پیشنهاد نوروزی فیلم‌نت نیوز - 13

سختی‌های بلوغ

- 2 دقیقه مطالعه

به مناسبت فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۲، فیلم‌نت نیوز ۱۳ فیلم دیدنی از محصولات روز و کلاسیک سینمای جهان را معرفی می‌کند. در سیزدهمین و آخرین پیشنهاد فیلم نوروزی‌مان، یکی از انیمیشن‌های مهم سال ۲۰۲۲ را در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، این آخرین بخش از پیشنهادهای نوروزی ما است. این بار نوبت به یک انیمیشن دیدنی از محصولات سال ۲۰۲۲ رسیده است.

 

نام فیلم: قرمز شدن (Turning Red)

کارگردان: دامی شی

صداپیشگان: ساندرا اوه، ساشا رویز، وای چینگ هو، روزالین چیانگ، جردن فیشر، جیمز هانگ

سال نمایش: ۲۰۲۲

کشور: آمریکا

موفقیت‌ها: نامزد جوایز اسکار، بفتا و گلدن‌گلوب در رشته بهترین فیلم بلند انیمیشنی/ نامزد ۷ جایزه آنی از جمله بهترین فیلم انیمیشنی، بهترین نویسندگی برای یک فیلم انیمیشنی، بهترین کارگردانی فیلم انیمیشنی، بهترین موسیقی متن فیلم انیمیشنی و بهترین تدوین فیلم انیمیشنی/ نامزد بهترین فیلم بلند انیمیشنی از انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا

خلاصه داستان: انیمیشن «قرمز شدن»، داستان یک دختربچه ۱۳ ساله به نام مِی‌لی است که وقتی زیاده از حد هیجان‌زده می‌شود به یک پاندای قرمز بزرگ تبدیل می‌شود و این سرآغاز ماجراهایی جالب و بامزه است.

امتیاز در وبسایت IMDB (بر اساس ۱۳۱ هزار رای): ۷ از ۱۰

لینک تماشا در فیلم‌نت: قرمز شدن

چرا این فیلم را ببینیم؟: سال‌ها است که صنعت انیمیشن‌سازی در آمریکا در اوج است. با این وجود، در سال‌های اخیر با مضامین تکرارشونده‌ای روبه‌رو می‌شویم. از این جنبه، بسیاری از انیمیشن‌های ساخته‌شده در یکی، دو دهه اخیر، شاید از نظر تکنیکی و نحوه داستان‌سرایی بتوانند خودشان را به‌عنوان محصولاتی منحصربه‌فرد جا بیاندازند اما از نظر مضمونی تکراری به‌نظر می‌رسند. در این میان، انیمیشن‌هایی هستند که تغییراتی در این الگوها ایجاد می‌کنند و تازه‌تر از نمونه‌های دیگر به‌نظر می‌رسند. «قرمز شدن» یکی از این انیمیشن‌ها است.

در سال‌های اخیر با تلاش بسیاری از انیمیشن‌سازان برای نقد نظم پدرسالاری موجود در دنیا مواجه شده‌ایم. تعدادی از بهترین انیمیشن‌های دهه اخیر را می‌توان زیرمجموعه این دسته از آثار دانست. اما در «قرمز شدن» به نظام مادرسالاری و عوارض آن پرداخته می‌شود. از سوی دیگر، «قرمز شدن» از نظر تاکید بر لزوم توجه به هویت فردی، از اکثر انیمیشن‌های چند سال اخیر فراتر می‌رود. همچنین فیلم شامل ایده‌هایی در مورد مفهوم بلوغ و پیچیدگی‌های روانی آن است که شاید برای کودکان چندان قابل درک نباشد. از این جنبه شاید بتوان مخاطب هدف «قرمز شدن» را نوجوانان دانست. در نهایت، شاید نتوان «قرمز شدن» را یکی از بهترین آثار تاریخ کمپانی پیکسار دانست اما انیمیشنی دیدنی و قابل توصیه به طرفداران فیلم‌های انیمیشنی است.

برچسب‌ها: انتخاب سردبیر،برگزیده،پیشنهاد فیلم،فیلم نت
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها