محمدرضا صمیمی پیشکسوت هنرهای نمایشی استان گلستان بود

درگذشت بازیگر «طبیعت بی‌جان»

- 1 دقیقه مطالعه
بازیگر فیلم «طبیعت بی‌جان» (سهراب شهیدثالث) از دنیا رفت.
به گزارش فیلم‌نت نیوز به نقل از روابط عمومی گروه سینمایی هنر و تجربه، محمدرضا صمیمی پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی استان گلستان و یکی از بازیگران اصلی فیلم «طبیعت بی‌‎جان» روز گذشته چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ درگذشت.
محمدرضا صمیمی، متولد سال ۱۳۲۵ بود و از دهه چهل شمسی وارد عرصه هنرهای نمایشی شد و در ادامه گروه تئاتر رامین را بنیان گذاری کرد.از وی آثار متعدد و پرشمار نمایشی، تلویزیونی و سینمایی همچون نقش آفرینی در فیلم ماندگار «طبیعت بی‌جان» ساخته سهراب شهید ثالث و سریال تلویزیونی «ستایش» به یادگار مانده است. از او کتاب خودنوشت «دوران عاشقی» به همت نشر بنام در سال گذشته روانه بازار نشر شد.

پوریا ذوالفقاری روزنامه‌نگار و منتقد سینما درباره صمیمی نوشت:

از قدیمی‌های تئاتر گرگان بود و کارهای تصویری‌اش هم کم نبودند. اما در مقام بازیگر فیلم ماندگاری در کارنامه داشت؛ در «طبیعت بی‌جان» (سهراب شهیدثالث) همان سوزن‌بان جوانی را بازی کرده بود که از راه می‌رسید و زندگی زوج پیر قصه را برهم می‌زد. می‌گفت شهیدثالث به من تاکید می‌کرد که تو نقش منفی فیلم هستی.

محمدرضا صمیمی امروز صبح درگذشت. او را در نقش سلطان‌مار در متنی به همین نام از بهرام بیضایی به یاد می‌آورم که در کودکی‌ام در گرگان روی صحنه رفت و من چقدر عاشق آن اجرا شدم و شیفته سلطان مارش. به یاد می‌آورم بعدتر چقدر خوشحال شدم که سلطان مار معلم کلاس چهارمم شده. در نمایشی به کارگردانی او بازی کردم و در مسابقات مقطع ابتدایی شرکت کردیم و جایزه هم گرفتیم. آخرین بار سال ۹۵ دیدمش. برای انجام مصاحبه‌ای درباره «طبیعت بی‌جان». در مجله فیلم چاپ شد. دوستش داشت. خدا نگهدار آقای صمیمی.

برچسب‌ها: سهراب شهیدثالث،طبیعت بی‌جان،محمدرضا صمیمی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها