چرا نباید تماشای «جان ویک 4» را از دست داد؟

کلکسیون ایده‌های جذاب

- 3 دقیقه مطالعه

فیلم جان ویک ۴، فیلمی اکشن، جنایی و مهیج، محصول سال ۲۰۲۳ کشورهای آلمان و آمریکا، به کارگردانی چاد استاهلسکی است.

سال ۲۰۱۴ چاد استاهلسکی، بدلکار معروف سینما اولین فیلمش را در مقام کارگردان با بازی کیانو ریوز ساخت. کمتر کسی فکرش را می‌کرد که سری «جان ویک» از استاهلسکی که بدلکاری خبره و کارگردانی تازه‌کار بود یک فیلمساز مطرح و پولساز بسازد و کیانو ریوز را هم که بعد از ماتریکس، درخششی نداشت به سطح اول برگرداند. اما اکشن اصیل، طراحی جالب و دنیای نئونوآر «جان ویک» باعث شد این فیلم با اقبال فوق تصور مخاطبان مواجه شود. فیلمی که در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ هم عرضه شد تا با ساخت چهارمین فیلم در ۲۰۲۳ شاهد چهارگانه‌ای باشیم که مدام رشد می‌کند. این فیلم اکشن و جذاب را می‌توانید با اینترنت تلفن همراه، بدون نیاز به اشتراک با دوبله فارسی اختصاصی و حرفه‌ای، با صدای بزرگان دوبله مثل کیکاوس یاکیده، شروین قطعه‌ای، داریوش کاردان و علی مومیوند از این لینک تماشا کنید.

چرا فیلم را ببینیم؟

۱- اکشن خالص با بدلکاری| جان ویک را نباید به‌خاطر داستان جذاب و درام نفس‌گیر دید. در کل سری جان ویک در دنیای عجیب و خاص خودش می‌گذرد؛ جایی که آدم‌کش‌ها اتحادیه جهانی با قوانین سفت و سخت دارند. ساعت‌ها در خیابان درگیر می‌شوند بدون این‌که پلیسی در کار باشد. اما فیلم با این مختصات خاص، کلکسیونی از بدلکاری‌های جذابی است که مدت‌ها در اکشن‌های جدید خبری از آن‌ها نیست. بدلکاری با خودرو، با موتور، حین اسب‌دوانی، در موقعیت‌های دشوار و… فیلم حداقل تمهیدات CGI و کامپیوتری را دارد و با توجه به سابقه کارگردان در بدلکاری، به شکل چشم‌نوازی، با حذف زمانی که باید برای دراماتیزه کردن ایده خرج کند همه‌چیز را روی اکشنش گذاشته و انصافاً مخاطب را حسابی به شور می‌آورد.

۲- انواع مبارزه‌های نفس‌گیر| مثل تمام قسمت‌های جان ویک، در این فیلم هم شاهد اشکال مختلف مبارزه هستیم. از مبارزه تن به تن، تا مبارزه با انواع سلاح سرد و گرم، شمشیر، تبر، و حتی ترکیبی، به‌طور مثال گاهی قهرمان فیلم بدون سلاح گرم مقابل دشمنان مسلح است و گاهی او سلاح دارد و بقیه با شمشیر سرش می‌ریزند. اما نکته جالب بک‌گراند این مبارزه‌هاست. گاهی یک ویلای لاکچری چینی، گاهی خیابان‌های فرانسه، گاهی یک کلوپ شبانه. گاهی یک موزه زیبا. کارگردان در طراحی و اجرای سکانس‌های مبارزه انواع تدابیر را خرج کرده تا یک سکانس شبیه بعدی نشود.

۳- خلاقیت‌های جدید| دنیای جان ویک شبیه یک بازی کامپیوتری جذاب است که هرچه جلوتر می‌رود دشمنان قوی‌تر می‌شوند و برای همین جان ویک هم باید ابزارهای تازه‌ای داشته باشد. در نسخه چهارم دشمنانی را می‌بینیم که لباس‌های ضدگلوله دارند و جان ویک مثل قبل نمی‌تواند با یک رگبار چند نفر را بفرستد آن دنیا. باید به آن‌ها نزدیک شود و با ایجاد خللی در لباس‌ها آن‌ها را نفله کند. در عوض جان ویک هم مثل بتمن مجهز می‌شود. اما نه با لباس یک ابرقهرمان، بلکه کت و شلواری ضدگلوله. شاید منطق چنین چیزهایی را نپسندید؛ اما مطمئن باشید اگر با این موضوع کنار بیائید یک اکشن دیوانه‌وار را تجربه می‌کنید.

۴- شخصیت‌پردازی جالب| شخصیت‌ها در فیلم‌ها قبلی تک بعدی بودند، یا رفیق جان ویک بودند یا دشمنش. اما در نسخه چهارم با شخصیت‌های متفاوتی مواجهیم. از یک شمشیرزن قهار که نابیناست و حتی مقابل جان ویک قد علم می‌کند؛ تا یک آدم‌کش بامزه که با سگش کار تیمی دارد و البته دشمن اصلی که بسیار دیوانه‌تر از همیشه است. حالا دیگر دشمنان جان ویک شخصیت‌های سطحی که فقط جلوی دوربین می‌آیند تا به قتل برسند نیستند. هر فیلم موفقی در قسمت‌های بعدی از محبوبیتش کم می‌شود؛ اما سری جان ویک، فیلم به فیلم بهتر شده و عجیب نیست امتیاز ۸.۱  را تصاحب کرده و از منتقدان هم نمره بسیار بالای ۹۴ از ۱۰۰ را گرفته است. برای این‌که دستاوردهای فیلم تکمیل شود یک گروه از بهترین‌های صنعت صداپیشگی کشور، کار دوبله اختصاصی آن را انجام داده‌اند تا نهایت لذت را از یک اکشن خالص ببرید.

منبع: پنجره

برچسب‌ها: برگزیده،جان ویک،چاد استاهلسکی،فیلم‌های 2023،کیانو ریوز
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها