عرضه فیلم جریان‌ساز «ایزی رایدر» در فیلم‌نت

فرصتی مغتنم برای عشاق سینما

- 1 دقیقه مطالعه

فیلم مهم و جریان‌ساز «ایزی رایدر» در پلتفرم فیلم‌نت عرضه شد.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، فیلم «ایزی رایدر» توسط پلتفرم فیلم‌نت در دسترس علاقه‌مندان به تاریخ سینما قرار گرفت.

این درام جاده‌ای و ماجرایی محصول ۱۹۶۹ است و به کارگردانی دنیس هاپر ساخته شده است. خود هاپر یکی از دو نقش اصلی فیلم را در کنار پیتر فاندا ایفا کرده است. جک نیکلسن و فیل اسپکتور از دیگر چهره‌های مطرحی هستند که در «ایزی رایدر» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم «ایزی رایدر» داستان ماجراجویی‌ها و سفرهای دو دوست به نام‌های بیلی و وایات است که به امید یک زندگی آزاد، تصمیم به مسافرت می‌گیرند و به دل جاده می‌زنند، اما اتفاق‌های سخت و غیرمنتظره‌ای را تجربه می‌کنند.

«ایزی رایدر» که یک فیلم مستقل، کم‌هزینه و غیرمتعارف بود، به یکی از مطرح‌ترین آثار انتهای دهه ۶۰ تبدیل شد. دنیس هاپر برای این فیلم جایزه بهترین کار اول را از جشنواره کن دریافت کرد. در جوایز اسکار هم «ایزی رایدر» نامزد دو جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (جک نیکلسن) و بهترین فیلمنامه شد.

«ایزی رایدر» همچنین به فروشی ۶۰ میلیون دلاری دست یافت که در سال ۱۹۶۹ رقم قابل توجهی محسوب می‌شد. اما این فروش زمانی عجیب‌تر می‌شود که بدانیم این فیلم با بودجه‌ای بین ۳۶۰ تا ۴۰۰ هزار دلار ساخته شد و این یعنی فروش «ایزی رایدر» تقریبا ۱۵۰ برابر بودجه‌اش بود. به یمن همین موفقیت، «ایزی رایدر» را یکی از فیلم‌هایی می‌دانند که بر مسیر حرکت سینمای آمریکا تاثیر گذاشت و یکی از آغازکنندگان جریانی بود که امروزه به نام «هالیوود نو» یا «هالیوود نوین» شناخته می‌شود.

«ایزی رایدر» را می‌توانید این‌جا تماشا کنید.

برچسب‌ها: ایزی رایدر،تیتر یک،فیلم نت
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها