چریکه­ بهرام یا ایمان به قدرت

- 1 دقیقه مطالعه

فیلم «چریکه بهرام»، ساخته فرشید قلی پور، مستندی زندگی‌نامه‌ای‌است که در فیلم نت عرضه شده که کارگردان درباره دلیل و شرایط ساخت اثرش می گوید.

به گزارش فیلم نت نیوز، فرشید قلی‌پور در یادداشتی انگیزه‌اش از کارگردانی این مستند را چنین شرح می‎دهد: ««چریکه­ بهرام یا ایمان به قدرت» تصویر عنوان مستند بلندی است که به پاس کوشش­‌ها و تلاش‌­های تاثیرگذار عالیجناب بهرام بیضایی بر فرهنگ و هنر این مملکت ساخته شد.

بی­‌تردید حضور همه­ بزرگانی که در مقابل دوربین ما قرار گرفتند و درباره­ یکی از شخصیت­‌های مهم فرهنگی و هنری معاصر سخن گفتند برای من بسیار مغتنم و ارزشمند است و قدر این همه مِهر و لطف را می­‌دانم. هم‌چنین از همه­ دوستان نازنین و همکاران گرانقدری که از آغاز مرحله­ پیش تولید تا آماده شدن نسخه­ نهایی از هیچ کوششی فروگذار نکردند نیز فراوان سپاسگزارم و قدردان‌شان هستم.

در ساخت این مستند کوشیدیم تا در گفت‌وگو با دو گروه از بزرگان هنر و فرهنگ ایران به اندیشه­ استاد بهرام بیضایی و آثار ایشان بپردازیم؛ یک گروه عزیزانی که با ایشان کار کرده بودند و گروه دیگر عزیزانی که همکاری مستقیم با استاد نداشتند اما در زمره­­ صاحب‌نظران در حوزه­ فرهنگ و هنر هستند.

این فیلم به دست استاد بهرام بیضایی هم رسید و لطف و بزرگواری ایشان شامل حال ما شد. امید آن را داریم که تماشای این اثر برای مخاطبان آن جذاب و قابل توجه باشد؛ بزرگوارانی که این شخصیت فرهیخته و بزرگ را می­‌شناسند و با آثار و اندیشه­ ایشان آشنایی دارند و هم‌چنین دانشجویان و هنرجویان عزیز که به تازگی پا در وادی هنر نهاده­‌اند».

فیلم را اینجا ببینید.

برچسب‌ها: تیتر یک،چریکه بهرام،سینمای دیگر،فیلم مستند
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها