این شرایط را به تصویر کشیده است.

آفتاب‌پرست

و حالا باران کوثری در آفتاب‌پرست نقش یک خبرنگار جنجالی، ماجراجو و کمی هم خیالباف را بازی می‌کند. حضور او در مقابل پژمان جمشیدی و تصورات اشتباهش در مورد این کاراکتر، موقعیت‌های جذابی را به وجود آورده است. بخش دیگری از نقش او هم به تقابلش با حمیدرضا آذرنگ و احساسات این بازیگر مربوط می‌شود؛ داستانی که همچنان ادامه دارد.

سریال «آفتاب پرست» را در فیلم نت از اینجا ببینید.

برچسب‌ها: برگزیده
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها