بهترین فیلم اسپانیایی تاریخ سینما از نگاه پنه لوپه کروز چیست؟

روایت ستاره اسپانیایی از همکاری با آلمادوار

- 2 دقیقه مطالعه

پنه لوپه کروز بازیگر شناخته شده سینمای اسپانیا در جدیدترین مصاحبه خود بهترین فیلم تاریخ سینمای کشورش را از نظر خود معرفی کرده است.

به گزارش فیلم‌نت‌نیوز به نقل از نشریه کات، پنه‌لوپه کروز یکی از ستارگان تابناک سینمای اسپانیاست که البته با هالیوود و حتی اصغر فرهادی سابقه همکاری دارد. «ویکی کریستینا بارسلونا»‌ (Vicky Cristina Barcelona) شاید شناخته‌شده‌ترین اثر او در میان مخاطبین غیراسپانیایی باشد اما قدمت همکاری کروز و آلمادوار به چند دهه قبل برمی‌گردد و بعضی از بهترین آثار کروز در همکاری با این فیلمساز اسپانیایی خلق شده است. «با او حرف بزن» (Talk to Her) و «همه‌چیز درباره مادرم» (About My Mother) از جمله فیلم‌هایی‌اند که آلمودوار مانند سایر آثارش مضامینی چون عشق و هویت را بررسی کرده است.

کروز در مصاحبه با نشریه «کات» به این پرسش پاسخ داده است که محبوب‌ترین فیلم اسپانیایی عمرش چیست. او به یاد می‌آورد که پیش از همکاری با آلمادوار تمامی فیلم‌های او را اجاره کرده و پشت سر هم دیده است.

فیلم «جسم زنده» (Live Flesh) در سال ۱۹۹۷ آغازگر همکاری کروز و آلمادوار بود که در سال‌های بعد با «همه‌چیز درباره مادرم»، «بازگشت» (Volver) و «آغوش‌های گسسته» (Broken Embraces) ادامه پیدا کرد.

اما از میان همه فیلم‌های آلمادوار، «من را ببند» (Tie Me Up) جایگاه ویژه‌ای در نزد کروز دارد. این فیلم در سال ۱۹۸۹ عرضه شد، مدت‌ها پیش از آنکه همکاری این دو آغاز شود.

داستان «من را ببند» درباره رابطه میان یک بیمار روانی تازه آزاد شده به نام ریکی با بازی آنتونیو باندراس و یک بازیگر فیلمهای ترسناک با نام مارینا با بازی ویکتوریا ابریل است.

 

کروز در جشنواره ونیز دو سال قبل گفته بود علت روی آوردنش به بازیگری در سن ۱۶ سالگی آلمادوار و فیلم «من را ببند» بوده است: او به‌شدت بر روی فیلمبرداری متمرکز است و هیچ‌وقت نمی‌بینید که گوشی موبایل به دست گرفته باشد یا با کسی حرف بزند.

آلمودوار امسال فیلم «رسم غریب زندگی» (Strange Way of Life) با بازی پدرو پاسکال و ایتان هاک را در جشنواره کن داشت در حالی که کروز ۴۹ ساله با «فراری» (Ferrari) مایکل مان به همراه آدام درایور به جشنواره ونیز سفر می‌کند. آخرین همکاری این دو در فیلم «مادران موازی» (Parallel Mothers) شکل گرفت.

منبع و ترجمه: سایت ۳۰نما

 

 

برچسب‌ها: برگزیده،پدرو آلمادوار،پنه لوپه کروز،جسم زنده،جشنواره ونیز،فراری
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها