با فیلم «جن‌گیر پاپ» آشنا شوید

بازگشت وحشت

- 2 دقیقه مطالعه

یک فیلم ترسناک با بازی راسل کرو در نقش یک کشیش جن‌گیر: آیا همین توصیف برای این‌که ما را کنجکاو تماشای «جن‌گیر پاپ» کند کافی نیست؟

به گزارش فیلم‌نت نیوز، فیلم‌های ترسناک همیشه مخاطبان پروپاقرص خود را داشته‌اند. شاید با مروری بر فیلم‌های مهم هر سال با تعداد اندکی از فیلم‌های ترسناک مواجه شویم اما با کمی جست‌وجوی بیشتر، ممکن است از این شگفت‌زده شویم که هر ساله تعداد بسیار زیادی فیلم ترسناک ساخته می‌شود که ممکن است نام خیلی از آنها را هم نشنیده باشیم. شاید نکته کلیدی (جدا از وجود گروه‌هایی که عشاق سینه‌چاک سینمای وحشت محسوب می‌شوند) بودجه پایین فیلم‌های ترسناک است. خیلی وقت‌ها تمام آن‌چه برای ترساندن دیگران نیاز دارید، یک کلبه و چند نوجوان است! بنابراین بسیاری از فیلم‌های ترسناک با مخاطبانی به‌مراتب کمتر از آثار متعلق به ژانرهای دیگر و و گاه حتی فقط با عرضه در شبکه نمایش خانگی هزینه تولیدشان را جبران می‌کنند و شاید به سود هم برسند.

با این وجود هر سال نام برخی از فیلم‌های ترسناک بیش از دیگر آثار متعلق به این ژانر شنیده می‌شود. این امر می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از فیلم‌های ترسناک کنجکاوی‌برانگیز سال ۲۰۲۳، «جن‌گیر پاپ» نام دارد. اصلی‌ترین دلیل کنجکاوی‌برانگیز بودن این فیلم هم حضور راسل کرو در نقش اصلی است.

فیلم «جن‌گیر پاپ»، داستان کشیش اصلی واتیکان به نام گابریل امورث است که تمام عمرش، با جن‌گیری به مردم بی‌گناهی که شیطان روحشان را تسخیر کرده کمک می‌کند.

جولیوس ایوری (کارگردان و فیلمنامه‌نویس استرالیایی) کارگردانی «جن‌گیر پاپ» را بر عهده داشته است. علاوه بر راسل کرو، بازیگرانی چون دنیل زوواتو، الکس اسو، فرانکو نرو و لورول مارسدن نیز در «جن‌گیر پاپ» نقش‌آفرینی کرده‌اند. حضور فرانکو نرو، ستاره کهنه‌کاری که او را به‌خصوص با بازی در تعدادی از وسترن‌های مطرح ایتالیایی دهه ۱۹۶۰ (موسوم به وسترن‌های اسپاگتی) به یاد می‌آوریم، در «جن‌گیر پاپ» می‌تواند برای علاقه‌مندان به سینمای کلاسیک جذاب باشد. نرو در این فیلم ترسناک نقش پاپ را بازی کرده است.

اکران عمومی «جن‌گیر پاپ» از ۶ آوریل ۲۰۲۳ (۱۷ فروردین ۱۴۰۲) در نقاط مختلف دنیا و از ۱۴ آوریل ۲۰۲۳ (۲۵ فروردین ۱۴۰۲) در آمریکا آغاز شد. مجموع فروش جهانی فیلم به ۶۱.۵ میلیون دلار رسید که شاید در نگاه اول فروش بالایی محسوب نشود اما برای فیلمی که با بودجه‌ای ۱۸ میلیون دلار تولید شده بود، یک موفقیت به شمار می‌رود.

«جن‌گیر پاپ» در مجموع با واکنش متوسط منتقدان روبه‌رو شد. برآیند نظر منتقدان، «جن‌گیر پاپ» را یک فیلم ترسناک استاندارد معرفی می‌کند. برخی از رسانه‌های مذهبی هم فیلم را به‌خاطر تمرکز بر مضمون فداکاری و ستایش فضیلت عشق مورد ستایش قرار داده‌اند. با این توضیحات به‌نظر می‌رسد اگر به‌طور کلی طرفدار فیلم‌های ترسناک باشید، تماشای «جن‌گیر پاپ» می‌تواند تجربه راضی‌کننده‌ای برای شما باشد.

فیلم ترسناک «جن‌گیر پاپ» هم‌اکنون از طریق این لینک با زیرنویس فارسی در پلتفرم فیلم‌نت در دسترس شما است. پیش از تماشای فیلم به این نکته توجه داشته باشید که «جن‌گیر پاپ» برای مخاطبان بالای ۱۸ سال مناسب است.

برچسب‌ها: تیتر یک،فیلم نت،فیلم‌های 2023
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها