همه چیز درباره فیلم سینمایی «شه‌سوار»

- 3 دقیقه مطالعه
«شه‌سوار» یک فیلم کمدی اجتماعی به کارگردانی حسین نمازی است که به داستان یک عروسی پردردسر در خانواده‌ای از طبقه پایین جامعه می‌پردازد.

به گزارش فیلم نت نیوز، فیلم سینمایی «شه‌سوار»، ساخته حسین نمازی، اثری در ژانر کمدی اجتماعی است که به داستانی در دل خانواده‌ای از طبقه پایین جامعه می‌پردازد. این فیلم که اولین بار در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، با استقبال خوبی از سوی مخاطبان و منتقدان روبه‌رو شد. فیلم سینمایی کمدی «شه‌سوار» اکران خود در سینماهای ایران را از چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ و همزمان با روز ملی سینما آغاز کرده است.

بازیگران و عوامل فیلم سینمایی شه‌سوار

بازیگران این فیلم عبارتند از مهرداد صدیقیان، الناز حبیبی، هادی کاظمی، عباس جمشیدی‌فر، سعید عطایان، ایمان برات‌پور، حافظ نبی‌زاده، مهرناز افلاکیان، ناهید استواری، عزت‌الله رمضانی‌فر، امیر دژاکام و گیتی قاسمی.

عوامل فیلم سینمایی شه‌سوار

تهیه‌کننده اجرایی: سعید عطایان، مشاور تهیه‌کننده: سعید خانی، مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی، مجری طرح و مدیر تولید: پیمان حجازی، فیلمبردار: حامد اوتادی، تدوین: میثم مولایی، موسیقی: فردین خلعتبری، صداگذاری: آرش قاسمی، طراح گریم: امید گلزاده، طراح صحنه: وحید زارع‌مند، طراح لباس: فاطمه صفری‌زاده، مدیر صدابرداری: امیر عاشق حسینی، جلوه‌های بصری: امیر ولیخانی، اصلاح رنگ و نور: نیما دبیرزاده، برنامه ریز: مسعود میمی، دستیار اول کارگردان: سعید بیات، منشی صحنه: حمیرا نعمت‌اله، جانشین مدیر تولید: شهرام شاهرخ، مدیر تدارکات: محسن قراخانلو، مدیر مالی: داود رواقی، تصویربردار پشت صحنه: شیما رئیسی، عکاس: ریحانه زنگنه.

خلاصه داستان فیلم سینمایی شه‌سوار

«شه‌سوار» داستان یک عروسی است که به دلیل مرگ‌های پی‌درپی در خانواده بارها به تعویق افتاده است. این بار نیز در آستانه برگزاری عروسی ملیحه و قهرمان، عموی خانواده که به عنوان یکی از بزرگترهای خانواده شناخته می‌شود، از روی خر سقوط کرده و فوت می‌کند. خانواده تصمیم می‌گیرد مرگ او را مخفی کند تا عروسی به هم نخورد، اما همین تلاش برای پنهان‌کاری باعث به وجود آمدن اتفاقات کمدی و جذابی می‌شود.

نقد و بررسی فیلم سینمایی شه‌سوار

نقاط قوت

بازی‌های برجسته: حضور بازیگران حرفه‌ای همچون مهرداد صدیقیان، الناز حبیبی و عزت‌الله رمضانی‌فر باعث شده تا فیلم از نظر بازیگری بسیار قوی باشد. این بازیگران با اجرای طبیعی و دقیق خود، توانسته‌اند کاراکترهای قابل‌باوری خلق کنند که مخاطب به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند.

طنز موقعیت: فیلم «شه‌سوار» با استفاده از طنز موقعیت، لحظات شیرین و خنده‌داری را برای مخاطب خلق کرده است. این طنز به خوبی در فیلم جا افتاده و باعث می‌شود که حتی با وجود موضوعات سنگین مثل مرگ، فضا همچنان سبک و لذت‌بخش باقی بماند.

موضوعات اجتماعی و خانوادگی: فیلم به مسائل خانوادگی، همبستگی اعضای خانواده و مواجهه با مشکلاتی چون فقر پرداخته است. تلاش اعضای خانواده برای حفظ عروسی و مخفی نگه داشتن مرگ عمو، نمایانگر تلاش آن‌ها برای حفظ اتحاد و ارزش‌های خانوادگی است.

نقاط ضعف

شباهت زیاد به «شادروان»: از مهم‌ترین انتقاداتی که به فیلم وارد شده، شباهت زیاد آن به فیلم قبلی حسین نمازی یعنی «شادروان» است. از داستان و فضا گرفته تا شخصیت‌ها و حتی لوکیشن‌ها، همه چیز یادآور فیلم قبلی است. این موضوع باعث شده که برخی مخاطبان فیلم را فاقد نوآوری بدانند.

پیرنگ ضعیف و کشش ناکافی: اگرچه داستان فیلم در ابتدا جذاب است، اما در ادامه فیلم از نظر روایی افت می‌کند. خط اصلی داستان به اندازه کافی کشش ندارد و در بخش‌هایی از فیلم، مخاطب حس می‌کند که روند پیشرفت داستان متوقف شده است.

پایان غیرمنطقی: پایان فیلم، با یک گره‌گشایی ناگهانی همراه است که با جریان اصلی داستان همخوانی ندارد. هرچند پایان خوش فیلم ممکن است برای برخی مخاطبان لذت‌بخش باشد، اما این پایان‌بندی غیرمنطقی از تاثیرگذاری کلی داستان کاسته است.

جوایز و نامزدی‌های فیلم سینمایی شه‌سوار

فیلم «شه‌سوار» در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و ناهید استواری برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. همچنین، این فیلم با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد و در بخش‌های مختلف جشنواره مورد توجه قرار گرفت.

تیزر فیلم سینمایی شه‌سوار

 

پوسترهای فیلم سینمایی شه‌سوار

عکس های فیلم سینمایی شه‌سوار

سینما آنلاین

 

برچسب‌ها: شه‌سوار
نظرات

۳ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها