یک نگاه منفی به برنده جایزه هفته منتقدان جشنواره کن 2023

خسته‌کننده، سطحی‌نگر و جشنواره‌پسند!

- 1 دقیقه مطالعه

موفقیت فیلم «راه‌راه‌های ببر» در جشنواره فیلم کن به این معنی نیست که این محصول موفق سینمای مالزی در جلب نظر مثبت تمام منتقدان موفق عمل کرده است.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، فیلم «راه‌راه‌های ببر» محصولی از سینمای مالزی است که توانست جایزه اصلی بخش هفته منتقدان را در هفتادوششمین دوره جشنواره فیلم کن به‌دست بیاورد. این فیلم به کارگردانی آماندا نل او داستان دختری ۱۲ ساله را روایت می‌کند که متوجه راز وحشتناکی در مورد بدن خود می‌شود.

حسین عیدی‌زاده (منتقد سینما) در کانال شخصی‌اش یادداشتی منفی در مورد این فیلم منتشر کرده است. عیدی‌زاده «راه‌راه‌های ببر» را چنین توصیف کرده است:

«فیلمی خسته‌کننده، کلیشه‌ای و قابل‌پیش‌بینی درمورد دختری که زودتر از دیگر همکلاسی‌هایش با بلوغ مواجه می‌شود و نه خودش می‌داند چه اتفاقی دارد برایش می‌افتد و نه جامعه برخورد مناسبی با او دارد (مثلا مادرش او را نجس می‌خواند). این تغییر و تحول در فیلم آماندا نل او اما جنبه‌ای ماورایی دارد و دخترک فیلم کم کم تبدیل به موجودی درنده می‌شود که اهالی شهر برای رام کردنش دست به دامان جن‌گیری می‌شوند. رویکرد اغراق‌آمیز و جشنواره‌پسند فیلمساز و ناتوانی در شخصیت‌پردازی و عمیق نشدن در تحول جسمانی و روانی دختر و تنها تلاش ابتر برای جنجالی بودن و عبور از خطوط قرمز، منجر به فیلمی کسل‌کننده و یک‌بارمصرف شده است.

البته همین سطحی‌نگری و جشنواره‌پسند بودن برای فیلم جایزه بزرگ بخش هفته منتقدان جشنواره فیلم کن را به همراه داشت.»

ستاره: یک از پنج

برچسب‌ها: انتخاب سردبیر،جشنواره فیلم کن،فیلم‌های 2023
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها