نگاهی به قسمت اول «مرداب»

نقش ویژه شکیب!

- 2 دقیقه مطالعه

ریتم تند و کشش داستانی «مرداب» نشان داد برزو نیک‌نژاد همچون فضای کمدی می‌تواند درام پرطرفدار هم خلق کند.

به گزارش فیلم نت نیوز، «مرداب» برزو نیک‌نژاد قرار است چهارشنبه‌ها میهمانِ مخاطبان شود. همان روزی که مخاطبان منتظرِ «پوست شیر» در فیلم‌نت بودند و حتی بینندگان نمایش‌خانگی را برای دیدن سریال به سینما هم کشید. پس از آن سریالی به نام «قهوه ترک» آمد؛ پرستاره بود اما نتوانست انتظارات مخاطب را برآورده کند اما «مرداب» قصه را عوض کرد. این بار سریالی آمد که لحظه به لحظه‌های آن در قسمت نخست دیدنی بودند و گویی آمده تا رقیبی برای «پوست شیر» باشد اگر نقطه‌گذاری‌های کارگردانش همچون قسمت اول در ادامه باشد.

این سریال هم از قضا پربازیگر است؛ اما در کنار آن قصه و داستان «مرداب» همراه با کاراکترسازی‌ها و کاراکترپردازی‌هایش داشت مخصوصاً نقش شکیب که آن تفاوت امیر جعفری را در شخصیت‌پردازی‌هایش دوباره به رخ مخاطب می‌کشد. او را از «قهوه ترک» و «یاغی» حتی یک قدم جلوتر آورده و این نقش را از هر حیث ویژه کرده است.

اما درباره کارگردانش این نکته وجود دارد؛ برزو نیک‌نژاد پس از ساخت دو سریال «ساخت ایران۲» و «آفتاب‌پرست» برای شبکه نمایش خانگی، در تازه‌ترین تجربه‌اش سراغ ساخت سریالی اجتماعی با نام «مرداب» برای پلتفرم فیلم‌نت رفته است.

او «دردسرهای عظیم» را برای تلویزیون داشت که هنوز هم خاطرانگیز است و حالا با مهدی هاشمی تجربه جدیدی را شروع کرده و امیر جعفری که چند سالی است آشنا به بازی در فضای نمایش‌خانگی است؛ شهرام حقیقت‌دوست اخیراً «خون سرد» و چند اثر دیگر هم داشت اما او همیشه توانسته رضایت مخاطب خودش را جلب کند.

شاید بیش از هرچیز ریتم تند «مرداب» رضایت مخاطب را جلب کرد؛ اینکه در قسمت اول بدون حاشیه‌روی و مقدمه‌چینی، سراغ اصل مسئله داستان می‌رود و درست در حساس‌ترین لحظه آن را به پایان می‌رساند.

در قسمت اول مخاطب یک نمایی از همه کاراکترهای مهم داستان می‌بیند اما روی شخصیت فیاض با بازی مهدی هاشمی بیشتر تمرکز دارد. رونمایی از مهدی هاشمی با سوگواری او برای پسر درگذشته‌اش شروع می‌شود؛ مردی ثروتمند که همیشه آرزوی داشتن نوه‌ای دختر به اسم سوگند را داشته و حالا عده‌ای از این علاقه برای بهره‌کشی از او سوءاستفاده می‌کنند.

همچنین به بازی پانته‌آ پناهی‌ها و شهرام حقیقت‌دوست نیز پرداخته می‌شود. اما شاید نقش ویژه داستان بیشتر به سمتِ شکیب برود که امیر جعفری این نقش را ایفا می‌کند و در داستان به عنوان رئیس یک باند خلاف معرفی می‌شود.

انتخاب بازیگران و معرفی درست و به‌موقع نقش‌ها در کنار سوژه‌ای ملتهب، از مهمترین امتیازهای قسمت اول سریال «مرداب» است.

با تماشای قسمت اول این نکته را می‌توان گوشزد کرد؛ سریال‌سازان به ریتم تند و در عین حال تعویق‌های زیبا و جذاب توجه کنند؛ قسمت اول ریتم تند داشت و تعویق به‌جا که مخاطب را منتظر نگه می‌دارد تا قسمت دوم «مرداب» را ببیند.

سریال «مرداب» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و بازی مهدی هاشمی، امیر جعفری، پانته‌آ پناهی‌ها، شهرام حقیقت‌دوست، مجتبی پیرزاده، حامد کمیلی، ستاره پسیانی و … چهارشنبه‌ها در پلتفرم فیلم‌نت منتشر می‌شود.

منبع: ایران پرس

برچسب‌ها: امیر جعفری،برزو نیک نژاد،تیتر یک،فیلم نت،مرداب
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها