پیشنهاد نوروزی فیلم‌نت نیوز - 5

رستگاری از دل فلاکت

- 2 دقیقه مطالعه

به مناسبت فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۲، فیلم‌نت نیوز ۱۳ فیلم دیدنی از محصولات روز و کلاسیک سینمای جهان را معرفی می‌کند. پنجمین پیشنهاد ما، یک فیلم دیدنی از سینمای ژاپن است.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، آکیرا کوروساوا نه‌فقط یکی از بزرگ‌ترین فیلمسازان تاریخ سینمای ژاپن و آسیا، بلکه از تاثیرگذارترین کارگردان‌های تاریخ سینما است. کارنامه شگفت‌انگیز او، مملو از آثار دیدنی است. در پنجمین پیشنهاد فیلم نوروزی فیلم‌نت نیوز، یکی از آثار او را برگزیده‌ایم.

 

نام فیلم: ریش قرمز (Red Beard)

کارگردان: آکیرا کوروساوا

بازیگران: توشیرو میفونه، میوکی کوانا، یوزو کایاما، تسوتومو کامازاکی، ریکو دن

سال نمایش: ۱۹۶۵

کشور: ژاپن

موفقیت‌ها: نامزد جایزه گلدن‌گلوب بهترین فیلم خارجی‌زبان/ برنده جایزه بهترین بازیگر مرد و دو جایزه دیگر از جشنواره فیلم ونیز

خلاصه داستان: فیلم «ریش قرمز» در مورد دکتر نایدی (میفونه)، معروف به “ریش قرمز” پزشک خشن و البته مسئول یک درمانگاه عمومی برای فقیران در اوایل قرن نوزدهم ژاپن است. دکتر نامورو پزشک جدید درمانگاه شخصیتی نافرمان و باده‌خوار دارد، اما ریش قرمز به او می‌آموزد که یک پزشک باید بسیار فداکار باشد.

امتیاز در وبسایت IMDB (بر اساس ۲۰ هزار رای): ۸.۳ از ۱۰

لینک تماشا در فیلم‌نت: ریش قرمز

چرا این فیلم را ببینیم؟: «ریش قرمز» را دومین فیلم از مجموعه آثاری دانسته‌اند که «سه‌گانه بینوایی» کوروساوا خوانده می‌شود. همان‌طور که از نام انتخاب‌شده برای این سه‌گانه می‌توان فهمید، کوروساوا در این سه فیلم («در اعماق»، «ریش قرمز» و «دودسکادن») به بینوایی انسان‌هایی فلک‌زده در دنیایی پست می‌پردازد. تفاوت «ریش قرمز» با دو فیلم دیگر این است که در این‌جا شخصیت‌های اصلی هویت بارزتری دارند و کوروساوا بیشتر به‌سراغ نمایش فرد رفته است تا پرداختن به جمعی از آدم‌ها که یک کلونی را تشکیل داده‌اند. پیام اخلاقی فیلم صریح و سرراست است اما کوروساوا (مثل همیشه) موفق می‌شود این پیام انسان‌دوستانه را (که از خلاصه داستان فیلم هم پیداست) به‌شکلی ظریف و با تعمق در شخصیت‌ها به ما منتقل کند.

برچسب‌ها: انتخاب سردبیر،برگزیده،پیشنهاد فیلم،فیلم نت
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها