معرفی فیلم چرا گریه نمی کنی؟

- 4 دقیقه مطالعه
«چرا گریه نمی‌کنی؟» یکی از پربازیگرترین فیلم‌های سال‌های اخیر سینمای ایران قرارست در فیلم‌نت به طور اختصاصی اکران آنلاین شود.
به گزارش فیلم‌نت نیوز، فیلم سینمایی چرا گریه نمی کنی؟ به کارگردانی و نویسندگی علیرضا معتمدی و تهیه‌کنندگی رضا محقق برنامه آتی اکران آنلاین بخش سینما آنلاین فیلم‌نت است. این فیلم درام که محصول سال ۱۴۰۱ است، با بازی بازیگران چهره‌ای چون باران کوثری، هانیه توسلی، فرشته حسینی، مانی حقیقی، لیندا کیانی، نهال دشتی، امیرحسین فتحی و علی مصفا به یکی از مورد توجه‌ترین آثار سال‌های اخیر تبدیل شده است.

خلاصه داستان فیلم سینمایی چرا گریه نمی کنی؟

«چرا گریه نمی‌کنی» روایت زندگی فردی به نام علی شهناز است که پس از فوت پدر و مادرش، مسئولیت مراقبت از برادر کوچک‌تر خود را برعهده می‌گیرد اما با وقوع حادثه‌ای، برادر کوچک او نیز فوت می‌کند و علی در یاس و ناامیدی فرو می‌رود. علی که توانایی گریه کردن را از دست داده، با توصیه‌های دوستان، عمه‌اش و دختری که به تازگی رابطه‌ای عاطفی با او آغاز کرده است، تلاش می‌کند تا دوباره به زندگی بازگردد اما همه تلاش‌ها برای به گریه انداختن او بی‌نتیجه می‌ماند و او به روش‌های ناهنجاری مثل مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی روی می‌آورد تا شاید بتواند احساساتش را بروز دهد.

عوامل و بازیگران فیلم سینمایی چرا گریه نمی کنی؟

فیلم «چرا گریه نمی‌کنی» به کارگردانی و نویسندگی علیرضا معتمدی و تهیه‌کنندگی رضا محقق ساخته شده و در سال ۱۴۰۲ در سینماها اکران شده است.
باران ‌کوثری، هانیه ‌توسلی، فرشته ‌حسینی، علیرضا معتمدی، مانی ‌حقیقی، لیندا ‌کیانی، نهال ‌دشتی، امیرحسین ‌فتحی، علی ‌مصفا. علی تبریزی، میثم مولایی، امین میرشکاری، عظیم فراین، آرام موسوی، پوریا ‌اخوان، علیرضا معتمدی، حسن نجفی،  آرش ‌آقابیگ،  سعید رضوی، حمیدرضا بیدقی، زهرا مصفا، میثم ‌میرزائی،  آیدا ‌اورنگ.

نقش های فیلم سینمایی چرا گریه نمی کنی؟

علیرضا معتمدی، باران کوثری ، هانیه توسلی، فرشته حسینی، مانی حقیقی ، لیندا کیانی ، نهال دشتی ، امیرحسین فتحی، علی مصفا

جوایز و افتخارات فیلم

فیلم «چرا گریه نمی‌کنی؟» در سال ۱۴۰۱ در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر به جایزه سیمرغ بلورین بهترین تدوین دست یافت.

فیلم سینمایی «چرا گریه نمی‌کنی؟» در دو جشنواره فیلم‌های ایرانی کلن و فیلم‌های ایرانی پاریس نیز به نمایش درآمده است.

نگاه کارگردان و منتقدان به فیلم

کورش جاهد درباره فیلم «چرا گریه نمی‌کنی؟» گفته است: «این فیلم مرا یاد فیلمی از وودی آلن به نام (Whatever works) انداخت؛ روایت یک شخص انسان‌گریز که نمی‌خواهد با عموم جامعه ارتباط برقرار کند و یک خشمی از روزگار درونش هست. در آن فیلم بحث‌هایی مانند خودکشی، اضطراب وجودی و… مطرح می‌شود که در فیلم «چرا گریه نمی‌کنی؟» هم تا حدی دیده می‌شود.»

وی ادامه داد: «فیلم درباره سوال‌های ذهنی شخصیت اصلی است و خیلی از ما هم این پرسش‌های اساسی را در زندگی‌مان مرور می‌کنیم. «چرا گریه نمی‌کنی؟» درباره تاب‌آوری شخصیت اصلی در برابر بار هستی یا آن‌طور که میلان کوندرا ذکر کرده، سبکی تحمل‌ناپذیر هستی است.»

علیرضا معتمدی نویسنده، کارگردان و بازیگر نقش اصلی فیلم درباره فیلمش معتقدست: من در هر فیلمی که ساختم بیش از آن که دنبال جهان بیرون باشم، انگیزه جست‌وجو در درون خودم را داشتم. این مدل سینمایی است که همیشه دوست داشته‌ام. فیلم اولم «رضا» را خیلی‌ها اتوبیوگرافیک می‌دانستند، ولی این فیلم دوم خیلی بیشتر به شخصیت خودم و تجربیاتم نزدیک است.

وی اضافه کرد: سال‌ها به چگونگی روایت آن فکر می‌کردم، ولی آن‌قدر تلخ بود که نوشتن و ساختنش خیلی سخت به نظر می‌رسید. موقع نوشتن فیلمنامه، انسداد و به پایان رسیدن را به عنوان تجربه مشترک خیلی از ما در ذهنم داشتم. یک شوخی بامزه در فضای مجازی وجود دارد که با اشاره به آن باید بگویم «چرا گریه نمی‌کنی؟» را دو بار ببین، چون من درباره گریه کردن حرف نمی‌زنم.

تیزر فیلم سینمایی چرا گریه نمی کنی؟

عکس های فیلم سینمایی «چرا گریه نمی کنی؟»

عکسهای فیلم چرا گریه نمی کنی عکس فیلم چرا گریه نمی کنی تصاویر فیلم چرا گریه نمی کنی عکسهای فیلم چرا گریه نمی کنی تصاویر فیلم چرا گریه نمی کنی عکسهای فیلم چرا گریه نمی کنی تصاویر فیلم چرا گریه نمی کنی عکسهای فیلم چرا گریه نمی کنی عکسهای فیلم سینمایی چرا گریه نمیکنی عکس بازیگران چرا گریه نمی کنی

پوسترهای فیلم سینمایی «چرا گریه نمی کنی»

پوستر فیلم چرا گریه نمیکنی
پوستر فیلم سینمایی چرا گریه نمیکنی
برچسب‌ها: امیرحسین فتحی،باران کوثری،چرا گریه نمی‌‌کنی،رضا محقق،علی مصفا،علیرضا معتمدی،فرشته حسینی،مانی حقیقی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها