دزدی محتوا زیاد شده است

- 1 دقیقه مطالعه

بر اساس گزارشی تازه انتشار یافته، دزدی یا بهره گیری غیر قانونی از محتوا (Content Piracy) رو به افزایش است.

به گزارش فیلم نت نیوز، دزدی و استفاده غیر قانونی از محتوای تلویزیونی به ۱۰۳/۹ میلیارد «دیدن» (visit) در سال ۲۰۲۳ رسید که نشانگر ۴/۲ درصد افزایش نسبت با سال پیش تر است. تعداد بازدید دزدی شوها و فیلم ها در تلویزیون ۶۳ درصد را تشکیل داده و ۲۶/۵ درصد هم به محتوای انیمیشن اختصاص دارد.

در بخش فیلم های سینمایی، ۲۹/۶ میلیارد دزدی ثبت شده که ۶/۵ درصد افزایش نسبت با سال قبل دارد و کشور هند به تنهایی ۳۰/۵۶ درصد دیدن تای غیر قانونی را داشته است.

در بخش انتشارت، ۶۳/۶ میلیارد دزدی صورت گرفته که ۷/۴ درصد افزایش نسبت به قبل داشته و با اقبال جهانی نسبت به مانگا (کمیک استریپ و‌ رمان های مصور که در ژاپن محبوبیت داشته و به کل دنیا تسری پیدا کرده)، دردی این محتوا به اندازه دزدی شوها و فیلم های در تلویزیون رسیده است. شمار سایت های ارائه دهنده محتوای مانگا غیر قانونی ۶۹/۲ درصد افزایش داشته است!

در حوزه موسیقی، شمار مراجعه و بهره گیری غیر قانونی به ۱۷/۱ میلیارد بار رسیده که ۱۳/۴ درصد افزایش نشان می دهد. نکته قابل توجه اینکه سایت های Stream Ripping ( سایت هایی که محتوا را از منبعی قانونی برداشته و آن را به صورت محتوای قابل دان لود ارائه می دهند) ۴۰/۴ درصد از این بخش ارايه غیر قانونی را تشکیل می دهند.

در بخش نرم افزار هم ۱۵/۲ میلیارد دزدی ثبت شده که ۱۴/۱ درصد افزایش نسبت به پیش تر بوده و ۳۵ درصد این دزدی ها مربوط به کپی های غیر قانونی اپلیکیش هاست.

سینه ایران

برچسب‌ها: برگزیده،قاچاق،قاچاق فیلم
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها