آیا «1917» بهترین فیلم ژانر جنگی از زمان «نجات سرباز رایان» است؟

تنش خردکننده جنگ

- 4 دقیقه مطالعه

به مناسبت دوبله اختصاصی فیلم مهم و موفق «۱۹۱۷» در پلتفرم فیلم‌نت، نگاهی به عوامل، ویژگی‌ها، آمار فروش و بازتاب‌های این فیلم تحسین‌شده نزد منتقدان انداخته‌ایم.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، درام جنگی «۱۹۱۷» با دوبله اختصاصی در پلتفرم فیلم‌نت قرار گرفت. «۱۹۱۷» محصول سال ۲۰۱۹ است و توسط سم مندز کارگردانی شده است. مندز سابقه ساخت آثار مهمی چون «زیبایی آمریکایی»، «جاده‌ای به‌سوی پردیشن» و «جاده روولوشنری» را در کارنامه دارد. در این مطلب نگاهی به مشخصات و ویژگی‌های فیلم «۱۹۱۷» انداخته‌ایم.

نام فیلم

۱۹۱۷

عوامل اصلی

کارگردان: سم مندز

فیلمنامه‌نویسان: سم مندز، کریستی ویلسون-کایرنز

بازیگران: جورج مک‌کِی، دین-چارلز چپمن، مارک استرانگ، اندرو اسکات، ریچارد مدن، کالین فرث، بندیکت کامبربچ

فیلمبردار: راجر دیکنز

سازنده موسیقی متن: توماس نیومن

تدوین‌گر: لی اسمیت

خلاصه داستان

فیلم «۱۹۱۷»، داستان دو سرباز بریتانیایی است که ماموریت دارند تا پیامی را به گروهانی جدا افتاده در جبهه غرب برسانند. در صورتی‌که این پیغام به موقع به دست آنها نرسد، به دام خواهند افتاد و همگی قتل‌عام خواهند شد. حالا همه‌چیز به این دو سرباز و سرعت عمل آنها بستگی دارد، اما برای رساندن پیغام باید از میان نیروهای دشمن عبور کنند.

امتیاز در وبسایت‌های معتبر سینمایی

امتیاز در وبسایت IMDB (بر اساس۶۱۹ هزار رای): ۸.۲ از ۱۰ [رتبه ۱۲۲ بهترین فیلم‌های تاریخ سینما به انتخاب کاربران این وبسایت]

امتیاز در وبسایت متاکریتیک (بر اساس ۵۷ نقد): ۷۸ از ۱۰۰

درصد یادداشت‌های مثبت در وبسایت راتن تومیتوز (بر اساس ۴۶۰ یادداشت): ۸۹ درصد

میانگین امتیاز در وبسایت راتن تومیتوز (بر اساس ۴۶۰ نقد): ۸.۴ از ۱۰

آمار بودجه و فروش

بودجه: بین ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار

فروش جهانی: ۳۸۴.۶ میلیون دلار

سود خالص فیلم (بر اساس برآورد ددلاین هالیوود): ۷۷ میلیون دلار

دستاوردها

  • برنده سه جایزه اسکار در رشته‌های بهترین فیلمبرداری، بهترین جلوه‌های ویژه بصری و بهترین میکس صدا به همراه ۷ نامزدی دیگر در اسکار از جمله در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و بهترین موسیقی متن
  • برنده هفت جایزه بفتا در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم بریتانیایی، بهترین فیلمبرداری، بهترین طراحی صحنه، بهترین صدا و بهترین جلوه‌های ویژه بصری به همراه دو نامزدی دیگر
  • انتخاب به‌عنوان فیلم برگزیده سال از طرف انستیتو فیلم آمریکا (AFI)
  • برنده جوایز بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری و بهترین تدوین و نامزدی در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین فیلم اکشن، بهترین موسیقی متن، بهترین طراحی صحنه و بهترین جلوه‌های ویژه بصری در جوایز انتخاب منتقدان
  • برنده جوایز گلدن‌گلوب بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی و نامزد گلدن‌گلوب بهترین موسیقی متن
  • نامزد جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی از انجمن فیلمنامه‌نویسان آمریکا
  • برنده جایزه بهترین فیلم سینمایی سال از انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا
  • برنده جایزه بهترین کارگردانی فیلم‌های سینمایی از انجمن کارگردانان آمریکا
  • انتخاب به‌عنوان یکی از ده فیلم برگزیده سال و دریافت جایزه بهترین فیلمبرداری از هیئت ملی نقد

چکیده نظر منتقدان

 

Chicago Sun-Times

ریچارد روپر/ امتیاز: ۱۰۰ از ۱۰۰
با انتخاب‌های درخشان، مبتکرانه و موثر در زمینه انتقال حس ترس از فضاهای بسته از سوی مندز در مقام کارگردان، فیلمبرداری شایسته اسکار از سوی راجر دیکنز که یک اسطوره زنده است، و اجراهای قوی و تر و تازه از سوی دو بازیگر نقش اصلی، «۱۹۱۷» تجربه بصری منحصربه‌فردی است که به زودی از دست آن خلاص نخواهید شد.
Observer
رکس رید/ امتیاز: ۱۰۰ از ۱۰۰
تنش، خرد‌کننده است. هر جنگی جهنم است، فارغ از این‌که چه زمانی اتفاق افتاده باشد، ولی «۱۹۱۷» که در مورد جنگی است که فاصله زیادی با واقعیت معاصر دارد، به بهترین فیلم جنگی از زمان «نجات سرباز رایان» تبدیل می‌شود.
Rolling Stone
پیتر تراورس/ امتیاز: ۹۰ از ۱۰۰
تنش سوزان حاضر در صورت مک‌کی که وحشی‌گری و بیهودگی جنگ را بازتاب می‌دهد، تاثیری غیرقابل‌انکار بر جای می‌گذارد. التهاب او، همراه با اشتیاق خلاقانه‌ای که مندز در هر قاب القا می‌کند، باعث می‌شود که «۱۹۱۷» به تجربه‌ای تبدیل شود که نتوان جایگاه آن را متزلزل کرد.
The Hollywood Reporter
تاد مک‌کارتی/ امتیاز: ۹۰ از ۱۰۰
حتی اگر فیلم از نظر داستان و تم به مضامین آشنا بپردازد، دیدگاهی موجز، متمرکز و به‌شکل ماهرانه‌ای مدیریت‌شده را به نمایش می‌گذارد که جای ایهام باقی نمی‌گذارد، و سبک خارق‌العاده‌اش بیانگر به بار نشستن رویای طولانی‌مدت بسیاری از فیلمسازان و فیلمبرداران است. از این به بعد، وقتی بحث به کارهای بزرگی در زمینه فیلمبرداری و مدیریت دوربین فیلمبرداری کشیده شود، «۱۹۱۷» همیشه جای بالایی در لیست خواهد داشت.
The New York Times
مانولا دارگیس/ امتیاز: ۵۰ از ۱۰۰
یک فیلم جنگی با سازماندهی دقیق و تر و تمیز توسط سم مندس که یکی از فاجعه‌بارترین بخش‌های عصر مدرن را به تمرینی برای نمایش‌گری خودنمایانه تبدیل می‌کند.
برای تماشای فیلم «۱۹۱۷» با دوبله اختصاصی فیلم‌نت می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.
برچسب‌ها: انتخاب سردبیر،برگزیده،فیلم نت
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها