خانواده «سیمپسون‌ها» در دنیای واقعی

- 2 دقیقه مطالعه
شخصیت‌های انیمیشن «سیمپسون‌ها» به کمک هوش مصنوعی واقعی شدند.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، انیمیشن «سیمپسون‌ها»، داستان زندگی خانواده پنج نفره سیمپسون است که اولین بار در ۱۹۸۷ از شبکه فاکس پخش شد و تا به امروز که پخش سی و ششمین فصل و هفتصد و شصت و هشتمین قسمت آن همچنان ادامه دارد، به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های جهان تبدیل شده است.

شاید یکی از محبوبیت این انیمیشن سریالی، علاوه بر ماجراهای جذاب شخصیت‌های ثابت آن، حضور شخصیت‌های مهمان و استفاده از افراد مشهور در حوزه سینما، ورزش و موسیقی به عنوان صداپیشه است. از این رو این سریال توانسته رکورد بیشترین ستاره‌های مهمان در یک سریال تلویزیونی را بشکند.

‌سازندگان این انیمیشن همچنین مسائل روز دنیای ورزش، هنر و سیاست را دستمایه نوشتن قسمت‌های این سریال قرار  می‌دهند و در چند مورد نیز پیش‌بینی آنها درست از آب درآمده است.

انیمیشن «سیمپسون‌ها» به زبان‌های ژاپنی، آلمانی، اسپانیایی، پرتغالی، فرانسوی و عربی ترجمه شده است.

اعضای این خانواده پرماجرا را که در شهر اسپرینگ فیلد زندگی می‌کنند، در ادامه معرفی می‌کنیم: هومر پدر خانواده است که با وجود بی‌دقتی و رفتارهای احمقانه، در نیروگاه برق اتمی کار می‌کند. مارچ مادر خانواده است که خانه‌دار است و کلیشه‌های یک زن خانه‌دار را انجام می‌دهد. بارت پسر ده ساله خانواده، دردسرسازترین آنهاست که در خیابان و مدرسه همیشه برای خود، خانواده، همسایه‌ها و حتی معلم‌هایش مشکل ایجاد می‌کند. لیسا دختر هفت ساله و باهوش‌ترین عضو خانواده است که برخی مشکلات جدی با درایت او حل می‌شود. آخرین عضو هم نوزادی به نام مکی است، او باوجود اینکه راه نمی‌رود و حرف نمی‌زند، می‌تواند با سایرین ارتباط برقرار کند و در مواقعی دردسر درست کند.

پربیننده بودن این انیمیشن دستمایه هنرمندان در حوزه هوش مصنوعی نیز بوده است که این شخصیت‌ها را به دنیای واقعی بیاورند، تا هوادران بتوانند بیش از پیش با این شخصیت‌ها و دنیای آن‌ها همذات پنداری کنند.

پریسا ایرانی

برچسب‌ها: سیمپسون‌ ها
نظرات

۱ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها