نخل طلای افتخاری کن به جرج لوکاس می‌رسد

- 1 دقیقه مطالعه

جرج لوکاس انتخاب هیات داوران جشنواره کن برای دریافت نخل طلای افتخاری شد.

به گزارش فیلم نت نیوز به نقل از ورایتی٬ جرج لوکاس٬ کارگردان به‌نام سینمای جهان نخل طلای افتخاری جشنواره فیلم کن را دریافت خواهد کرد. خالق «جنگ ستارگان» و «ایندیانا جونز» در تاریخ ۲۵ ماه می (۵ خرداد) در مراسم اختتامیه جشنواره٬ این جایزه را دریافت می‌کند.

لوکاس در بیانیه‌ای گفت: جشنواره کن همیشه جایگاه ویژه‌ای در قلب من داشته است. وقتی اولین فیلم من «THX-1138» انتخاب شد تا در دو هفته کارگردان‌ها به نمایش درآید٬ تعجب کردم٬ در مراسم زیادی به عنوان نویسنده٬ کارگردان یا تهیه‌کننده به جشنواره بازگشتم و واقعا به این شناخت ویژه افتخار می‌کنم که برای من بسیار مهم است.

در بیانیه جشنواره کن آمده است که از لوکاس به خاطر ساخت امپراطوری در هالیوود با یک مجموعه نه قسمتی حماسی و اشتیاق او به فن‌آوری تقدیر خواهد شد که باعث شده او یکی از پیشگامان صنعت جلوه‌های بصری باشد.

جرج لوکاس یکی از چند فیلم‌ساز جریان‌ساز است که در جشنواره حضور خواهد داشت. تیری فریماکس ريیس این جشنواره همچنین گفت به دلیل اعتصاب در هالیوود تعداد کمتری از آثار آمریکایی در لیست فیلم‌های انتخابی قرار دارند٬ اما حضور چهره‌های دیگری مانند جرج میلر و کوین کاستنر نیز به چشم می‌خورد.

رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۴ گرتا گرویگ است و لیست فیلم‌های منتخب روز پنجشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در پاریس اعلام خواهد شد.

فیلم‌های جرج لوکاس را در فیلم نت ببینید.

مترجم: پریسا ایرانی

برچسب‌ها: برگزیده،تیتر یک،جرج لوکاس،جشنواره فیلم کن،جشنواره کن ۲۰۲۴
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها