منتقدان در مورد فیلم جدید کریستین بیل چه گفته‌اند؟

«چشم آبی روشن»؛ یک تجربه گوتیک

- 2 دقیقه مطالعه

به مناسبت نمایش فیلم «چشم آبی روشن» در پلتفرم فیلم‌نت، چکیده‌ای از نظر منتقدان را در مورد این فیلم بخوانید.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، به‌تازگی فیلم «چشم آبی روشن» به کارگردانی اسکات کوپر با دوبله اختصاصی در پلتفرم فیلم‌نت عرضه شده است. کریستین بیل، هری ملینگ، گیلیان اندرسون و لوسی بوینتون از جمله بازیگران این فیلم هستند. «چشم آبی روشن» داستان کارآگاهی در دهه ۱۸۳۰ میلادی است که به همراه جوانی به‌نام ادگار آلن‌پو سعی می‌کند یک قاتل زنجیره‌ای را به دام بیاندازد.

امتیاز «چشم آبی روشن» در وبسایت آی‌ام‌دیبی، بر اساس ۵۳ هزار رأی، ۶.۷ از ۱۰ است. در وبسایت متاکریتیک هم یادداشت‌های ۴۰ منتقد در مورد این فیلم منتشر شده که بر اساس آن، امتیاز «چشم آبی روشن»  ۵۶ از ۱۰۰ بوده است. این امتیاز نشان می‌دهد که در مجموع، استقبال منتقدان از فیلم چندان خوب نبوده است. با این وجود، برخی از منتقدان طرفدار فیلم بوده‌اند و گروه دیگری هم، علی‌رغم این‌که کلیت فیلم را چندان نپسندیده‌اند، جنبه‌هایی از «چشم آبی روشن» را ستوده‌اند.

در ادامه، بخش‌هایی از نظر چند منتقد را در مورد این فیلم خواهید خواند:

 

جیمز موترام از NME/ امتیاز: ۸۰ از ۱۰۰

این فیلمی برای همه نیست، به‌خصوص اگر شما به‌دنبال اکشن‌هایی با ریتم سریع باشید. اما برای طرفداران [ادگار آلن] پو، این یک تجربه مهیب است.

ریچارد روپر از شیکاگو سان‌تایمز/ امتیاز: ۷۵ از ۱۰۰

حتی وقتی اقتباس کوپر از رمان تحسین‌شده لویی بایار نوسانات دراماتیک بسیار بزرگی را به همراه دارد و همیشه آن [نوسانات] را [به هم] متصل نمی‌کند، [کریستین] بیل در اجرای خود غرق می‌شود – فرقی نمی‌کند که دارد به آرامی لحظه‌ای دردناک از گذشته‌اش را فاش می‌کند یا با خشم خردکننده‌ای منفجر می‌شود.

استفانی زاکارک از تایم/ امتیاز: ۷۰ از ۱۰۰

«چشم آبی روشن»، همچون آتشی که با شعله‌های ملایم مرطوب ایجاد شده باشد، کمی طول می‌کشد تا راه بیفتد. شاید، در حقیقت، اصلاً به‌معنای واقعی پیش نمی‌رود. اما ضرب‌آهنگ باشکوه داستان بخشی از جذابیت و شاید کلیدی برای لحن دلپذیر غم‌بار آن است.

پیتر برادشاو از گاردین/ امتیاز: ۶۰ از ۱۰۰

همان‌طور که همه‌چیز مشخص می‌شود، این پرونده به یک تصادف تقریباً مسخره تبدیل می‌شود: اما مهم نیست، این یک قطعه سرگرم‌کننده از یک نوآر ضدواقعیت است.

پیتر تراورس از ای‌بی‌سی نیوز/ امتیاز: ۵۰ از ۱۰۰

کریستین بیل تلاش می کند تا با کمک ادگار آلن پوی جوان (هری ملینگ)، یک قتل را در وست پوینت، در حدود سال ۱۸۳۰، حل کند. اما چیزی که باید یک گوتیک مسحور کننده باشد، در نهایت به تمرینی دلخراش برای نابودی و تاریکی ختم می‌شود که یک آزمون استقامت برای مخاطبان است.

دیوید رونی از هالیوود ریپورتر/ امتیاز: ۵۰ از ۱۰۰

این سومین همکاری بین اسکات کوپر و کریستین بیل… در زمینه اتمسفر گوتیک بسیار قوی‌تر از خلق تعلیق است. فیلم از بازی‌هایی قابل برخوردار و از نظر بصری، با جنگل‌های انبوه پوشیده از مه و فضای داخلی کیاروسکورو، تأثیرگذار است، اما داستان‌سرایی فیلم کند است و تماشاگر را درگیر نمی‌کند.

در مجموع به‌نظر می‌رسد اکثر منتقدان با دیوید رونی موافق‌اند که «چشم آبی روشن» از فیلمنامه‌ای ضربه خورده که کشش لازم را برای درگیرکردن تماشاگر ندارد. با این وجود فیلم از بازی‌هایی قابل‌قبول (به‌خصوص از دو بازیگر اصلی‌اش یعنی کریستین بیل و هری ملینگ) و از فضاسازی گوتیک قدرتمندانه‌ای برخوردار است که آثار ادگار آلن‌پو را به یاد می‌آورد.

برچسب‌ها: برگزیده،چشم آبی روشن،فیلم نت،کریستین بیل
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها