منتقدان به ساخته جدید بسون واکنش منفی نشان دادند

یک تریلر احمقانه که نیازمند قلاده است!

- 2 دقیقه مطالعه

آخرین ساخته کارگردان فرانسوی تبار سینمای آمریکا لوک بسون روز گذشته در هشتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز رونمایی شد و علی رغم تمام انتتظارات با برخورد سرد اهالی رسانه و منتقدان رو به رو شد.

به گزارش فیلم‌نت‌نیوز، فیلم سینمایی «سگ‌باز» (Dogman) تازه‌ترین ساخته لوک بسون پنجشنبه شب در هشتادمین دوره جشنواره اکران شد و نقدهای منفی بسیاری دریافت کرد.

امتیاز این فیلم در «راتن تومیتوز» در حال حاضر به ۳۸ درصد می‌رسد. «سگ‌باز» اولین فیلم بلند بسون پس از «آنا» (Anna) که در سال ۲۰۱۹ اکران شد و بیست و یکمین فیلم بلند اوست.

کیلب لاندری جونز در «سگ‌باز» نقش مردی به نام داگلاس را بازی می‌کند که در کودکی قربانی بدرفتاری پدرش بوده و جلوی سگ‌ها انداخته شده. سگ‌ها اما به جای حمله به داگلاس از او در برابر پدرش محافظت می‌کنند. کارگردان «لئون» (Léon: The Professional) پس از شکست تجاری «والریان» (Valerian and the City of a Thousand Planets) و تعطیلی استودیوی یوروپا‌کورپ با «سگ‌باز» به فیلمسازی بازگشته است.

علی‌رغم همه نقدهای منفی منتقدین بریتانیایی و آمریکایی، «سگ‌باز» که با «جوکر» (Joker) مقایسه می‌شود در ونیز با شش دقیقه تشویق ایستاده مخاطبین روبرو شد. گاردین درباره این فیلم می‌نویسد: این مسخره‌ترین فیلمی است که در تمام طول سال می‌بینید، یا شاید در تمام عمرتان. منتقد «ورایتی» این فیلم را مزخرف و بی‌شعور توصیف کرده در حالی که «ایندی‌وایر» می‌نویسد «سگ‌باز» یک تریلر احمقانه و نیازمند قلاده است. منتقد «تلگراف»‌ نیز نوشته است: به قدری بد است که باعث شد در ناباوری زوزه بکشم!

منتقد «هالیوود ریپورتر» نقد مثبت‌تری نوشته است: احمقانه است و تحملش دشوار، اما بسون اغلب موفق می‌شود  بیشتر به لطف نمایش تحکم‌آمیز بازیگر آفتاب‌پرست گونه کیلب لاندری جونز که می‌تواند تأثیرش را بگذارد و در مواقعی کمی ترسناک باشد.

در ماه فوریه گزارش شده بود که «سگ‌باز» خریداران را در بازار فیلم برلین به وجد آورده و به سرعت در چند منطقه به فروش رفته است.

«سگ‌باز» ۲۷ سپتامبر در سینماهای فرانسه اکران خواهد شد.

برچسب‌ها: برگزیده،جشنواره فیلم ونیز،سگ باز،لوک بسون
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها